PatSharpX Skrevet 3. november 2014 Del Skrevet 3. november 2014 Vi hadde jo ikke regnet med noen seier i Ålesund akkurat (har aldri vunnet på Color Line!), men vi hadde jo håpet å kunne ha en nedrykksfest på bussturen hjem da. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 3. november 2014 Del Skrevet 3. november 2014 Haugesund har fortsatt ikke en dritt å spille for. Tror Brann kan vinne på det. Haugesund kan spille med senkede skuldre da mot et presset Brann, så det kan slå andre veien og. Spennede kamp blir det Lenke til kommentar
Stimann Skrevet 3. november 2014 Del Skrevet 3. november 2014 Det hadde vært stas med Brann èn divisjon ned, og Mjøndalen opp i Tippeligaen. Ikke det at jeg er Mjøndalen-fan, men jeg bor i Mjøndalen og er Godset-supporter, og det hadde vært morsomt med lokaloppgjør i Tippeligaen mot bittelillebror. Det håper ikke jeg, for jeg vil ha FFK opp igjen. Nervene er godt i gang fram til søndag når turen bærer bort til "Mjøndælingene" Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 4. november 2014 Del Skrevet 4. november 2014 Mjøndalen kan godt rykke opp sålenge de får utlevert nye drakter. Lenke til kommentar
Stimann Skrevet 4. november 2014 Del Skrevet 4. november 2014 Mjøndalen kan godt rykke opp sålenge de får utlevert nye drakter. Ser ut som Mads Hansen ikke var fornøyd med å spille kamp på søndag Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 4. november 2014 Del Skrevet 4. november 2014 Kunne ikke brydd meg mindre hvilke dager spillerne må jobbe på, to be honest. 1 Lenke til kommentar
Latias Skrevet 4. november 2014 Forfatter Del Skrevet 4. november 2014 Tweeten var bare en spøk i forbindelse med Matchball i går. 1 Lenke til kommentar
Stimann Skrevet 4. november 2014 Del Skrevet 4. november 2014 Tweeten var bare en spøk i forbindelse med Matchball i går. Jeg så det, men synes allikevel det var litt morsomt Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 4. november 2014 Del Skrevet 4. november 2014 Tweeten var bare en spøk i forbindelse med Matchball i går. Aha.. Er i statene, så får ikke sett sånt her borte. Lenke til kommentar
Husam Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 Brann fyller stadion i siste hjemmekamp mot Sogndal, og nå bryter supporterne ned Haugesunds billettsystem med for mange henvendelser i iveren etter å sikre seg billetter til kampen der nede. Jeg er fortsatt nesten sikker på nedrykk, men utrolig rørt over å holde med det laget med desidert mest sjel og entusiasme i Norge. For en fantastisk klubb vi har. https://www.youtube.com/watch?v=_4x5OVfXisc Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 Akkurat det er det nok ikke mange andre klubber i Norge som hadde klart. Ellers ser jeg at Marcus Pedersen har skåret 3 mål for Brann på hittil 10 kamper. Det har vel kostet Brann ca 1 million kroner per mål, det er også ganske imponerende! Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 "Vil gjøre om Tippeligaen til en cup hvor kampene spilles innendørs" (for å sette det på spissen) http://m.db.no/2014/11/06/sport/norsk_toppfotball/fotball/tippeligaen/eliteserien/36101331/ Hvorfor er det slik at fotballfolk ikke forstår forskjellen mellom cup og liga? For meg er en liga et likt antall oppgjør mellom samtlige lag der mesteren blir den som har spilt best over hele sesongen, ikke den som prikker formtoppen den siste måneden. Og innendørs kamper, wtf?!? Det eneste fornuftige i denne rapporten er at det "stilles spørsmål ved" kamper lagt utenfor helg, det er her man er inne på kjerneproblematikken, dette er ikke rakettforsking. Det sier seg selv at det er enklere for alle å dra på kamp når man har fri fra jobb og skole. Likte også tanken om å utvide rettighetene til å gjelde for mer enn fire år, men da må noen passe på Hallén & co så anbudsrunden går ordentlig for seg og ikke plutselig annonseres uten at andre får komme med motsvar. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 Så mange tulletanker NøFF og den gjengen der kommer med. 12 lag kan jeg si meg enig med, men i første omgang bør man gå ned igjen til 14 lag. Ellers føler jeg man bare hører noe om bergensere når ting virkelig står på spill (seriemesterskap eller støtte laget siste kamp før nedrykk). Ellers har jeg sett at stemningen på stadion ikke alltid er den beste. No offense til bergenserne. Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 Såfremt jeg ikke misforstod noe grovt så virker den ene modellen (14 lag, playoff mellom 1-4, 5-12 og 13-14) direkte idiotisk pga. en ting; hva med fjerdeplassen? 