Patrick123 Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Årst sa i studio at "hele Norge ønsker Brann oppe". To ting; 1) Flere i Norge ønsker ebola enn å ha Brann oppe. 2) Er ikke det litt frekt sagt med tanke på Sogndal og Ulf? 1 Lenke til kommentar
The Redmen Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Du skjønner vel hva han mener. Brann er et lag som "alltid" har vært oppe i Tippeligaen, og ofte har kjempet i toppen. Det er et tradisjonsrikt lag. Mens Ulf og Sogndal er middelhavsfarere som kan rykke litt opp og litt ned, og det kommer jo ikke som en bombe at de ligger i bunnstriden. Selv er jeg RBKer og håper av hele mitt hjerte at Brann rykker ned. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Brann ned er helt greit. Lite er bedre enn å få jekket ned bergenserne litt. 1 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Brann kan fint ta en Leeds for min del. Til orientering er det ikke noe gøy... Leeds supporter. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Brann og Molde er klubber som jeg ikke har problem med å se ned en divisjon. Lag som Viking, Lillestrøm og Vålerenga kan holde seg oppe, så det blir noen store oppgjør. 1 Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 LSK kan gå én gang ned, så RBK kan kose seg med å være laget som har vært lengst sammenhengende oppe. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Kamper mot Sandnes-Ulf og Sogndal er omtrent så lite spennende som det blir, håper virkelig ikke at noen av publikumslagene rykker ned. Ligaen er lite spennende/interessant nok som det er, trenger ikke å halvere tilskuertallene ved å la alle interessante lag rykke ned og "tullelag" opp. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Sogndal borte er blant de morsomste turene Kjernen har hatt i år. Legendarisk. Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Jeg ser for meg at Branns tilskuertall vil mangedobles dersom de rykker ned fordi halvparten av tilskuerne i Tippeligaen ville elsket å se Brann spille i Adecco. 5 Lenke til kommentar
Stimann Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 (endret) Så dårlige som Brann er nå kan en eventuell playoff-finale bli mer spennende enn mange tror. Mjøndalen, Fredrikstad... Begge de kan gi Brann kamp til døra i alle fall. Og jeg drømmer som en liten unge på kvelden før julaften at vi klarer det! Aristokratene vil tilbake i TL! Endret 28. oktober 2014 av Nettels Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 (endret) GAIS - Hammarby (Nivå 2 i Sverige!) søndag 26 kl 13:00 14 busser fra Stockholm med avreise 03:30 natt til søndag. 4500+ bortesupportere på andre siden av landet! Lurer på om vi i Norge noen gang kommer til å oppnå det samme som Hammarby har? Endret 28. oktober 2014 av PatSharpX Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 Hammarby har vel høyest tilskuertall på hjemmekampene sine av alle i Sverige? Selv om de er på nivå 2. Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 Var dette en helt vanlig ligakamp eller var det noe spesielt ved den? Det er tusen ting fra svensk supporterkultur vi ikke trenger, men alt som får "buts in the seats" er bra. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 (endret) Hammarby har vel høyest tilskuertall på hjemmekampene sine av alle i Sverige? Selv om de er på nivå 2. Det stemmer, de har høyest snitt i hele norden faktisk. Fyller stort sett opp Tele2 Arena med plass til 30.000 stykk. Nå ligger de an til å rykke opp. Tenk dere det, Stockholm vil da ha tre lag på øverste nivå hvor lagene trekker ca 70.000 mennesker totalt på hjemmekampene sine! Det er vel mer enn totalt antall mennesker på en hel runde i TL? Men akkurat Hammarby er ganske spesiell da. De har tradisjon på å gå i corteo (tog) til stadion ved første hjemmekamp. Legger litt bilder i spoiler fra denne i år. Får gåsehud av engasjementet rundt den klubben! Var dette en helt vanlig ligakamp eller var det noe spesielt ved den? Det er tusen ting fra svensk supporterkultur vi ikke trenger, men alt som får "buts in the seats" er bra. De ligger an til å rykke opp, men snittet lyver jo ikke. Enig det er mye ting som er galt i Sverige, og Hammarby sliter med en del av de tingene også. Men argumentasjonen mot at de elementene skremmer vekk folk blir vel greit motbevist. Endret 28. oktober 2014 av PatSharpX Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 Får sure oppstøt av at ukulturen i fotball er såpass nær oss Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 (endret) Får sure oppstøt av at ukulturen i fotball er såpass nær oss Hva er ukultur? At folk drar på kamp og engasjerer seg for klubben? I stede for å slitte hjemme i sofaen å se på engelsk fotball? Endret 28. oktober 2014 av PatSharpX Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 http://www.youtube.com/watch?v=EEXRDWqniqE&oref=http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DEEXRDWqniqE&has_verified=1 http://www.youtube.com/watch?v=PVlzGaJpx6Y Med mindre du er Vålerenga supporter burde du forstå at dette oppfattes som ukultur. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 (endret) Det der har jo ikke noe med det jeg tok opp her?Det at en gruppe velger å sloss har da ikke noe med at Hammarby trekker 30.000 tilskuere på kampene sine. Personlig driter jeg i om folk sloss mot hverandre, så lenge det ikke går ut over andre enn dem selv. Jeg regner med du har sett på videoene du har postet at dette her ikke skjer i forbindelse med/eller ved fotballkampene. FYI, svensk politi har hittil i år hatt mindre incidents i forbindelse med fotballkamper på øverste nivå enn de har på en vanlig heavy metall konsert... Så jeg vet ikke helt hva du vil fram til her? Endret 28. oktober 2014 av PatSharpX Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 Han mener vel at hele den svenske fotballkulturen er syk, og at han ikke ønsker noe de har inn til norsk fotballkultur.. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 Det der har jo ikke noe med det jeg tok opp her? Det at en gruppe velger å sloss har da ikke noe med at Hammarby trekker 30.000 tilskuere på kampene sine. Personlig driter jeg i om folk sloss mot hverandre, så lenge det ikke går ut over andre enn dem selv. Jeg regner med du har sett på videoene du har postet at dette her ikke skjer i forbindelse med/eller ved fotballkampene. FYI, svensk politi har hittil i år hatt mindre incidents i forbindelse med fotballkamper på øverste nivå enn de har på en vanlig heavy metall konsert... Så jeg vet ikke helt hva du vil fram til her? http://www.vg.no/sport/fotball/svensk-fotball/djurgaarden-supporter-mishandlet-til-doede/a/10138822/ Selvfølgelig har det noe med det du tok opp, ukulturen i svensk fotball er i aller høyeste grad på lik linje med øst-europa og en del middelhavsland. Fotball skal vær noe du skal kunne ta med små barn på, uten å trenge å vær bekymret for om alle kommer seg helskinnet der ifra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå