Gå til innhold

Eliteseriekafeen - Generell diskusjon om og rundt Eliteserien

Latias

Anbefalte innlegg

Hvordan det er mulig? Det er veldig enkelt - dårlig økonomi, for mye satsing på å kjøpe spillere framfor å bygge nytt fra bunn av, og ikkeminst sette alle kluter til på å rykke rett opp når man rykker ned - uten å lage noe som helst grunnmur.

Og det har ingenting med trenerene å gjøre. Det er med måten klubben er drevet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er fryktelig glad for at klubben min har knekt koden. Det er ikke så mange år siden vi var en veteranklubb med svært høy snittalder i troppen.

Nå er det morsommere, ettersom økonomien går så det suser, vi har kontinuitet både på trener- og spillersiden, og vi har blitt kjent som en klubb hor unge spillere kan komme og utvikle seg i.

Klubben jeg snakker om er selvsagt Strømsgodset. De to siste sesongene har vært et eventyr, og jeg går egentlig bare og venter på eb skikkelig nedtur. Men for meg personlig vil alt innenfor topp seks være en god prestasjon.

Dagens kamp mot Sarpsborg føler jeg meg svært usikker på. Jeg føler på meg at det blir tap i dag, men jeg håper jo selvsagt på seier.

Jeg er redd for at Rosenborg har funnet flyten igjen med Perry bak roret. Og mot Rosenborg har vi ingen sjanse å konkurrere økonomisk, men likevel er vi jevngode med dem. Det gjør meg spør over laget mitt!

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg tror jeg snakker for hele fotballnorge minus Trøndelag når jeg sier at jeg håper Godset tar serien i år. Ikke bare fordi det er morsomt at andre enn RBK vinner men fordi, som du sier selv, det har skjedd gjennom bevisst strategi og satsing på unge norske talenter. Jeg er veldig imponert over hva dere har fått til!

Lenke til kommentar

Dere får det til å høres ut som RBK har kjøpt seg til seriegull etter seriegull, men det er så regelrett feil. Er det et lag som har gjort dette i Norge så er det uten tvil Molde.

Rosenborg er det laget som har gjort mest for norsk fotball. Uten RBK og fremmarsjen som fant sted på 90-tallet så hadde tippeligaen mest sannsynlig vært et jævla mørkt og kjedelig hull. I tillegg til at ligaen ville hatt vesentlig mindre penger å rutte med.

Greit nok at Lerkendals publikumet er bortskjemte og krever medaljer, men hva annet kan man forvente av Norges største klubb? Rosenborg fikk selvfølgelig en fordel ved at de var så overlegne i mange år i Norge og itillegg hentet penger fra Champions League, men det er ærlig talt ikke Rosenborg sin feil at den norske ligaen så forferdelig dårlig at man kunne ta serien så mange år på rad.

Ser på internasjonalt så trenger Norge snart et lag tilbake i gruppespillet i Champions League. Nå er det fult mulig Molde kan klare det, og om Godset vinner serien tviler jeg sterkt på at de vil klare en eventuell kvalifisering til verdens beste fotballturnering. Selvfølgelig om de skulle vinne TL i år så er det bare positivt om de også skulle klare å komme inn til CL. Dessverre tipper jeg vi ser en Vålerenga og Norge går enda flere år uten å være i det gode selskap.

Det sier seg selv når Vålerenga klarer å få 12500 på kamp når klubben fyller 100 år. Itillegg til at de holder til i Norges største by og har en stadion som tar opp mot 27000. Når det er sagt så er Vålerenga blitt en trist klubb, sammen med Lillestrøm og mye av gleden man hadde tidligere med disse oppgjørene er nærmest fraværende.

Uansett, ingenting er som Viasat, en kald høstkveld og noen av verdens beste lag på Lerkendal. Håper vi får se det til neste år.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Når man er Chelsea og Rosenborg supporter så får man et litt snodig forhold til pengebruk.....

Blir hvertfall snodig å si at Rosenborg IKKE kjøper seg suksess. Så innmari mange talenter oppfostres da ikke der oppe i trøndelag.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Oi. 1-0 ledelse så tidlig i kampen. Håper det gir en indikasjon på hva som kommer de neste 85 minuttene også.

Rosenborg kjøper seg definitivt til suksess. De kjøper de beste spillene i landet fra andre klubber, og det Rosenborg vi alle elsket fra 90-tallet er erstattet med importspillere og denslags.

Synes på en måte Rosenborg har mistet sin identitet, i hvertfall for min egen del.

Lenke til kommentar

RBK kjøper seg definitivt til suksess. Summene de har brukt på spillerkjøp de siste årene er så hinsides all fornuft i norsk fotball at seriegullet burde komme omtrent av seg selv.

For en tragisk kommentar. Med den tankegangen du har er det rett og slett umulig å drive en fotballklubb.

RBK har da for all del stått for inntektene selv gjennom suksess over mange år. På 90-tallet så var RBK i en annen knipe og måtte satse på egne. 10 av 11 som slo Milan var trøndere og samtlige var nordmenn. I dag så er det rett og slett umulig å gjenskape noe slikt. Hvorfor? Fordi det er ikke gode nok talenter og de talentene som er ønsker seg ut av landet eller koster alt for mye. Det er mye billigere å hente inn en god utlending fremfor å satse på å kjøpe middelmådighet.

Du har bare for vrengt tankegang og du klarer ikke å se ting i sammenheng når du diskuterer noe om RBK. RBK kunne brukt 1 kr i overgangvinduet og du ville forstått klikket i vinkler fordi RBK bruker for mye penge.r

Når man er Chelsea og Rosenborg supporter så får man et litt snodig forhold til pengebruk.....

Blir hvertfall snodig å si at Rosenborg IKKE kjøper seg suksess. Så innmari mange talenter oppfostres da ikke der oppe i trøndelag.

Og når man er United supporter så lever man i en egen verden hvor all konkurranse mot klubben er skadelig for fotballen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Rosenborg har jo en flust av andregenrasjons-fotballspillere.

Hendriksen, Sørlåt og Jamtfall for eksempel.

Men enig i at Godset har satser MER på ungt og egne enn rosenborg.

Lenke til kommentar

For en tragisk kommentar. Med den tankegangen du har er det rett og slett umulig å drive en fotballklubb.

Hvilken tankegang? Det er bare en faktaopplysning. Å si at RBK ikke bruker kjempesummer på spillerkjøp og lønninger i norsk målestokk, og langt mer enn noen andre klubber, er å fornekte virkeligheten.

Du har bare for vrengt tankegang og du klarer ikke å se ting i sammenheng når du diskuterer noe om RBK. RBK kunne brukt 1 kr i overgangvinduet og du ville forstått klikket i vinkler fordi RBK bruker for mye penge.r

For en merkelig ting å si. Hvis RBK ikke hadde brukt noen penger på spillere ville jeg ha sagt at RBK ikke bruker penger på spillere.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...