Gå til innhold

Eliteseriekafeen - Generell diskusjon om og rundt Eliteserien

Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du skjønner vel hva han mener. Brann er et lag som "alltid" har vært oppe i Tippeligaen, og ofte har kjempet i toppen. Det er et tradisjonsrikt lag. Mens Ulf og Sogndal er middelhavsfarere som kan rykke litt opp og litt ned, og det kommer jo ikke som en bombe at de ligger i bunnstriden.

Selv er jeg RBKer og håper av hele mitt hjerte at Brann rykker ned.

Lenke til kommentar

Kamper mot Sandnes-Ulf og Sogndal er omtrent så lite spennende som det blir, håper virkelig ikke at noen av publikumslagene rykker ned. Ligaen er lite spennende/interessant nok som det er, trenger ikke å halvere tilskuertallene ved å la alle interessante lag rykke ned og "tullelag" opp.

Lenke til kommentar

Så dårlige som Brann er nå kan en eventuell playoff-finale bli mer spennende enn mange tror. Mjøndalen, Fredrikstad... Begge de kan gi Brann kamp til døra i alle fall.

Og jeg drømmer som en liten unge på kvelden før julaften at vi klarer det! Aristokratene vil tilbake i TL! :D

Endret av Nettels
Lenke til kommentar
GAIS - Hammarby (Nivå 2 i Sverige!) søndag 26 kl 13:00

14 busser fra Stockholm med avreise 03:30 natt til søndag.

4500+ bortesupportere på andre siden av landet!

Lurer på om vi i Norge noen gang kommer til å oppnå det samme som Hammarby har?

31458va.jpg

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar

Hammarby har vel høyest tilskuertall på hjemmekampene sine av alle i Sverige? Selv om de er på nivå 2.

Det stemmer, de har høyest snitt i hele norden faktisk.

Fyller stort sett opp Tele2 Arena med plass til 30.000 stykk.

Nå ligger de an til å rykke opp.

Tenk dere det, Stockholm vil da ha tre lag på øverste nivå hvor lagene trekker ca 70.000 mennesker totalt på hjemmekampene sine!

Det er vel mer enn totalt antall mennesker på en hel runde i TL?

Men akkurat Hammarby er ganske spesiell da.

De har tradisjon på å gå i corteo (tog) til stadion ved første hjemmekamp.

Legger litt bilder i spoiler fra denne i år. Får gåsehud av engasjementet rundt den klubben!

11.jpg

4.jpg

16.jpg

101.jpg

Var dette en helt vanlig ligakamp eller var det noe spesielt ved den?

Det er tusen ting fra svensk supporterkultur vi ikke trenger, men alt som får "buts in the seats" er bra.

De ligger an til å rykke opp, men snittet lyver jo ikke.
Enig det er mye ting som er galt i Sverige, og Hammarby sliter med en del av de tingene også. Men argumentasjonen mot at de elementene skremmer vekk folk blir vel greit motbevist.
Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar

Det der har jo ikke noe med det jeg tok opp her?
Det at en gruppe velger å sloss har da ikke noe med at Hammarby trekker 30.000 tilskuere på kampene sine.

Personlig driter jeg i om folk sloss mot hverandre, så lenge det ikke går ut over andre enn dem selv. Jeg regner med du har sett på videoene du har postet at dette her ikke skjer i forbindelse med/eller ved fotballkampene.

FYI, svensk politi har hittil i år hatt mindre incidents i forbindelse med fotballkamper på øverste nivå enn de har på en vanlig heavy metall konsert...

Så jeg vet ikke helt hva du vil fram til her?

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar

Det der har jo ikke noe med det jeg tok opp her?

Det at en gruppe velger å sloss har da ikke noe med at Hammarby trekker 30.000 tilskuere på kampene sine.

Personlig driter jeg i om folk sloss mot hverandre, så lenge det ikke går ut over andre enn dem selv. Jeg regner med du har sett på videoene du har postet at dette her ikke skjer i forbindelse med/eller ved fotballkampene.

FYI, svensk politi har hittil i år hatt mindre incidents i forbindelse med fotballkamper på øverste nivå enn de har på en vanlig heavy metall konsert...

Så jeg vet ikke helt hva du vil fram til her?

http://www.vg.no/sport/fotball/svensk-fotball/djurgaarden-supporter-mishandlet-til-doede/a/10138822/

Selvfølgelig har det noe med det du tok opp, ukulturen i svensk fotball er i aller høyeste grad på lik linje med øst-europa og en del middelhavsland. Fotball skal vær noe du skal kunne ta med små barn på, uten å trenge å vær bekymret for om alle kommer seg helskinnet der ifra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...