1. plass går til CL 2. plass går til EL 3. plass spiller mot vinneren av cupspillet mellom 5-12 om den siste EL-plassen. 4. plass går ingensteds. Når du går i det siste seriespillet mellom 1-4. plass; si at fjerdeplassen ikke har realistisk mulighet til å nå 3. plass og dermed mulighet til å komme ut i Europa. Det vil da lønne seg for de å med vilje tape nok kamper slik at de ikke havner innenfor topp 4! Gi meg en logisk grunn til at laget som ender på 12. er mer verdig å spille i Europa enn laget på 4.? Å stryke poengene til lagene etter at de opprinnelige 26 kampene er over for så å gå inn i en miniserie er også helt og holdent feil; hva om laget på topp går inn med 10 poengs ledelse? De har vært best og hadde mest sannsynlig vunnet ligaen, men ved å stryke poengene er det langt mer tilfeldig hvem som vinner. Det blir å gå tilbake til gymtimene på barneskolen hvor, selv om ett lag leder 8-0, så er det "siste målet som vinner". Mitt forslag; gå tilbake til serien slik den var før med 14 lag, de 2 nederste rykker ned og 12. plass spiller kvalik. Om de absolutt må ned til 12 lag; gjør det til vanlig serie uten noe playoff. Om det må være playoff; topp 6 mot hverandre og bunn 6 mot hverandre. Lenke til kommentar
Bruker-279008 Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 Jeg støtter å gå tilbake til 14 lag, hvor 1. gir CL-spill, 2.-3. gir EL-spill, 12. gir kvalik og 13.-14. gir direkte nedrykk. Jeg synes det blir helt tullete om et lag som ender på 10. plass plutselig skal kunne spille i EL. De lagene som fortjener CL og EL-spill er lagene som gjennom en hel sesong har vist seg å gode nok til å havne på hhv. 1. og 2.-3.-plass. 1. divisjon bør også skrelles, da nivået på bunnlagene der er har vært svært lavt (særlig i år, med HamKam som for de fleste lag var gratis 3-poenger). Dessuten liker jeg tanken om å samle alle kampene i helgen, gjerne til faste tider. Halvparten av kampene på lørdag og de resterende på søndag? Ikke vet jeg, men det vil i alle fall være bedre enn nå hvor kampene gjerne strekker seg fra fredag-mandag. Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 Med 14 lag kan du ha to kamper på lørdag (16:00 og 18:00 el. begge 18:00) og fem på søndag (4x18:00 og 1x20:00) Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 Det er drap å ha kamper samtidig som PL går. Kampene burde gå på Søndag. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 http://www.tv2.no/2014/11/06/sport/6205079 Fotball handler om sjarmere og underholde flest mulig mennesker. Det gjør vi med 16 lag i Tippeligaen. Fullstendig skivebom fra Mini. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om å sjarmere og la bakgårdsklubber som Sarpsborg og Sandnes Ulf spille i Tippeligaen bare for å nå ut til flest mulig folk. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 (endret) Enig. Nå har de prøvd det og resultatet er at ligaen er mindre populær enn på lenge og at nivå er elendig. Det er for mange dårlig oppgjør RBK - Sandnes Ulf drit kjedelig og det er umulig å fylle Lerkendal uke etter uke når man har slike lag i tippeligaen. Lag som RBK, VIF, LSK, Molde og Godset trenger å møte motstand i hver kamp. Det beste hadde vært om de sendte ned de 6 dårligste lagene nå også gjorde om til 12 lag. Ville vært mye mer interessant. Mer interessante kamper = mer folk som følger med. Jeg bare kødda: Det beste hadde vært om Brann rykka ned. Endret 6. november 2014 av Emils. 1 Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 Å ha lag som Sogndal, Haugesund, Sandnes Ulf, Brann og Sarpsborg skaper større interesse, ja. Men den interessen er nærmest kun konsentrert i de enkelte stedene. For nasjonen som helhet påvirker det minimalt. En person i Mosjøen blir ikke mer interessert i norsk fotball av at Sandefjord er i Tippeligaen, like lite som en person fra Sykkylven bryr seg om Bossekopp er i toppen. Jeg mener folk snakker forbi hverandre i dag; hva er meningen med å redusere antall lag? Er det å skape mer interesse eller å skape en bedre liga? For der har Eggen et godt poeng; ligaen blir ikke bedre av at vi slanker den! Det som skaper bedre spillere er bedre, rettere og mer målbesvisst trening tidlig! Det hjelper ikke om ligaen består av 3 eller 300 lag; om ikke noe skjer på treningsfronten, som jo er der Norge skal(!) være god, så blir vi liggende på stedet hvil. Som middel for å øke interessen derimot, er det å gå tilbake til 14 lag en god løsning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå