Gå til innhold

Eliteseriekafeen - Generell diskusjon om og rundt Eliteserien

Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Penger vi får fordi vi har et navn ute i Europa forøvrig. Noe vi har gjort på egenhånd med å imponere i Champions League i år etter år. Godset hadde aldri fått de samme summene for de samme spillerne, det er jeg 100% sikker på.

Det oser misunnelse av mange norske fans to be honest. Molde var i CL i 99/00 (??), men har i ettertid fulgt opp med flere nedrykk, tom stadion og dårlig økonomi, men har overlevd pga. Røkke og Aker. At andre norske klubber ikke makter å prestere ute i Europa, samtidig som de ikke er stabile nok i den hjemlige ligaen er ikke Rosenborgs problem.

Får man penger for å ha et navn ute i Europa? Den var ny.

Hvorfor skulle ikke Godset kunne selge spillere for samme pris som RBK? Er en spiller automatisk mer verdt fordi de spiller med Rema1000-logo på brystet? (Mtp. slagordet til Reitan & co burde de støttet laget fra Drammen i stedet)

Jeg kan garantere deg at Eggens suksess i Europa aldri kommer til å gjenskapes av et norsk lag igjen, til det har nåløyet blitt for trangt. Nå må man igjennom flere og hardere kvalikkrunder og etter Rbks begredelige innsats de siste årene er UEFA-rankingen nå så lav at heller ikke dere blir seedet lengre.

En dag tar pengene slutt i Trh også, det skal ikke mer enn noen dårlige sesonger til nå så svikter vel publikum fullstendig, det så man jo fort hva litt motgang gjorde for oppmøtet.

Dere får trøste dere med at man har en kjerne som alltid vil være der og støtte laget uansett hvordan det går men dessverre er det store flertallet medgangssupportere, akkurat som i andre byer.

Endret av Solaar
Lenke til kommentar

Og en ting til Martin: denne misunnelsen du snakker om, hvor kommer det fra egentlig? Hele denne diskusjonen startet med at jeg og flere berømte Godset for måten de driver klubben på og måten de spiller fotball på.

Dette tolket flere av dere Rbkere som et angrep på RBK sin nåværende drift. Ingen sa noe om RBK før dere gikk rett i skyttergrava. Hvem er det EGENTLIG som er misunnelig?

Lenke til kommentar

Hvem er det EGENTLIG som er misunnelig?

Ihvertfall ikke meg. Jeg har sagt det i et par år nå, at Godset spiller den fineste fotballen i Norge. Hadde glatt tatt Deila til Lerkendal om vi hadde fått muligheten. Han vet hvordan man bør spille fotball. Men er uenig i at de er det BESTE laget i Norge. Og jeg tror ikke de hadde hatt nubbsjans i Europa.

Lenke til kommentar

En dag tar pengene slutt i Trh også, det skal ikke mer enn noen dårlige sesonger til nå så svikter vel publikum fullstendig, det så man jo fort hva litt motgang gjorde for oppmøtet.

Hvordan går det med deres tilskuertall egentlig? Ned? I Trondheim er snittet nemlig 2-3000 høyere bare fra i fjor.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Rosenborg supportere har vel alltid fått den "med engang det går dårlig forsvinner publikum", men det viser seg vel bare å være feil. Se på Molde. 2 ganger norsk seriemester å langt fra fullsatt stadion. Vålerenga er 100 år, langt fra fullsatt stadion. Når RBK blir 100 år så er jeg sikker på at det er nærmest klin umulig å få tak i billetter til den kampen.

Lenke til kommentar

Og en ting til Martin: denne misunnelsen du snakker om, hvor kommer det fra egentlig? Hele denne diskusjonen startet med at jeg og flere berømte Godset for måten de driver klubben på og måten de spiller fotball på.

Dette tolket flere av dere Rbkere som et angrep på RBK sin nåværende drift. Ingen sa noe om RBK før dere gikk rett i skyttergrava. Hvem er det EGENTLIG som er misunnelig?

Jeg er redd for at Rosenborg har funnet flyten igjen med Perry bak roret. Og mot Rosenborg har vi ingen sjanse å konkurrere økonomisk, men likevel er vi jevngode med dem. Det gjør meg spør over laget mitt!

Jeg tror jeg snakker for hele fotballnorge minus Trøndelag når jeg sier at jeg håper Godset tar serien i år. Ikke bare fordi det er morsomt at andre enn RBK vinner men fordi, som du sier selv, det har skjedd gjennom bevisst strategi og satsing på unge norske talenter. Jeg er veldig imponert over hva dere har fått til!

Jah, ser heller Strømsgodtset ta gull enn Rbk. Strømsgodtset er en posetiv tilnærming av TL

Ingen nevnte RBK nei? Er bare å berømme Godset for all del, er laget jeg helst vil se ta gull ved siden av RBK, men samtlige innlegg her er stikk til RBK fordi de har "økonomi" og ikke fostret opp spillere selv. Når tingen er at det er egenprodusering av spillere som gjør at de nettopp har økonomi (en gullalder av egne rekker og eksport av talenter i nye tid).

