Gå til innhold

Eliteseriekafeen - Generell diskusjon om og rundt Eliteserien

Latias

Anbefalte innlegg

Da Svensson ble slått ned i fjor mot Haugesund lagde Dagbladet ordspill av det og postet bilde av Svensson bevisstløs med blod ut av munn. Ingen straff i ettertid for spilleren som gjorde det heller.

Å derfor spiller RBK elendig i år?

Er ikke det vi diskuterer nå, snarere media og NFFs "søkelys" på RBK.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har da for faen ikke nevnt det med at RBK spiller elendig i år med ett jævla ord.

Hehe, ro ned... :)

Da Svensson ble slått ned i fjor mot Haugesund lagde Dagbladet ordspill av det og postet bilde av Svensson bevisstløs med blod ut av munn. Ingen straff i ettertid for spilleren som gjorde det heller.

Vet... bare erter litt, fant en knapp å måtte bare trykke!! :)

Lenke til kommentar

Dommeren så vel situasjonen?

Vet ikke om jeg så akkurat den kampen men jeg tviler på at det var en rett høyre?

Annan slapp vel unna med usportsligheter han også, og Eggen forsvarte det med at Annan er mørk.

Kan vel ikke akkurat påstå (ikke at du har sagt det her og nå) at RBK sin mediehåndtering har vært av ypperste klasse over årene.

Jeg har da for faen ikke nevnt det med at RBK spiller elendig i år med ett jævla ord.

Hehe, ro ned... :)

Vet... bare erter litt, fant en knapp å måtte bare trykke!! :)

Ah så da er det ikke en misforståelse, bare et unødvendig innlegg og en provokasjon.

My bad :)

Lenke til kommentar

Ha ha! Absolutt alle lags supportere kan komme med ørten eksempler på episoder hvor de mener klubben har blitt dårlig behandlet eller fått urettferdig omtale. Det betyr ikke at NFF eller mediene har en konspirasjon mot alle disse klubbene.

Lenke til kommentar

Hvis han var "Gud" i Gold Cup er det litt rart han fortsatt er i Rosenborg, men jeg har ikke sett Diskerud et sekund på landslaget så aner ikke hvor godt han spiller der nei. Mikkel Diskerud kan da virkelig være en målstokk om hvor godt det amerikanske landslaget er siden han er med i troppen, og han er dermed en av USA 30 beste spillere (eller topp 5-6 i den posisjonen han blir brukt i).

Nesten ingen av A-laget spilte på Gold Cup ifjor, det er et dårlig måte å sammenligne landslagene. Det var Landon Donovan som var topp stjerne forresten.

USA er ingen topp 10 lag, det er klart, men av og til er de topp 20. Når de nesten slo Tyskland i kvartfinalen i 2002(dommeren så ikke håndballen) var de topp 20 og når de slo Spania i confederation cup i 2009 var de også topp 20

Ikke et stort lag men ikke et lag å ignore

Hvis Diskerud hadde vært halvt spansk/argentiner/brasse/italiener/tysker/portugiser/fransk/hollender tror du han hadde vært med i troppen der? For å ta et eksempel, Arteta har null landskamper for Spania, og han kan dermed være en målestokk om hvor gode spillerne i Spania er. To eksempeler til. I Norge har Søderlund 15 landskamper og Espen Ruud 35, og de kan dermed være en målestokk om hvor dårlig nivå er på det norske landslaget.

Nå er alt relativt, så aner ikke hva du mener med mange (eller) gode spillere (antar du mener de har mange gode spillere når du mener at jeg tar feil når jeg sier at de ikke har mange gode spillere). Men kan du nevne meg 20+ spillere som har hatt en god karriere i en av Europas 4 største ligaer de siste 5 årene? Bortsett fra keeperne som vi allerede har sagt er gode?

Hvor mange som finnes har noe å gjøre meddiskriminering, ikke bare talent

I Tyskland har de noen spillere, jeg har ikke hørt noe om noen av dem utenom Julian Green som tross alt er en stort talent, men han flyttet så vidt jeg ser til Tyskland som 2åring. Fotballutdannelsen han har fått har dermed ingen ting med USA å gjøre. (Litt på samme måte Som Guiseppe Rossi som dro til Parma som 12-åring) Jermaine Jones har hatt en fin karriere, og det samme kan vel sies om DaMarcus Beasley

Ellers kan vi legge på Claudio Reyna, Dempsey, Brian McBride (selv om det er en liten stund siden), vente M. Bradley, Bocanegra og Eddie Johnsen (tja). (Jeg har garantert "glemt" noen)

I tillegg til at de ikke har så mange, har de heller ikke hatt noen virkelige gode. Slik som Chile, Uruguay, flere øst-europeiske land osv har.

