Gå til innhold

Eliteseriekafeen - Generell diskusjon om og rundt Eliteserien

Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da Svensson ble slått ned i fjor mot Haugesund lagde Dagbladet ordspill av det og postet bilde av Svensson bevisstløs med blod ut av munn. Ingen straff i ettertid for spilleren som gjorde det heller.

Jeg støtter oppunder det Dj_dark her skriver. Rosenborg er Norges største klubb og får ufortjent mye oppmerksomhet i fra media sin side. Da spesielt mot det negative, det er alltid negativt når det er skrevet rundt Rosenborg. Da Svensson ble slått ned var det bare 'neddyssing' i media og Perry ble nærmest latterliggjort når han mente det var Rødt kort.

Viss vi ser Bille sin sak nå, så ble en Sogndal spiller tatt i fyllekjøring, ett lite oppslag i VG and that's it. Bille ble pågrepet for å være overstadig beruset og det kan i følge vitneforklaringer ha vært en klar overreaksjon fra politiet sin side. Ikke at det forsvarer Bille sine handlinger tidligere og han ble sikkert ikke pågrepet helt uten grunn. Men det er fortsatt ikke fyllekjøring.

Media presser Rosenborg til å holde saker gående mye lengre enn det de gjør hos 'mindre' klubber. Det skaper en vanvittig uro, dem er også konstant på jakt etter kjernen og med engang det ble fremvist ett fylkesmerke så var rasismeklagene der med engang. Ett mer internasjonalt lag enn Rosenborg finnes ikke i Tippeligaen, omtrent ikke i Skandinavia. Rosenborg har utrettet og stått for mer internasjonal suksess enn vårt eget landslag har gjort. Så det blir for meg helt uforståelig hvor denne heksejakten skal komme i fra. Men det er alltid store negative oppslag om klubben etter hver eneste kamp, hver eneste seier og hvert eneste tap.

Lenke til kommentar

Viss vi ser Bille sin sak nå, så ble en Sogndal spiller tatt i fyllekjøring, ett lite oppslag i VG and that's it. Bille ble pågrepet for å være overstadig beruset og det kan i følge vitneforklaringer ha vært en klar overreaksjon fra politiet sin side. Ikke at det forsvarer Bille sine handlinger tidligere og han ble sikkert ikke pågrepet helt uten grunn. Men det er fortsatt ikke fyllekjøring.

La oss være ærlige her. Sogndalspilleren kjørte dagen etter å vært ute der han fortsatt hadde promille igjen fra gårsdagen (en nesten neglisjerbar promille forøvrig). Tror de aller fleste kan relatere til det. En-gangs-overtramp.

Bille har sparket ned en spiller og havnet i fyllearresten og saken hans var arrestasjon, pepperspray og biting av en politimann på fylla i Danmark.

Greit nok at det er mye fokus på RBK, men denne saken har fungerer ikke som noe godt eksempel på at "lik type saker får ulik mediadekning".

• Liker 7
Lenke til kommentar

La oss være ærlige her. Sogndalspilleren kjørte dagen etter å vært ute der han fortsatt hadde promille igjen fra gårsdagen (en nesten neglisjerbar promille forøvrig). Tror de aller fleste kan relatere til det. En-gangs-overtramp.

Bille har sparket ned en spiller og havnet i fyllearresten og saken hans var arrestasjon, pepperspray og biting av en politimann på fylla i Danmark.

Greit nok at det er mye fokus på RBK, men denne saken har fungerer ikke som noe godt eksempel på at "lik type saker får ulik mediadekning".

Det er nok noe de aller fleste har gjort ved flere anledninger og kommer til å gjøre i fremtiden.

Men det finnes selvfølgelig andre saker Media velger å legge langt mindre dekning på.

http://www.vg.no/sport/fotball/eliteseriespiller-maa-svare-for-voldsepisode/a/10071298/

Her foreksempel, hverken klubb eller navn nevnt. Det kom vell frem at det var en Vålerenga spiller etter hvert. Uten at jeg husker hvem det var. Men da valgte både VG og Vålerenga å 'dysse det ned' av hensyn til spilleren.

Bernt Hulsker slo ned en dørvakt engang, ikke noe i nærheten av like mye oppmerksomhet, ble vell en symbolsk bot.

Er vell ikke så lenge sia en Sarpsborg spiller ble tatt i en narkorazzia, det ble heller ikke blottlagt i media.

Lenke til kommentar

Hadde Bille spilt i en annen klubb hadde det aldri fått samme media-dekningen. Problemet er at alle som står utenfor Rosenborg elsker det å hate klubben.

Da er Bille ett dårlig eksempel å dra fra.

For personlig driter jeg litt i Rosenborg.

Men jeg missliker Bille, så jeg syns det er herlig at negative ting blir dratt opp om han.

Jeg tror ikke jeg er den eneste som hadde misslikt han selv om han hadde spilt i hvilken som helst annen klubb.

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar

Nei, for poenget er Bille får den oppmerksomheten han får fordi han fremstår som en kødd, ikke fordi han spiller for Rosenborg.

Tommy Høiland har fått en del oppmerksomhet tidligere for ting han har gjort, og det er ikke fordi alle hater Sandnes Ulf (han spilte der da), men fordi han er en kødd.

