Delvis Skrevet 11. juli 2014 Del Skrevet 11. juli 2014 Når jeg ser på Tippeligakampene nå, syns jeg den fotballen ser ut som like bra nivå som den vi ser i VM. men det kan vel ikke stemme, må vel være et slags synsbedrag? Lenke til kommentar
Husam Skrevet 11. juli 2014 Del Skrevet 11. juli 2014 Tja. Adeccoligaen Allstars (Costa Rica) var jo kongene av VM en stund, så man kan begynne å lure. 1 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 11. juli 2014 Del Skrevet 11. juli 2014 Tja. Adeccoligaen Allstars (Costa Rica) var jo kongene av VM en stund, så man kan begynne å lure. heheh, ja.. Lenke til kommentar
knipsolini Skrevet 12. juli 2014 Del Skrevet 12. juli 2014 Jeg ser Brann - Godset nå. Det som er mest merkbart er at det går så jævlig treigt, det blir slått veldig mange feilpasninger, og angrepene er preget av mange håpløse innlegg og veldig lite (vellykket) dribling. Lenke til kommentar
Husam Skrevet 20. juli 2014 Del Skrevet 20. juli 2014 Hørte av en kompis at Mike Jensen måtte forsvare filmingen sin i pausen på CMore, og gjorde det på en ekstremt pinlig måte? Finnes det en link til dette? Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 20. juli 2014 Del Skrevet 20. juli 2014 Er så mye ukultur i klubben nå (trenere og alt) at det ikke ville overrasket meg. Drittlei. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 21. juli 2014 Del Skrevet 21. juli 2014 Hørte av en kompis at Mike Jensen måtte forsvare filmingen sin i pausen på CMore, og gjorde det på en ekstremt pinlig måte? Finnes det en link til dette? Det er noe feil med ligaen når spillerne intervjues inn til pause. Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 21. juli 2014 Del Skrevet 21. juli 2014 Eller assistentrenerne underveis i kampen og trenerne rett etter pause. Alltid lurt på hvorfor de går med på det. Føler ikke det gir noe til tv-seerne heller, så og si bare "arbeidsoppgaver", "kjøre på" og lignende vi får høre. Lenke til kommentar
Husam Skrevet 21. juli 2014 Del Skrevet 21. juli 2014 Eller assistentrenerne underveis i kampen og trenerne rett etter pause. Alltid lurt på hvorfor de går med på det. Føler ikke det gir noe til tv-seerne heller, så og si bare "arbeidsoppgaver", "kjøre på" og lignende vi får høre. De går selvsagt med på det fordi de må. Klubbene får mange penger fra TV-selskapene via NFF eller Norsk Toppfotball for å følge medieopplegget under kamper. Ellers er jeg enig i at det er et dårlig opplegg. Om man ser bort fra et par gullkorn er det stort sett kun selvfølgeligheter og kleine intervjuer med spillere/trenere som helst vil være i garderoben så fort som mulig. For min del kunne de godt kjørt 15 minutter reklame i pausene (noe jeg for øvrig tror er ulovlig i Norge), for pause-praten i studio er også nesten alltid et stort gjesp. Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 21. juli 2014 Del Skrevet 21. juli 2014 Joa, skjønner at de må pga medieavtale, men skjønner ikke helt hvorfor de gikk med på det i avtalen. Mulig de ikke hadde noe de skulle sagt, men samtidig har det jo blitt slutt på medier i garderoben, og det er jo noe av det samme. Kunne TV krevd å få et intervju der? Lenke til kommentar
Husam Skrevet 21. juli 2014 Del Skrevet 21. juli 2014 Joa, skjønner at de må pga medieavtale, men skjønner ikke helt hvorfor de gikk med på det i avtalen. Mulig de ikke hadde noe de skulle sagt, men samtidig har det jo blitt slutt på medier i garderoben, og det er jo noe av det samme. Kunne TV krevd å få et intervju der? Ikke helt enig i at det er feil av klubbene å gå med på dette. Om jeg var daglig leder i en klubb og kunne påvirke denne avtalen, hadde jeg definitivt godtatt pauseintervjuer mot mer penger. Det er tross alt ikke mye innsats som skal til. Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 21. juli 2014 Del Skrevet 21. juli 2014 Ja, det er sant. Men ville trodd at både klubbene og TV hadde fått det bedre hvis de hadde løst det på en annen måte, og at da spesielt klubbene hadde presset litt på å gjøre noe annet for å slippe disse intervjuene. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 21. juli 2014 Del Skrevet 21. juli 2014 Trenerne er en ting, men spillerne burde holdes utenfor. De er tross alt på banen for å gjøre en jobb. Om de da til pause skal få slengt i trynet "Hvorfor filmet du?" er bare håpløst og det fjerner fokus og konsentrasjon bort fra spillerne. Helt meningløst mener jeg og det bærer preg at NFF og CD har gjort tippeligaen om til et barnehage prosjekt. Absolutt alt som var så fint med å følge tippeligaen på TV er totalt ødelagt av Canal Digital. Lenke til kommentar
Husam Skrevet 21. juli 2014 Del Skrevet 21. juli 2014 Om de da til pause skal få slengt i trynet "Hvorfor filmet du?" er bare håpløst og det fjerner fokus og konsentrasjon bort fra spillerne. Dette er jo en av få ting som er positivt med disse pauseintervjuene. Verken internasjonalt eller her hjemme tar forbundene noe særlig ansvar for å fjerne filming fra fotballen. Da er det fint at mediene får kjøre på og gi filmerne det de fortjener så hardt og så ofte som mulig. Akkurat som mediene på mesterlig vis har tatt ansvaret for å redusere doping i sykkelsporten, i og med at forbundene der også har gjort en ekstremt slett innsats. Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 21. juli 2014 Del Skrevet 21. juli 2014 CMore (tidligere Canal Plus) Emils. Canal Digital er noe helt annet. Ellers enig i det Husam sier om at det er fint at mediene kjører på om de jukset, eneste måten å bli kvitt det på. Som du sier, se på sykkelsporten. Tipper at tysk media med sin boikott av Tour de France har påvirket både ryttere og ikke minst forbund mot en endring. Når alt kommer til alt så er det penger de jukser for, og mindre dekning, mindre penger. Kunne fint ha vært tøffere også, synes vinklinga med at Knutzon var så fair som ikke falt i går var feil. Hadde han falt hadde vi klaget på filming, da skal vi ikke hylle han for å ikke falle. Blir nesten som at man skulle hyllet folk som ikke dopa seg. Lenke til kommentar
Husam Skrevet 21. juli 2014 Del Skrevet 21. juli 2014 Kunne fint ha vært tøffere også, synes vinklinga med at Knutzon var så fair som ikke falt i går var feil. Hadde han falt hadde vi klaget på filming, da skal vi ikke hylle han for å ikke falle. Blir nesten som at man skulle hyllet folk som ikke dopa seg. Helt enig. Ganske latterlig å gi ros for slikt. I intervjuet etterpå virket det også nesten som om han mente det hadde vært best å forsøke å få straffe, men at han ikke klarte å tenke så raskt der og da... De filme-episodene jeg husker best fra de foregående årene akkurat nå er Eikrem, Kjartansson og Jensen. Både Molde og VIF valgte klokt nok å ta et oppgjør i media mot dette. Rart at ikke RBK gjorde det samme på kampdagen, men de har i rettferdighetens navn hatt en del annet de må uttale seg om etter Sogndal-kampen. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 22. juli 2014 Del Skrevet 22. juli 2014 Om de da til pause skal få slengt i trynet "Hvorfor filmet du?" er bare håpløst og det fjerner fokus og konsentrasjon bort fra spillerne. Dette er jo en av få ting som er positivt med disse pauseintervjuene. Verken internasjonalt eller her hjemme tar forbundene noe særlig ansvar for å fjerne filming fra fotballen. Da er det fint at mediene får kjøre på og gi filmerne det de fortjener så hardt og så ofte som mulig. Akkurat som mediene på mesterlig vis har tatt ansvaret for å redusere doping i sykkelsporten, i og med at forbundene der også har gjort en ekstremt slett innsats. Joa, kanskje litt spesielt dette med filming. Men det er ikke noe behov å ta det til pause. Man kan ta det etter kampen eller før kampene, ikke under kampene er min mening ang. dette. Filming burde være litt opp til alle og ta tak i. Jeg tror at om NFF hadde innført straff for filming hadde også flere sluttet å gjøre det. Om man får 1 kamp for filming førstegangen også 3 for neste osv. ville det bli lite vits å gjøre det. Filming er generelt en uting, uten tvil, men det er også det at CMore skal intervjue spillerne til pause. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 25. juli 2014 Del Skrevet 25. juli 2014 http://www.tv2.no/2014/07/25/sport/5842732 Gode poeng. Jeg har sagt lenge at det er for mange lag i tippeligaen og at nivå sliter deretter. Mange av kampene er så kjedelig at det ikke er verdt å se på engang, og når man har slike kamper i tippeligaen så sier det seg selv at hele produktet blir kjedelig. Når kampene skal spilles har jeg liten formening om, men at vi i Norge skal sitte på stadion i 5 minusgrader er nok høyst uaktuelt imo. 10 lag ville kanskje vært det mest optimale. En tøff liga, og adeccoligaen får også et høyere nivå. Det samme gjelder ligaene nedover i systemet. Klubber som Vålerenga og LSK sliter vel åpenbart pga. dårlige TV-inntekter + folk på tribunene. Slik var det ikke på tiden da kampene ble spilt foran fullsatt publikum og i beste sendetid på TV. Det at Norge kjører kampene sine sammen med PL er bare et drap på norsk fotball. 9 av 10 fotballinteresserte velger Engelske fotball foran Norge. Om Vålerenga - LSK spiller samtidig som Arsenal - United så driter NFF og CMore på draget. En siste ting, tippeligaen må tilbake til TV2 slik at interessen blir større igjen. Det at CMore har rettigheter gjør at interessen har falt. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 27. juli 2014 Del Skrevet 27. juli 2014 Tilbake til TV2? Er du full? TV2 gir jo basicly faen i Tippeligaen og norske lag. Bare eksempel på det forrige uke. Godset spiller CL-kval mot Steaua. TV2 nevner det ikke med ett jævla ord i sportsnyhetene, mens treningskampen til Liverpool mot Brøndby blir viet to minutters sendetid. Hva sier det deg om hvor mye kanalen bryr seg? Ganske mye for min del. Når det er på betalingskanaler som Cmore blir det også flere på tribunen, noe som er det aller viktigste. For min del må man i alle fall ha TL ned til 14 lag, kanskje helst 12. 16 er for mye. 1 Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 27. juli 2014 Del Skrevet 27. juli 2014 Er det flere på tribunen når CMore viser kampene? Jeg har motsatt inntrykk. CMore gjør en elendig jobb med å skape et produkt. Mange (inkl. meg) gidder ikke å bruke flere hundre kroner i måneden på å kjøpe et produkt som CMore har. CSports er en forferdelig tjeneste i tillegg, så det er relativt lite som er tilrettelagt for å følge tippeligaen. Under TV2 var det veldig enkelt og man kunne få se god kampene på TV. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå