Gå til innhold

Eliteseriekafeen - Generell diskusjon om og rundt Eliteserien

Latias

Anbefalte innlegg

Vålerenga har en kvartfinale i cupvinner cupen da ;)

Da tapte vi mot Chelsea, men kom oss så langt etter den legendariske 3-3 kampen borte mot Beşiktaş.

Så har vi jo denne slageren:

http://www.youtube.com/watch?v=effWcPt3xkE

Lett en av de beste kampene jeg noen sinne har vært på.

Dette var vel forøvrig før din tid som Chelsea-supporter Emils ;) ?

Edit: Litt kortere film med alle måla:

Endret av AnewZ
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke? Nøyaktig hva er det vi er uenige om?

Dere påstår hardnakket at vi er en klubb som spytter ut penger som vi har en utømmelig kasse med rike onkler. Sannheten er at vi har et navn i Europa og produserer spillere fra akademiet som vi selger for en god sum penger. De pengene gjør at vi har mer å rutte med. Virker på dere som det er feil at vi bruker disse pengene.

Lenke til kommentar

Dere påstår hardnakket at vi er en klubb som spytter ut penger som vi har en utømmelig kasse med rike onkler. Sannheten er at vi har et navn i Europa og produserer spillere fra akademiet som vi selger for en god sum penger. De pengene gjør at vi har mer å rutte med. Virker på dere som det er feil at vi bruker disse pengene.

Hvor mange ganger må jeg si det før det glir inn? Det er ikke feil. Det er helt greit å bruke masse penger på nye spillere når man har mye penger. Dersom Brann var i samme situasjon med like høye inntekter og like mange oppsparte midler fra tidligere CL-deltagelse så hadde jeg også ønsket at vi kjøpte kvalitetsspillere på rekke og rad og vunnet seriegull. Jeg hadde for øvrig heller ikke blitt snurt når noen hadde påpekt at det er det vi gjør.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke? Nøyaktig hva er det vi er uenige om?

Vel ganske åpenbart hvor pengene kommer fra og hvorvidt Rosenborg produserer egne spillere.

Hvor mange ganger må jeg si det før det glir inn? Det er ikke feil. Det er helt greit å bruke masse penger på nye spillere når man har mye penger. Dersom Brann var i samme situasjon med like høye inntekter og like mange oppsparte midler fra tidligere CL-deltagelse så hadde jeg også ønsket at vi kjøpte kvalitetsspillere på rekke og rad og vunnet seriegull. Jeg hadde for øvrig heller ikke blitt snurt når noen hadde påpekt at det er det vi gjør.

Oppsparte midler fra CL-deltakelse? Haha, de har vi nok ødslet bort for lenge siden. Ellers hadde vi hatt 60-70 millioner på bank etter å solgt våre egne talenter.

Lenke til kommentar

Det Rosenborg gjorde på sent 90-tall og tidlig 00 tall var helt unikt i norsk fotball, og gjør at Rosenborg med rette er Norges største og mest suksessfulle lag. Det er ingen som bestrider det, og samtidig, så er det riktig som dere sier, at ryktet man bygget opp på den tiden bærer frukter den dag idag, hvor man kan hente inn spillere som er enda en hylle over det de andre kan hente i TL, noe som ofte fører til pluss i salg og kjøp. Ikke bare det, men navnet Rosenborg kommanderer en høyere pris, selv om talentet det er snakk om ikke trenger å være så veldig mye bedre enn det resten av lagene i Norge har. Det at Tettey gikk for 40-50 mill og Moa gikk for 10 sier jo sitt, finanskrise eller ei.

Likevel er det lite å være veldig misunnelig på med tanke på hva dere har drevet med siden 2005. Det var et par gode år med Hamrén, men ellers har ikke Rosenborg vært noe særlig bedre enn andre klubber i Norge som f.eks Godset eller Molde. Det at dere fortsatt har det for dere at dere er Norges eneste håp i Europa er jo helt utrolig. Dere har faktisk så mange flaue exits fra Europa de senere årene, at jeg ikke en gang klarer å komme på alle uten å tenke meg om litt.

Selv håper jeg også at Godset vinner, av tidligere nevnte grunner. Ikke bare er Rosenborg laget jeg misliker mest i Norge(innrømmer gjerne at det er mye basert på suksess), men Godset har også jobbet fantastisk over tid, noe som har hjelper dem idag og mest sannsynlig i fremtiden også. Rosenborg sparket nettopp gamle-treneren sin, noe som er bevis nok på at de ikke trenger å omstille seg som andre lag i Norge grunnet de ekstra ressursene de har til gode.

Alt i alt synes jeg Tippeligaen er litt på vei opp igjen denne sesongen etter et par labre år etter at man utvidet fra 14 til 16 lag. Ingen trenere sparket så langt, flere gode norske talenter får sjansen, og samtidig synes jeg at flere av utenlandsimportene som Barrantes, Riski og lignende holder god kvalitet. Vi får håpe på at resultatene i Europa begynner å komme også, og jeg håper at den tette kampen om 3. plass i år fortsterker viktigheten av spill i Europa. Vi får ikke la Rosenborgs gjentatte glipper i Europa stoppe oss. ;)

• Liker 4
Lenke til kommentar
Oppsparte midler fra CL-deltakelse? Haha, de har vi nok ødslet bort for lenge siden.

Det tror jeg rett og slett ikke på. Jeg har sett på klubbens regnskap og budsjetter for de seneste årene tidligere, og er ganske sikker på at de har gått med rimelig solid driftsunderskudd totalt sett siden sist de var med i CL. I hvert fall hvis man ser bort fra kunstig pynt på resultatet, som salget av en tomt i fjor. Likevel er egenkapitalen fortsatt meget høy. RBK drar fortsatt god nytte av midler fra den tiden. Orker ikke å søke frem alle dokumentene og regne, for det tar lang tid, men gjør det gjerne selv.

Til sammenlikning kan for eksempel ikke Brann gå med særlig stort underskudd før egenkapitalen er helt oppspist. Den var vel så vidt jeg husker nede i et ensifret antall millioner før hestekuren begynte på slutten av 00-tallet.

Lenke til kommentar

Det tror jeg rett og slett ikke på. Jeg har sett på klubbens regnskap og budsjetter for de seneste årene tidligere, og er ganske sikker på at de har gått med rimelig solid driftsunderskudd totalt sett siden sist de var med i CL. I hvert fall hvis man ser bort fra kunstig pynt på resultatet, som salget av en tomt i fjor. Likevel er egenkapitalen fortsatt meget høy. RBK drar fortsatt god nytte av midler fra den tiden. Orker ikke å søke frem alle dokumentene og regne, for det tar lang tid, men gjør det gjerne selv.

Til sammenlikning kan for eksempel ikke Brann gå med særlig stort underskudd før egenkapitalen er helt oppspist. Den var vel så vidt jeg husker nede i et ensifret antall millioner før hestekuren begynte på slutten av 00-tallet.

Hvorfor i all verden vil vi på kort sikt selge en tom som var ment til å være en langsiktig inntektskilde for RBK hvis vi satt på så mye egenkapital at vi ikke hadde behov? Hvorfor sparket vi daglige lederen vår fordi de økonomiske utsiktene var for risikable hvis vi har så mye egenkapital? Hvorfor er spillere som Chibuike eid av investorer?

De pengene vi har per dags dato har vi fått for å selge spillere, hvorav en stor andel av inntektene kommer fra egenproduserte spillere.

Lenke til kommentar

De pengene vi har per dags dato har vi fått for å selge spillere, hvorav en stor andel av inntektene kommer fra egenproduserte spillere.

Spillersalg er en del av regnestykket for driftsresultatet. Det regnestykket har gitt et negativt tall totalt sett siden slutten av CL-tiden.

Lenke til kommentar

Hvordan går det med deres tilskuertall egentlig? Ned? I Trondheim er snittet nemlig 2-3000 høyere bare fra i fjor.

Aner ikke, men som jeg sa i avsnittet du valgte å se bort fra så har alle lag sine lojale fans, selve grunnlaget, resten kommer når det går bra. Slik er det i Trh i fjor og slik var det i Molde de to siste årene. Det er vel ikke noe å være uenig om?

Mitt poeng er at jeg synes det av alle ting man velger å kritisere Molde for så er det publikumsoppmøtet, vi snakker tross alt om en klubb som i snitt har mellom en fjerdedel og en tredjedel av byens befolkning på kamp i snitt.

Uansett, hele debatten sporer fullstendig av. Det handlet om hvor imponert flere av oss er av jobben som blir gjort i Godset. Dette fikk hele Trønderbataljonen til å fly i flint, sannsynligvis fordi dere skjønner at dere ikke lengre er "hele Norges lag".

Dere har gått fra å være det samme som Godset var til å bli en pengemaskin som satser på danske wiggaz, attpåtil finnes det ikke ydmykhet nok til å berømme de lagene som gjør det godt så lenge det ikke er dere selv det dreier seg om!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Det handlet om hvor imponert flere av oss er av jobben som blir gjort i Godset. Dette fikk hele Trønderbataljonen til å fly i flint, sannsynligvis fordi dere skjønner at dere ikke lengre er "hele Norges lag".

Dere har gått fra å være det samme som Godset var til å bli en pengemaskin som satser på danske wiggaz, attpåtil finnes det ikke ydmykhet nok til å berømme de lagene som gjør det godt så lenge det ikke er dere selv det dreier seg om!

Jeg gjorde da dette, som stolt trønder atpåtil. :)

Ingen som har vært negativ til hvordan Godset, men er tydeligvis umulig og ikke slenge en ekstra drittkommentar mot rbk når man poster her. Skjønner jo at ''alle'' heller vil se en Godset ta gull når Rbk har vunnet gullet så mange ganger.

Angående kun satse på dansk wiggaz har jeg et ord til deg. Sørloth.

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar

Og vi gratulerer Strømsgodset med dagen. Kampen er utsolgt, men det klubbe gjorde i går var å legge ut en link til RBK.no og si at det var ledige billetter igjen på bortefeltet, noe som har resultert i at det blir hjemmesupportere blandet med bortesupportere. Småguttklubb.

Lenke til kommentar

Får de lov å stå der da? Trodde det var ganske sånn "ikke-bra-med-hjemmesupportere-hos-bortesupportere". Er jo helt håpløst om små unger skal stå sammen med kjernen (som er Norges mest lidenskapelige supportere) og da kan det fort bli ampert å mye dritt. Om det du sier stemmer så synes jeg Strømsgodset faktisk skal sende ut en mail til de som bestilte å fortelle at plassene i RBK-feltet er forbeholdt Rosenborg supportere.

Lenke til kommentar

Og vi gratulerer Strømsgodset med dagen. Kampen er utsolgt, men det klubbe gjorde i går var å legge ut en link til RBK.no og si at det var ledige billetter igjen på bortefeltet, noe som har resultert i at det blir hjemmesupportere blandet med bortesupportere. Småguttklubb.

Det er vel ikke lov? Kan ikke tenke meg at det er noe NFF vil godta.

I hvert fall ikke om det er på samme felt.

Men hvis det er snakk om det siste feltet på langsiden er det nok greit.

Bortelaget har vel kun krav på 5% av plassene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...