Endret av Rampage
  • Liker 4
Lenke til kommentar
men samtlige innlegg her er stikk til RBK fordi de har "økonomi"

Det morsomme er nettopp at dere ser på det som "stikk." Det er ikke noe stikk, bare en faktaopplysning. RBK er Norges pengelag, og de fleste synes det er moro når en underdog overvinner et pengelag. Er det så rart?

Lenke til kommentar

Å hevde at Rosenborg fortsatt er et "pengelag" viser bare hvor nøye dere har fulgt med på norsk fotball de siste årene. For 3-4 år siden var det sant, men ikke i dag.

Nå kan vi hente spillere på det gode ryktet vi har og de er gjerne bedre enn det andre lag i Norge får tak i. Når vi så selger videre får vi mer igjen fordi spillerne er bedre. Og de pengene går inn i nye spillerkjøp.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det endrer jo ikke faktum av at RBK er det laget som bruker mest penger.

Det er jo bare bra at det kommer fra spillersalg og ikke rike onkler, men pengene blir jo brukt fordet?

Ja, men hva mener dere vi skal gjøre? Spare pengene? Ordet "pengeklubb" er så negativt ladet, men det er jo overhodet ikke tilfellet med RBK.

Lenke til kommentar

Det morsomme er nettopp at dere ser på det som "stikk." Det er ikke noe stikk, bare en faktaopplysning. RBK er Norges pengelag, og de fleste synes det er moro når en underdog overvinner et pengelag. Er det så rart?

Hvilken klubb er det du hele tiden snakker om som drives på dugnad? Så vidt jeg kan se så er Brann et lag som også har et godt budsjett. Siden du snakker som at penger skal avgjøre plassering så er det elendig av Brann å ligge hele 14 poeng bak, allerede. Eller drives Brann på dugnad også?

Lenke til kommentar

En "faktaopplysning" å hevde at RBK ikke har satsa på unge talenter når grunnen til at man har penger er at de har eksportert noen av Norges største midbanetalenter siste 3-4 årene? Er jo absurd.

Lenke til kommentar

Hvilken klubb er det du hele tiden snakker om som drives på dugnad? Så vidt jeg kan se så er Brann et lag som også har et godt budsjett. Siden du snakker som at penger skal avgjøre plassering så er det elendig av Brann å ligge hele 14 poeng bak, allerede. Eller drives Brann på dugnad også?

Jeg har aldri snakket om noe lag som "drives på dugnad." Men laget jeg snakker om som er underdog i kampen om seriegullet er selvsagt Strømsgodset. Jeg trodde det var selvforklarende...

Klubber som Brann og VIF har fått altfor lite ut av ressursene sine i likhet med RBK. De store klubbene har blitt styrt elendig gjennom store deler av 2000-tallet. Når det er sagt er det selvsagt kjempeforskjell mellom de nest rikeste og RBK. Da vi mistet og solgte nøkkelspillere som Solli, Vaagan Moen og Huseklepp foran 2011 måtte vi nøye oss med gratisspillere fra Addeccoligaen som erstattere. Overgangssummen for Huseklepp dekket underskudd. På sommeren er det heller stort sett aldri snakk om å forsterke laget selv når vi har hatt en skuffende vårsesong. I RBK har det rast inn dyre spillere i sommerferien omtrent hvert eneste år de siste årene.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri snakket om noe lag som "drives på dugnad." Men laget jeg snakker om som er underdog i kampen om seriegullet er selvsagt Strømsgodset. Jeg trodde det var selvforklarende...

Klubber som Brann og VIF har fått altfor lite ut av ressursene sine i likhet med RBK. De store klubbene har blitt styrt elendig gjennom store deler av 2000-tallet. Når det er sagt er det selvsagt kjempeforskjell mellom de nest rikeste og RBK. Da vi mistet og solgte nøkkelspillere som Solli, Vaagan Moen og Huseklepp foran 2011 måtte vi nøye oss med gratisspillere fra Addeccoligaen som erstattere. Overgangssummen for Huseklepp dekket underskudd. På sommeren er det heller stort sett aldri snakk om å forsterke laget selv når vi har hatt en skuffende vårsesong. I RBK har det rast inn dyre spillere i sommerferien omtrent hvert eneste år de siste årene.

Og samtidig forsvunnet spillere ut til samme sum eller dyrere.

Endret av DJ_Dark
Lenke til kommentar

Utrolig at folk ikke klarer å se det også. Vi har solgt Tarik blant annet i sommer. Vi mister da kvalitet rett som det er også og det er mye av talentutviklingen vår som også har gjort at vi har tjent slike summer. Henriksen, Bakenga, Ciljan. I tillegg har vi Svensson i klubben nå osv. Rosenborg er en type klubb som vil bli kritisert av alle andre uansett.

Endret av Emils.
Lenke til kommentar

Klubber som Brann og VIF har fått altfor lite ut av ressursene sine i likhet med RBK. I RBK har det rast inn dyre spillere i sommerferien omtrent hvert eneste år de siste årene.

Skal vi ta en debatt om utvikling av egne spillere i RBK vis-a-vis VIF og Brann og fortjeneste på eksport av egenutviklede spillere?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...