Gå til innhold

Eliteseriekafeen - Generell diskusjon om og rundt Eliteserien

Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som skal på kamp i helgen da?
Siste bortekamp for vår del, borte mot Aalesund.

Ryktene sier at det er solgt godt med billetter til Odd - RBK.

Odds Ballklubb - Rosenborg
Start - Ulf
Aalesund - Vålerenga
Brann - Sogndal
Lillestrøm - Bodø/Glimt
Stabæk - Haugesund
Strømsgodset - Molde
Viking - Sarpsborg 08
Lenke til kommentar

Bortekamp, så vanskelig. Solgt godt i Skien ja.

Ellers velger den tulleklubben min valgt å reklamere med at det kanskje blir Ødegaards siste kamp i TL på Lerkendal neste helg. Heller det enn å reklamere at egen klubb spiller. Slutter aldri å overraske.

Endret av DJ_Dark
Lenke til kommentar

Ellers velger den tulleklubben min valgt å reklamere med at det kanskje blir Ødegaards siste kamp i TL på Lerkendal neste helg. Heller det enn å reklamere at egen klubb spiller. Slutter aldri å overraske.

:rofl:

Det viser bare hvor lite forståelse markedsavdelingen har for supporterkultur.

Du lærer ikke om det på 3 år på markedsføring på BI gitt.

Lenke til kommentar

Molde ble bombet ganske greit av tyskerne under 2. verdenskrig, men der RBKerne har det fra er den uoffisielle cupfinalelåta som ble laget til i fjor at Shitrich.

Ok, men da er sangen inspirert av bombinga under krigen da mao?

Da kan jeg forstå at folk reagerer på den. Ikke helt som å rope Munich mot United-fansen, men ikke så alt for langt unna.

Lenke til kommentar

Syns det er aaaalt for tynt å bare skylde på TV-kamper. Kamptidspunkter er jeg enig i såklart, sammen med pris er for meg de to største grunnene at folk ikke drar på kamp lenger, også de som er står med supportergruppene. På Lerkendal må man betale 195,- for å stå med Kjernen. Det er null som skjer på stadion. De sender 45 min med reklame, to min intervju med en sponsor, en sang i opptak på storskjermen og lagoppstillingene. Det er rett og slett en tragisk dårlig opplevelse.

Norske klubber burde se til USA imo. Alkoholsalg, masse som skjer både på og utenfor banen, før, under og etter kamp, gode kamptidspunkter som går igjen uke inn og uke ut osv.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Helt enig med prisene. De er veldig høye. Skjønner ikke hvorfor klubbene tenker på å sette ned prisene. Blir prisene satt ned, kommer det mer folk, som igjen kan gi høyere inntekter. For ikke å snakke om atmosfæren og interessen rundt som klubben blir styrket, slik at spillerne kanskje presterer bedre med stort hjemmepublikum bak seg. Billigere billetter kan også bety at supportereffekter blir vanligere å kjøpe.

Endret av Nettels
Lenke til kommentar

Molde ble bombet ganske greit av tyskerne under 2. verdenskrig, men der RBKerne har det fra er den uoffisielle cupfinalelåta som ble laget til i fjor at Shitrich.

Ok, men da er sangen inspirert av bombinga under krigen da mao?

Den er nok ikke inspirert direkte av bombingen, men er vel kanskje noe bak det. Sangen var laget litt som et svar til de heller dølle cupfinalesangene, samt at det er jo et hat mot byen.

For bare to år siden var det 900 betalende medlemmer i Kjernen. I dag er det over 1300. For RBKs del er det i alle fall på vei oppover igjen.

Lenke til kommentar

Norske klubber burde se til USA imo. Alkoholsalg, masse som skjer både på og utenfor banen, før, under og etter kamp, gode kamptidspunkter som går igjen uke inn og uke ut osv.

Ikke til USA!!

Men jeg skjønner hva du mener. Se heller til Tyskland sier jeg.

Der er billettene billige, det er billig og bra mat/øl på stadion, selv med 50k og full stadion er det ikke trengsel og køer. Det er rent og pent.

Har ikke vært på kamp der selv dessverre, men har mange venner som har det.

Alle sier det samme, at det er den beste fotballopplevelsen de har hatt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Syns det er aaaalt for tynt å bare skylde på TV-kamper. Kamptidspunkter er jeg enig i såklart, sammen med pris er for meg de to største grunnene at folk ikke drar på kamp lenger, også de som er står med supportergruppene. På Lerkendal må man betale 195,- for å stå med Kjernen. Det er null som skjer på stadion. De sender 45 min med reklame, to min intervju med en sponsor, en sang i opptak på storskjermen og lagoppstillingene. Det er rett og slett en tragisk dårlig opplevelse.

Selvfølgelig er det for tynt å skylde på Cmore, men de har stor skyld i at tippeligaen har blitt ødelagt/vannet ut. Før fikk Ola Nordmann sett tippeligaen. TV2 hadde utrolig stor satsing (slik de har på hockey nå), det var lett å få med seg en kamp selv om man bor 6 timer unna Trondheim. Prisene var nesten ikke et emne fordi man ønsket å komme på kamp og oppleve trøkket irl.

Nå er det nesten så man får 1 min på nyhetene om tippeligaen i uka. Hadde TV2 fortsatt hatt tippeligaen er jeg 99% sikker på at den hadde vært mer attraktiv. Jeg kunne fulgt med gjennom TV2 Sumo, eller at de har kamper som går på sportskanalen, TV2 Zebra eller TV2. Nå må jeg betale en sum i måneden for å se på tippeligaen, et produkt som ikke lenger innfrir. I tillegg til de idiotiske kamptidene. Sånn helt seriøst, når United - Chelsea spiller, hvor sannsynlig er det at folk setter på tippeligaen istedenfor? Før så gikk kampene klokken 18.00 på Søndag og hovedkampen klokken 20.00. Ja, det var kanskje ikke like lett å få med seg alle kampene, men interessen rundt tippeligaen var mye mye større. Så hvorfor endre på noe som funker?

Jeg gir all skyld til NFF og Cmore for hva tippeligaen har blitt. PL kunne hvem som helst ha hatt siden det er så interessant og stort, men et produkt som tippeligaen trenger omsorg og å bli promotert i store mengder. Cmore gjør en forferdelig jobb, tidspunktene er idiotiske og alt rundt er faen meg tragisk. Prisene på stadion bærer preg at Ola Nordmann ikke får sett kampene og dermed har klubbene problemer med å fylle stadion. Når Martin Ødegaard forsvinner fra tippeligaen kan man like så godt bare legge den ned. Eneste som er attraktivt med ligaen atm.

• Liker 1
Lenke til kommentar

At Tippeligaen var mer tilgjengelig når TV2 hadde rettighetene er bullshit. Forskjellen i antall kamper på riksdekkende TV er 1 kamp i uka, resten av kampene måtte man ha TV2 Sport sin betalingspakke for å se. Nå kan man ha Cmore å få sett alle (litt usikker på om det alle, men det er ikke langt unna) og i tillegg fått sett La Liga, Serie A og Europa League. Om man er fotballgal er det et overlegent tilbud av hva TV2 sport hadde. I tillegg har Cmore mye bedre opplegg både før, under og etter kampene med studio.

Problemet til cmore (bortsett fra at kampene blir spredt litt vel mye, likevel, det har vært få tilskuere på kamper som går 18 på en søndag også...) er at de ikke har en åpen kanal til å ha en hovedkamp. Folk tror jo at TV2 sin "hovedkamp" faktisk er hovedkampen, det er det jo langt ifra. I tillegg er det KLART største problemet til Cmore og Tippeligaen at TV2 har gitt faen i å hype opp ligaen etter de mistet rettighetene og de fikk rettighetene til PL

Før da TV2 hadde rettighetene var det Tippeligastoff i alle nyhetssendinger (og faktisk i nyhetssendingene, ikke bare i sporten), og fotballkveld i beste sendetid på søndager. De hypet ligaen noe ekstremt noe som smittet over på avisene slik at dekningen var enorm. Å gi Cmore kritikk for at TV2 nærmest bevisst ødelegger ved å legge fokuset på andre ting. (TV2 er en kommersiel kanal, så de skal selvsagt få gjøre hva de vil, men liten tvil om at de fokuserer overlegent på hva de har rettigheter til selv)

Se bare på dekningen før landskampen mot Italia. Ikke et eneste sekund ble brukt på den kampen i 18.30 nyhetene/sporten. Utsolgt Ullevål mot en av de klassiske storhetene i den første kvalikkampen til EM. ALT tyder på at den hendelsen er så stor at den burde på nyhetene/sporten, men siden TV2 ikke hadde rettighetene, så nei....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...