Endret av PatSharpX
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke at det er så vanskelig å forstå. Høiland, Hulsker, Thioune osv er eksempler på drittsekker som har fått masse oppmerksomhet fordi de har gjort og sagt mye dumt. Det at Bille også er en drittsekk som gjør og sier mye dumt, får mye oppmerksomhet og tilfeldigvis spiller for RBK, betyr ikke at media og NFF er ute etter dere ... Latterlig å være så paranoide.

• Liker 4
Lenke til kommentar

http://www.vg.no/sport/fotball/eliteseriespiller-maa-svare-for-voldsepisode/a/10071298/

Her foreksempel, hverken klubb eller navn nevnt. Det kom vell frem at det var en Vålerenga spiller etter hvert. Uten at jeg husker hvem det var. Men da valgte både VG og Vålerenga å 'dysse det ned' av hensyn til spilleren.

Kanskje grunnen er at det er snakk om en 16 (17?) år gammel spiller. Med andre ord er han ikke en gang myndig. Hadde han vært 25 år hadde avisene garantert kommet ut med navnet.

Anders Myrvold har jo fått mye oppmerksomhet pga ting og tang, riktignok ikke fotballspiller, men heller ikke trønder/RBK.

Når det gjelder oppmerksomhet rundt RBK er det egentlig en utrolig enkelt forklaring. De er suverent størst i Norge, og de får dermed størst dekning. Hvor mange innslag er det ikke på TV2 om RBK. Det er mange. De har jo til og med en egen reporter i Trondheim som så og si bare har RBK. Han som var Trondheims-mannen til TV2 før jobbet jo til og med i RBK tidligere. Da Gamsten og Reginiussen sin "slåsskamp", typisk greie TV2 har. De er på feltet og lager småsaker på ting som skjer. RBK virker som en veldig åpen klubb (hadde vel noe paintball-greier i vinter og noe go-kart også), og da kommer media veldig tett på.

Det er noe klubben og media utnytter og har glede av, men når det skjer noe negativt i klubben så fortsatt media like tett på. Og da må man regne med at det blir skrevet og laget saker om det. Når en Sogndal eller Bodø-spiller gjør noe galt så er det nesten slik (om det ikke er sånn) at en journalist må dra ditt for å få en svar. Skjer det i Trondheim er journalisten allerede så tett på klubben at det er umulig at han ikke får en uttalelse.

Ellers, hvis man vil lage litt konspirasjoner, så kan man jo se på ordvalgene i denne artikkelen til TV2 om Strandberg: http://www.tv2.no/2014/05/22/sport/5622734

Strandberg: "Jeg er borti han for å irritere han litt, og det angrer jeg på, men det er bare så vidt vi toucher."

TV2: "Allerede etter 1-1-kampen i Sarpsborg var Strandberg klar på hva som faktisk skjedde."

Strandberg: "Jeg gjorde det ikke med vilje, men jeg vet jeg var borti han"

Med andre ord. Strandberg var borti Samuel for å irritere han litt, men han gjorde det ikke med vilje. Han angrer også på at han var borti en person for å irritere han uten at det var med vilje.

Greit nok at Strandberg prøver å ro seg unna, det gjør mange. Men at TV2-journalisten ikke fanger det opp og spør videre på dette er jo litt rart hvis TV2 er ute etter å ta RBK...

Endret av Teipball
Lenke til kommentar

Er det merkelig at RBK-spillere får mer oppmerksomhet enn en spiller fra en liten klubb? Er det merkelig om det blir mer oppmerksomhet og skriverier om Messi blir tatt for fyllekjøring, enn om andrekeeperen til Levante gjør det? Alt handler om hvor stor allmenn interesse det er for spiller og klubb.

Lenke til kommentar

Nye kamper berammet.

Etter runde 14 har Vålerenga hatt 50% mandagskamper! Mandagskampene de sa skulle utfases...

Vålerenga - Rosenborg er også satt opp samme dag som VM finalen!!

Syns det er så trist at NFF, C-More og TV2 gjør alt de kan for at jeg ikke skal komme meg på kamp...

http://www.fotball.no/Landslag_og_toppfotball/Toppfotball/tippeligaen/2014/TV-kamper-Tippeligaen-runde-14-16/

Lenke til kommentar

Nye kamper berammet.

Etter runde 14 har Vålerenga hatt 50% mandagskamper! Mandagskampene de sa skulle utfases...

Vålerenga - Rosenborg er også satt opp samme dag som VM finalen!!

Syns det er så trist at NFF, C-More og TV2 gjør alt de kan for at jeg ikke skal komme meg på kamp...

http://www.fotball.no/Landslag_og_toppfotball/Toppfotball/tippeligaen/2014/TV-kamper-Tippeligaen-runde-14-16/

Hahaha, er det mulig?!? Det med VM-finalen er jo utrolig...

Lenke til kommentar

Hahaha, er det mulig?!? Det med VM-finalen er jo utrolig...

Den kampen hadde potensiale til å bli en fotballfest og god reklame for tippeligaen/Norsk fotball.

Men dessverre ville de det ikke slik. :(

Nå går vel ikke kampene på samme tidspunkt ?

Men ja.. NFF er på tryne.

Endret av Lunalotic
Lenke til kommentar

VM finalen faktisk. Vel, Norge er jo ikke med og da er det jo ikke interessant å se VM!

Jeg tar det som en selvfølge at VIF-RBK vises på storskjerm på Maracacacanana under finalen.

Men seriøst; med tanke på hvordan NFF har overvurdert norsk fotball før, er du virkelig så overrasket over at de setter det høyere enn VM-finalen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...