Poenget mitt er ikke at USA er ræva, for det er de ikke. Men en diskusjon om at man undervurderer og diskriminerer talentene/spillerne fra USA blir helt feil fordi USA ikke har i nærheten av like mange gode spillere som andre land har, og det er dermed helt naturlig at klubber ikke velger amerikanske spillere. Til sammenligning, spanske, franske, tyske og italienske klubber diskriminerer ikke engelske spillere, de er bare ikke gode nok.

Dårlig argument imot diskriminering. En må ha anledning til å prestere. En bør vurderes pga talent, ikke pga sin nasjonalitet. Hvordan andre landsmenn prestere bør ha lite å gjøre med individets talent. Hvis du ikke får jobb pga din etnisitet heter det diskriminasjon, uansett faktum at det kanskje ikke finnes mange fra ditt hjemmeland som kvalifiseres for jobben
Lenke til kommentar

Ha ha! Absolutt alle lags supportere kan komme med ørten eksempler på episoder hvor de mener klubben har blitt dårlig behandlet eller fått urettferdig omtale. Det betyr ikke at NFF eller mediene har en konspirasjon mot alle disse klubbene.

Men man kan komme med mange eksempler der RBK blir medias slaktoffer, mens når det skjer med andre lag er det bare så vidt nevnt. Er ikke akkurat noe nytt, men dere må gjerne fornekte det.

Og la meg presisere. Jeg sier ikke at Stefan IKKE skulle hatt straff.

Lenke til kommentar

Men man kan komme med mange eksempler der RBK blir medias slaktoffer, mens når det skjer med andre lag er det bare så vidt nevnt. Er ikke akkurat noe nytt, men dere må gjerne fornekte det.

Skjønner du ikke selv hvor krampaktig denne konspirasjonsteorien høres ut for alle som ikke har RBK-briller?

Det var en periode da det ble innslag på FotballXtra ved omtrent hver eneste gang Rudolph Austin taklet noen. Betyr det at mediene konspirerer mot oss i Brann også?

Lenke til kommentar

Skjønner du ikke selv hvor krampaktig denne konspirasjonsteorien høres ut for alle som ikke har RBK-briller?

Det var en periode da det ble innslag på FotballXtra ved omtrent hver eneste gang Rudolph Austin taklet noen. Betyr det at mediene konspirerer mot oss i Brann også?

Var ikke akkurat nevneverdig mye når han Brann-spilleren tilta mot RBK. Ja, det kom opp, men tenk om det hadde vært Bille feks?

Lenke til kommentar

Var ikke akkurat nevneverdig mye når han Brann-spilleren tilta mot RBK. Ja, det kom opp, men tenk om det hadde vært Bille feks?

Ha ha, ikke nevneverdig mye? Følte jeg så et hundretalls Badji-oppslag etter både den episoden og etter cupkampen tidligere ... Samtidig husker jeg f.eks noen helt horribelt stygge Annan-involveringer som av en eller annen grunn knapt nok ble nevnt i media. Men i motsetning til deg skjønner jeg at det er det at jeg er Brann-supporter som gjør at jeg til tider føler mediene har i overkant mye negativ oppmerksomhet rettet mot oss, og at vi får mye ufortjent kritikk.

Det hadde muligens blitt mer oppmerksomhet om Bille gjorde det samme, men det er ene og alene hans skyld. Hadde Badji vært involvert i en like lang rekke fylleskandaler og annet utenomsportslig tull som Bille, så hadde selvsagt han også fått enda mer dritt. Alle husker jo det massive kjøret mot Thioune i Viking etter utblåsingen mot en dommer (i fjor?). Det oppstod fordi han gjentatte ganger hadde oppført seg som en drittunge, ikke fordi mediene har en agenda mot Viking og Thioune.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Neida, HELE Norges Molde (bortsett fra snurrebart og et par trøindjere til) ??

Er greit det gamlefar, men vi har ihvertfall en stolt historie å hvile oss på før vi returnerer til toppen der vi hører hjemme, hva har dere?

Et liga-gull på 100 år? :p

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...