Solaar Skrevet 9. august 2014 Del Skrevet 9. august 2014 Er det noen som bryr seg om tippeligaen? Alle lagene er jo forferdelig dårlige, tippeligaen var bare morsom da Lyn var med! Jeg vil anta at de fleste som er oppfostret med fotball har en tilknytning til sin lokale klubb, for mange nordmenn er dette viktigere enn å heie på et lag i CL/PL. Noen liker å se de beste spillerne i de beste ligaene, andre foretrekker å se sitt lokale lag live og oppleve samholdet og det sosiale i en supporterklubb. Dette er vanskelig å få til i Norge når det kommer til utenlandske klubber, selv om barske menn med tatoveringer og tøff norskengelsk gjør sitt beste i å rope "faaarkin'ell, faaark off ref!" i flokk, ikledd rødt, foran en tv, i en eller annen brun pub. "Kult" samhold for all del, men ganske påtatt og tilfeldig spør du meg. Du rakker sikkert ned på norsk landslagsfotball og holder heller med England/Spania/Tyskland/Brasil i større mesterskap også? Har mye mer respekt for en RBK-supporter enn en fyr som sier "følger ikke så mye med på norsk fotball jeg, bare vent til den ekte ligaen starter!" Morsom hobby å følge med et lag i utlandet, selv har jeg et rimelig tett forhold til et av Londonlagene og prøver å reise over et par ganger i året. Men min pasjon er min hjemby og mitt land. Skjønner du litt bedre nå? 7 Lenke til kommentar
Stimann Skrevet 9. august 2014 Del Skrevet 9. august 2014 Er det noen som bryr seg om tippeligaen? Alle lagene er jo forferdelig dårlige, tippeligaen var bare morsom da Lyn var med! Jeg vil anta at de fleste som er oppfostret med fotball har en tilknytning til sin lokale klubb, for mange nordmenn er dette viktigere enn å heie på et lag i CL/PL. Noen liker å se de beste spillerne i de beste ligaene, andre foretrekker å se sitt lokale lag live og oppleve samholdet og det sosiale i en supporterklubb. Dette er vanskelig å få til i Norge når det kommer til utenlandske klubber, selv om barske menn med tatoveringer og tøff norskengelsk gjør sitt beste i å rope "faaarkin'ell, faaark off ref!" i flokk, ikledd rødt, foran en tv, i en eller annen brun pub. "Kult" samhold for all del, men ganske påtatt og tilfeldig spør du meg. Du rakker sikkert ned på norsk landslagsfotball og holder heller med England/Spania/Tyskland/Brasil i større mesterskap også? Har mye mer respekt for en RBK-supporter enn en fyr som sier "følger ikke så mye med på norsk fotball jeg, bare vent til den ekte ligaen starter!" Morsom hobby å følge med et lag i utlandet, selv har jeg et rimelig tett forhold til et av Londonlagene og prøver å reise over et par ganger i året. Men min pasjon er min hjemby og mitt land. Skjønner du litt bedre nå? Amen. Er hardbarka Liverpool-supporter, men prøver allikevel å komme meg på de fleste hjemmekampene til FFK, som er i 1. divisjon. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 9. august 2014 Del Skrevet 9. august 2014 (endret) Er det noen som bryr seg om tippeligaen? Alle lagene er jo forferdelig dårlige, tippeligaen var bare morsom da Lyn var med!Jeg vil anta at de fleste som er oppfostret med fotball har en tilknytning til sin lokale klubb, for mange nordmenn er dette viktigere enn å heie på et lag i CL/PL. Noen liker å se de beste spillerne i de beste ligaene, andre foretrekker å se sitt lokale lag live og oppleve samholdet og det sosiale i en supporterklubb. Dette er vanskelig å få til i Norge når det kommer til utenlandske klubber, selv om barske menn med tatoveringer og tøff norskengelsk gjør sitt beste i å rope "faaarkin'ell, faaark off ref!" i flokk, ikledd rødt, foran en tv, i en eller annen brun pub. "Kult" samhold for all del, men ganske påtatt og tilfeldig spør du meg. Du rakker sikkert ned på norsk landslagsfotball og holder heller med England/Spania/Tyskland/Brasil i større mesterskap også? Har mye mer respekt for en RBK-supporter enn en fyr som sier "følger ikke så mye med på norsk fotball jeg, bare vent til den ekte ligaen starter!" Morsom hobby å følge med et lag i utlandet, selv har jeg et rimelig tett forhold til et av Londonlagene og prøver å reise over et par ganger i året. Men min pasjon er min hjemby og mitt land. Skjønner du litt bedre nå? Ble LSK fan når jeg bodde i Lillestrøm og en columbus crew fan nå at jeg bor i USA. Følger med på begge lagene. Fik litt konflikt når Diskerud ble jaget av columbus crew her i Ohio. Ville ha blitt intersannt å treffe han. Fikk hilse på han når han spilte mot mexico på landslaget i Crew Stadium Endret 9. august 2014 av jjkoggan Lenke til kommentar
