Jotun Skrevet 27. juli 2014 Del Skrevet 27. juli 2014 Er det flere på tribunen når CMore viser kampene? Jeg har motsatt inntrykk. CMore gjør en elendig jobb med å skape et produkt. Mange (inkl. meg) gidder ikke å bruke flere hundre kroner i måneden på å kjøpe et produkt som CMore har. CSports er en forferdelig tjeneste i tillegg, så det er relativt lite som er tilrettelagt for å følge tippeligaen. Under TV2 var det veldig enkelt og man kunne få se god kampene på TV. Så kanskje siden cmore har så dårlig produkt og TV2 var så dritabra så går det flere på kampene når cmore viser de? Tenk litt på den............................. Og les hva du skriver kontra Dj Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 27. juli 2014 Del Skrevet 27. juli 2014 Nja, interessen faller fordi alle kan ikke reise i mange timer for å dra på kamp. Spesielt ikke på Fredager og Mandager. Om man kan følge meg på kampene i god dekning på TV er også sjansen større for at man orker å bruke penger på tippeligaen. Som egentlig er poenget mitt Dårlig produkt skapt av TV = Dårlig interesse / få på kampene Godt produkt skapt av TV = Høy interessere / flere på kampene Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 27. juli 2014 Del Skrevet 27. juli 2014 Nå... Ikke alle er enige i den konklusjonen da, og eg trodde du egentlig mente motsatt. Hvis man får alt servert på et sølvfat og produktet er kanonbra så vil eg tro færre går på kamper. Blest og pr handler om mer enn å vise kamper på tv.Tv tror eg i stor grad tar publikum fra stadion. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 27. juli 2014 Del Skrevet 27. juli 2014 Jeg forstår hvor du vil, men Norge er et langt land. Det er avstand mellom kampene. Så det er vel faktisk umulig for enkelte å få sett så veldig mange kamper. Folk rundt Oslo-ish er vel de som kan få med seg flest kamper, om de ønsker. Om et produkt skal være vanskelig å følge på TV så ender det fort med at folk heller tenker "Nei, da gir jeg heller faen også koser jeg meg med PL isteden". Som tydeligvis har blitt trenden etter at CMore tok over tippeligaen. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 27. juli 2014 Del Skrevet 27. juli 2014 Vet du hva? Det ble færre og færre på tribunene da TV2 sendte alt av kamper på TV og/eller på nett. Nå som TV2 nesten ikke har kamper og det er få TV-kamper for RBK (spesielt) har snittet gått vesentlig opp. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 27. juli 2014 Del Skrevet 27. juli 2014 Vet du hva? Det ble færre og færre på tribunene da TV2 sendte alt av kamper på TV og/eller på nett. Nå som TV2 nesten ikke har kamper og det er få TV-kamper for RBK (spesielt) har snittet gått vesentlig opp. Det er vel ikke helt riktig...? Den sesongen TV2 tok over rettighetene økte rundesnittet i Tippeligaen med nesten 11.000 tilskuere, mens det totale tilskuertallet økte med nesten 300.000, ergo flere kamper på reklame-TV førte ikke til færre tilskuere på tribunen. I 2009 var vel det totale tilskuertallet på norske arenaer for første gang over to millioner, med et rundesnitt på nesten 74.000 tilskuere. Dette skal økt eksponering i media ha en god del av æren for. Både i 2010 og 2011 var snittet godt opp under to millioner. Det er klart større arenaer spiller litt inn på tilskuertallene, men i bunn og grunn er det sportslige prestasjoner og ikke TV-kamper som gjør at det kommer færre på kamper. Mandagskamper derimot, det er en uting, og fører til færre tilskuere. Fotball skal spilles i helgene, når man har tid til å dra på kamp. Snittet på Lerkendal spesielt økte i fjor, kontra sesongen før, men det vil jeg påstå er utelukkende sportslig prestasjon og ikke TV-avtalen sin fortjeneste. Vi hadde gode resultater i Tippeligaen i fjor, samtidig som vi gjorde det godt i cupen. I 2006 og 2007 var vel snittet på Lerkendal godt over 19.000 tilskuere, og i den perioden ble det sendt mer norsk fotball på TV enn noen gang tidligere. Sesongene siden har snittet falt, i likhet med de sportslige resultatene på Lerkendal. Shoot me if I’m wrong... Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 28. juli 2014 Del Skrevet 28. juli 2014 Antallet gikk ned med innføringen av 16 lag i Tippeligaen, men og at alle kamper ble tilgjengelige enklere enn før. Sofasupporterne fikk en glimrende mulighet til å sitte hjemme absolutt hele tiden. RBK gikk rundt 1000 opp i snitt i fjor, mye pga folk fikk trua med ny trenger, men også fordi kampene ikke var så forbanna enkle å se. Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 28. juli 2014 Del Skrevet 28. juli 2014 (endret) Alltid gøy med revansj mot Brann Men herregud for noen medgangs supportere brann har var jo nesten tom stadion jo. Endret 28. juli 2014 av Mr.Duklain Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 28. juli 2014 Del Skrevet 28. juli 2014 Jeg sitter uansett med inntrykket av at tippeligaen var mer attraktiv når den gikk på TV2. Flere kunne se den på TV og dermed følge laget sitt året rundt. Nå har det blitt nærmest umulig. Med tanke på at kampene går på så elendig tidspunkter. I høsten så vil man også få TL kamper som kolliderer med PL kamper. Hos TV fantes ikke det problemet da runden begynte kl 18.00 og hovedkampen kl 20.00. Dermed kunne familier planlegge kamper de skulle på. Siden de vist at den begynte enten klokken 18.00 eller 20.00. Nå begynner kampene fort klokken 15.00 eller går på Fredag eller Mandag. 2 Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 28. juli 2014 Del Skrevet 28. juli 2014 Det er jo mye bedre? Grunne til at man ønsket kamper tidligere er at det gir muligheten for både supportere som bor lengre unna, samt bortesupportere, muligheten til å kunne dra på kamper. Fredagskamper er uansett hundre ganger bedre enn mandagskamper. Er heller ikke overraskende at RBK fikk et såpass mye høyere snitt i fjor da TV2 mistet rettighetene. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 28. juli 2014 Del Skrevet 28. juli 2014 Tilbake til TV2? Er du full? TV2 gir jo basicly faen i Tippeligaen og norske lag. Bare eksempel på det forrige uke. Godset spiller CL-kval mot Steaua. TV2 nevner det ikke med ett jævla ord i sportsnyhetene, mens treningskampen til Liverpool mot Brøndby blir viet to minutters sendetid. Hva sier det deg om hvor mye kanalen bryr seg? Ganske mye for min del. Når det er på betalingskanaler som Cmore blir det også flere på tribunen, noe som er det aller viktigste. For min del må man i alle fall ha TL ned til 14 lag, kanskje helst 12. 16 er for mye. Selvfølgelig gir TV2 faen i Tippeligaen, rettighetene til ligaen ble solgt bak ryggen på de og da vil de jo selvfølgelig bygge opp sitt eget produkt (PL). Det TV2 gjorde for Tippeligaen i omtale, entusiasme og kvalitet på dekningen gav en (kanskje urettmessig) entusiasme for fotballen. Tror situasjonen for norsk fotball hadde vært langt svakere nå hvis ikke TV2 hadde skapt det produktet de gjorde. Når det er sagt så kan det godt være at betal-tv kan hjelpe på tribuneoppmøtet, men realiteten er vel egentlig bare færre seere og svakt oppmøte. På den andre siden er TL svakere enn på lenge og det er jo begrenset hvor mye man kan få solgt et svakt produkt. 5 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 29. juli 2014 Del Skrevet 29. juli 2014 Rekdla sitter og drar i tyggegum som en jentunge. Makan. Lenke til kommentar
Maefteda Skrevet 29. juli 2014 Del Skrevet 29. juli 2014 Sitter og drar in 3 poengere også. Norges beste trener. Lenke til kommentar
Stimann Skrevet 29. juli 2014 Del Skrevet 29. juli 2014 Underholdende kamp i dag. Vålerenga vant fortjent, men Stabæk var gode i perioder og kunne snytt dem for seieren. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 1. august 2014 Forfatter Del Skrevet 1. august 2014 Brann gjør alt de kan for at lokaloppgjørene mot Nest-Sotra blir en realitet neste sesong. Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 Norling-effekten leverer! Lenke til kommentar
Husam Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 Brann gjør alt de kan for at lokaloppgjørene mot Nest-Sotra blir en realitet neste sesong. Den fremtiden har vi allerede sørget for, selv om det hadde blitt tre poeng mot LSK i dag. Nå skal vi nemlig møte AaFK, og deretter TL's fire beste lag på rad. Etter de fem kampene kommer det til å være umulig for oss å redde plassen. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 (endret) Berget hvertfall oddsen min. Først trodde jeg det gikk veien etter 2 -0, og at det var røyket etter 2 - 3, og så sto det altså 4 - 3. Hvor mange chanser mer får Norling? Sa det, at med tap i dag også, ville det henge i en tynn tråde. men det blir kanskje noen kamper til? Endret 1. august 2014 av Delvis Lenke til kommentar
Stimann Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 Brann rykker ned om de ikke etablerer forsvaret sitt bedre. Makan til tamt forsvarspill på slutten av kampen! Lenke til kommentar
Husam Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 Brann rykker ned om de ikke etablerer forsvaret sitt bedre. Makan til tamt forsvarspill på slutten av kampen! Brann rykker ned uansett. Mange poeng bak kvalikk allerede, og TL's nest dårligste stall. Noe som er latterlig med tanke på budsjettet vårt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå