Gå til innhold

Utrolig lav hastighet på nett


Anbefalte innlegg

Problemet mitt er 2 delt. Det første er at hastigheten min har gått fra 10mb/s inn og ut har gått til 0,5mb/s inn og ut. Hvorfor dette har skjedd vet jeg ikke. Det jeg har gjort hittil for å "løse" problemet er ting som: restarte maskin, restarte router, restarte modem, sjekke om hastigheten er den samme på andre maskiner, ta 4 forskjellige speedometer tester og lignende.

 

Siden nettet var så treigt så tenkte jeg å koble en ethernet kabel rett fra modemet og inn i pcen, men nå klarer ikke maskinen å "identifisere" nettet med kabel lenger. Dette har aldri skjedd før. Jeg tenkte at kabelen kanskje var herpa, men jeg testet med 3 forskjellige kabler og det funket ikke på noen av dem. Så nå er jeg stuck med trådløst nett på 0,50 mb/s.

 

Jeg har ringt internettleverandør for å få de til å sjekke om det var noe feil med linja, men de oppdaget ingenting. Jeg har oppdatert nettverkskort sine drivere og nå er jeg litt rådvill.

 

Noen som vet hva jeg kan gjøre for å fikse dette? Er rimelig frustrert nå. Må ha nettet i orden til Sw:tor kommer ut :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har sjekket om du har statisk IP på nettverkskortet?

 

Hvordan gjør jeg det? Så skal jeg sjekke med en gang.

Hold nede Windows-knappen og trykk på R, da får du opp det som vi kaller kjør (run på engelsk).

Skriv følgende i vinduet: ncpa.cpl og trykk på Enter-tasten/OK.

 

Deretter høyreklikker du på den trådløse tilkoblingen og velger Egenskaper, og deretter dobbeltklikker du på teksten: "Internet Protokoll versjon 4 (TCP/IPv4).

Lenke til kommentar

Har sjekket om du har statisk IP på nettverkskortet?

 

Hvordan gjør jeg det? Så skal jeg sjekke med en gang.

Hold nede Windows-knappen og trykk på R, da får du opp det som vi kaller kjør (run på engelsk).

Skriv følgende i vinduet: ncpa.cpl og trykk på Enter-tasten/OK.

 

Deretter høyreklikker du på den trådløse tilkoblingen og velger Egenskaper, og deretter dobbeltklikker du på teksten: "Internet Protokoll versjon 4 (TCP/IPv4).

 

Jeg har ikke statisk IP på nettverkskortet. Og lokal tilkobling med kabel fungerer fortsatt ikke.

Lenke til kommentar

Har sjekket om du har statisk IP på nettverkskortet?

 

Hvordan gjør jeg det? Så skal jeg sjekke med en gang.

Hold nede Windows-knappen og trykk på R, da får du opp det som vi kaller kjør (run på engelsk).

Skriv følgende i vinduet: ncpa.cpl og trykk på Enter-tasten/OK.

 

Deretter høyreklikker du på den trådløse tilkoblingen og velger Egenskaper, og deretter dobbeltklikker du på teksten: "Internet Protokoll versjon 4 (TCP/IPv4).

 

Jeg har ikke statisk IP på nettverkskortet. Og lokal tilkobling med kabel fungerer fortsatt ikke.

Hva får du som status på lokal tilkobling her? Deaktivert (rødt kryss over)? Begrenset, eller ingen forbindelse? Gjelder dette på samtlige maskiner med kabel direkte fra modemet?

Lenke til kommentar

Jeg får opp 4 forskjellige tilkoblinger når jeg skriver ncpa.cpl i cmd.

 

1. Er bluetooth tilkobling med rødt kryss på seg.

2. Er den lokale tilkoblingen som det bare står "Uidentifisert nettverk" på. Ikke no rødt kryss.

3. Er den trådløse tilkoblingen som bruker nettverkskortet "Atheros AR9285". Der har jeg full dekning og alt ser bra ut, men nettet er forbanna treigt.

4.Trådløs tilkobling 2 som bruker Microsoft Virtual WiFi miniport" og den har et rødt kryss.

 

Nettleverandøren min er www.homebase.no som bruker Pronea AS.

Modemet mitt står det "PacketFront" på.

Routeren min er en D-link 635.

 

Ting har enda ikke blitt noe bedre, og jeg er fortsatt like rådvill :/

Lenke til kommentar

Ja modem er og router er slått av og på flere ganger. Modem har stått uten strøm i 15min fordi det var det homebase sa trengs for at den skal tilbakestille seg helt.

 

Jeg har testet med min andre bærbare og de har akkurat samme hastighet på nettet. Jeg bruker itavisen.no sin speedometer test. Så det er nok ikke en maskinfeil, men mer en feil på nettverk og/eller modem tror jeg.

 

Men jeg aner ikke hvordan jeg skal få fikset det og homebase.no er ikke akkurat hjelpsomme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...