Enrich77 Skrevet 11. august 2014 Del Skrevet 11. august 2014 Litt svak kobling til temaet Tippeligaen, men er det noen som vet om GU har et oppeående forum nå? Selv om jeg ikke holder med dem kunne det være interessant med fansens tanker rundt laget. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 12. august 2014 Del Skrevet 12. august 2014 Slik skal norsk fotball gjenreises. Artikkelen sier ikke så veldig mye om en evt løsning. Men det er bra de hvert fall prøver å finne en (bedre) løsning. Personlig tror jeg færre lag (14?) i TL og Royal League tilbake hadde løftet norsk fotball. Med færre lag så vil ikke TL overlappe VM/EM og de andre ligaen så mye som de gjør i dag. Tippeliga samme dag som både VM og CL finalen er rimelig bak mål spør du meg! For typ 10årsiden var TL bedre enn både Allsvenskan og Dansk serie, mens nå er vi ett stykke bak igjen. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 12. august 2014 Del Skrevet 12. august 2014 Royal league, eller kanskje mer en Scandinavisk superliga hadde vært interessant. Men det må være ordentlig og seriøst. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 12. august 2014 Del Skrevet 12. august 2014 Royal league, eller kanskje mer en Scandinavisk superliga hadde vært interessant. Men det må være ordentlig og seriøst. Hvis du tenker å slå sammen ligaene så er jeg ikke noe for det personlig. Det vil nok løfte nivået, men noe av sjarmen vil bli borte med norsk fotball. Så da tror jeg Royal League er en bedre løsning. Det kan gå veldig bra, men det er jo stor fallhøyde. Første sesongen av RL var jo veldig morsom. Ca 2000 borte mot Djurgården på Råsunda og 12.000 hjemme mot RBK! Det var moro! Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 12. august 2014 Del Skrevet 12. august 2014 Nei tenkte mer på om man de tre-fire beste lagene i norge, sverige, danmark rykker opp i en scandinavisk superliga året etter. Som blir en egen liga altså. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 12. august 2014 Del Skrevet 12. august 2014 Ser poenget, men tror det da er bedre med RL.Lagene som da blir igjen i de vanlige ligaene vil jo ikke da møte "topp" motstanden som igjen vil føre til at nivået der mest trolig blir lavere. Ellers, 5 dager igjen til Norges største oppgjør!Julaften, nyttårsaften, bursdag og 17 mai på en gang! lsk - Vålerenga på Åråsen! 2 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 14. august 2014 Del Skrevet 14. august 2014 Bortesvingen på Åråsen har plass til 1850 personer. Men Vålerenga har bare fått 1500 billetter, per nå er det 300 igjen å det jobbes for å få de resterende 300 billettene også. Noen som vet hvorfor det er slik at LSK "holder igjen" 300 billetter? Det kan da ikke være slik at de skal selge de billettene til noen andre enn bortesupporterene uansett... Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 14. august 2014 Del Skrevet 14. august 2014 Kan være dem ønsker å ha litt salg i luken? Det hørtes vertfall rart ut. Med mindre dem ønsker å skyve prisen opp for de siste 300 bilettene. Det pleier jo å bli ganske fult. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 14. august 2014 Del Skrevet 14. august 2014 De har sagt at det ikke blir salg av bortebilletter på stadion, bare forhåndssalg/salg via Vålerenga. Syns også det høres rart ut. Ble nevnt noe om sikkerhetssoner, men det har det aldri vært tidligere. Ser heller ikke noe behov for det. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 14. august 2014 Del Skrevet 14. august 2014 Jeg ser litt av poenget med en slik, når de to mest rølete supportergruppene braker sammen i samme hus kan det være greit å ha litt kontrolerte omstendigheter. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 14. august 2014 Del Skrevet 14. august 2014 Sånn som tribunen er konstruert blir i så fall sikkerhetssoner kun funksjonelle når det kommer til kasting av gjenstander. Det har forsåvidt vært ett problem tidligere, men da har det vært kastet ting fra balkongene til leilighetene bak bortetribunen. Har blant annet blitt kastet dartpiler... Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 14. august 2014 Del Skrevet 14. august 2014 Nå er det lenge siden har vært på Åråsen, men er ikke kortsiden avskilt fra hovedtribunene? I så fall er det jo ikke noe særlig poeng med sikkerhetssoner. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 14. august 2014 Del Skrevet 14. august 2014 Nå er det lenge siden har vært på Åråsen, men er ikke kortsiden avskilt fra hovedtribunene? I så fall er det jo ikke noe særlig poeng med sikkerhetssoner. Det stemmer. Lenke til kommentar
Stimann Skrevet 14. august 2014 Del Skrevet 14. august 2014 Det høres rart ut ja, men jeg kan skjønne det hvis det er sikkerhetsmessige årsaker. Lenke til kommentar
Enrich77 Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 Er det noen Startfans her (jeg representerer SK Brann). Ser på Start-Strømsgodset og ser det er Opdal i mål. Ikke ofte han gjør noe grunnleggende bra for laget. Spørsmålet blir da. Hvor ble det av den gylne keepergenerasjonen med Rune Nilssen, Tommy Runar og Kenneth Høie? Vet jo sistnevnte er i Djurgården og Elfsborg før det, men hvorfor forsvant han? I 2011 eller 12 hadde dere 7 keepere. Blant annet Aleksander Lund Hansen og Østbø. Samt en waliser. Burde da vært bedre å beholde en av dem enn mr utspark til innkast. Kan 2. Keeperen være noe verre? Ellers minner Start litt om Brann her. Tidvis brs, men mangler den siste lille "edgen". Akkurat ikke giftig nok fremover. Litt for lite originalitet. Akkurat litt for mye sommel og tull bak til at de gjerne taper en kamp som dette med ett mål. Lenke til kommentar
emeritus Skrevet 17. august 2014 Del Skrevet 17. august 2014 Ellers, 5 dager igjen til Norges største oppgjør! Julaften, nyttårsaften, bursdag og 17 mai på en gang! lsk - Vålerenga på Åråsen! Sjelden hatt en bedre julaften, nyttårsaften, bursdag eller 17. mai! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå