incom1337 Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 (endret) Har et spørsmål til dere som fortsatt spiller wow. Hva synes dere egentlig om at absolutt ALT vites før en patch kommer ut? jeg mener, gjennom test realm og data mining er det absolutt ingen spenning igjen i spillet. Du vet nøyaktig hva som dropper på enhver boss, du får på forhånd vite hvilke abilities hver boss har osv. Jeg spilte WoW i mange år selv, og fikk oppleve starten på dette. Men slik det er nå er det absolutt INGEN spenning igjen når det kommer til nye patcher. Det at den siste bossen i en ny instance blir drept samme dag som patchen blir sluppet er for meg HELT absurd(jeg vet det er normal og heroic versjoner, men poenget mitt står likevel) Denne videoen illustrerer poenget mitt: disse var de første i verden som så Nefarian fighten i BWL. De hadde ikke peiling hva de kunne forvente, de visste ikke hva han droppet, de visste ingenting. For meg som en oldschool spiller (dag 1) så virker det som all spenningen ved raiding er borte! hadde vært morsomt å høre fra dere som spiller nå om hva dere mener om dette, både dere som spilte i vanilla og dere som begynte å spille litt senere når dette var mer vanlig! Endret 8. desember 2011 av incom1337 Lenke til kommentar
tankbug Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 Tja, du har forsåvidt rett, men det er et kjempestort community rundt spillet og da vil informasjonen flyte rundt når blizzard tilgjengeliggjør mer content. Blizzard vil nok heller at de beste og mest dedikerte spillerne tjuvstarter på PTR, og dermed klarer å drepe de nye bossene kjapt, enn at instance'ene forblir utilstrekkelig testet og gjennomkjørt ved release. Jeg savner også litt da jeg ikke visste om "alt" i spillet, og at det ikke var så nødvendig å ha alt optimalisert for å komme noen vei i raids, men slik er det nå med et 7 år gammelt spill. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Np. Er bare å la være å følge med på mmo-champion osv. Funker fint det! Lenke til kommentar
Sleggefett Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Har ikke noe annet å si enn at jeg er helt enig med deg, spillet har blitt alt for casualisert. Lenke til kommentar
Fleskelars Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Har ikke noe annet å si enn at jeg er helt enig med deg, spillet har blitt alt for casualisert. WoW er jo ødelagt for lenge siden , men det er et flott barnespill. Det retter seg mer og mer mot de yngste gamere. 1 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 (endret) Forsåvidt enig, Fleskelars. Men det kan også ha noe å gjøre med det faktum at vi alle har blitt 7 år eldre siden launch. On-topic: Jeg plages ikke i det hele tatt av dette. Jeg liker å vite hva bosser dropper før de går "live", på den måten kan jeg på forhånd sette opp mitt optimale gear. Det å bli overrasket i raids får jeg ingen glede ut av, jeg ser på alt av videoer fra bedre guilds enn mitt, og prøver så mye jeg kan på PTR. Jeg liker å være forberedt slik at bossene faller fortere når det først kommer. Jeg spiller ikke WoW for lore eller rollespill-innlevelse. Har vell ikke lest en quest text siden jeg var level 10 for 7 år siden. For meg gjelder det å sammarbeide med andre, for å felle bosser så raskt som mulig. Endret 12. desember 2011 av Skurupu Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Jeg spiller ikke WoW for lore eller rollespill-innlevelse. Har vell ikke lest en quest text siden jeg var level 10 for 7 år siden. For meg gjelder det å sammarbeide med andre, for å felle bosser så raskt som mulig. This, I guess. Lenke til kommentar
Stulle Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Finnes ikke marked for hardcorespillere alene vøtt. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Det stemmer. Hovedgrunnen til WoWs popularitet, er at det er det mest casual-vennlige MMORPGet. Du trenger ikke bruke 8 timer dagen for å bli god. Det er åpent for alle, og lett å lære. Lenke til kommentar
Paulex Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 Forsåvidt enig, Fleskelars. Men det kan også ha noe å gjøre med det faktum at vi alle har blitt 7 år eldre siden launch. Agree. SELV om spillet før krevde mye mer dedikasjon enn det gjør nå. Det må ha vært en grunn til at guilder og slikt slet mange uker med å cleare en raid dungeon da, og bruker 3 dager nå. Også var det mye gøyere når ikke alt gearet var "likt" når man kunne stacke mp/5 etc. MEN MEN. Det er jo ikke ødelagt syntes jeg Lenke til kommentar
Stulle Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 Det var gøy å bruke hundrevis av timer på pre-raid preparations. La oss imidlertid være ærlige, det er ikke noe jeg vil gjøre igjen. Jeg har jobb, skole, trening osv. Lar den nye generasjonen fjortisser ta over der gitt. Lenke til kommentar
nagina Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 (endret) Er 18+ som faktisk dominerer nå for tiden, ingen vil ha under 18is på seriøse guilder. Fjortiss kommentareren kan du holde for deg selv, gode minner du hadde fra fjortis-tiden? Endret 21. desember 2011 av nagina Lenke til kommentar
Stulle Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 Ble du forulempet, stakkar? Det trenger ikke bety annet enn at jeg var 14-15 da jeg begynte å spille MMO. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 (endret) Tja, du har forsåvidt rett, men det er et kjempestort community rundt spillet og da vil informasjonen flyte rundt når blizzard tilgjengeliggjør mer content. Blizzard vil nok heller at de beste og mest dedikerte spillerne tjuvstarter på PTR, og dermed klarer å drepe de nye bossene kjapt, enn at instance'ene forblir utilstrekkelig testet og gjennomkjørt ved release. Jeg savner også litt da jeg ikke visste om "alt" i spillet, og at det ikke var så nødvendig å ha alt optimalisert for å komme noen vei i raids, men slik er det nå med et 7 år gammelt spill. Grunnen til at de gjør dette er at utviklerne ikke spiller spillet selv, så de kan ikke teste spillet internt. Når de "balanserer" PvP så tester de ikke slik de burde men gjennom statistikker og lignende. Hvis en klasse er vanskeligere enn de andre å spille og derfor underrepresentert i arena vil de buffe denne slik at flere klarer å bruke den tilfredsstillende. Men i hendene på en spiller som vet hva hun gjør så blir ting fryktelig enkelt. Dessuten buffes klasser og specs til tider med vilje for å gi folk som er lei klassen sin mulighet til å rerolle og spille litt lenger. Endret 23. desember 2011 av Pycnopodia Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 Hva snakker du om? Selvsagt tester blizzard både PvP og PvE internt før det sleppes. (...) Dessuten buffes klasser og specs til tider med vilje for å gi folk som er lei klassen sin mulighet til å rerolle og spille litt lenger. Hvordan vet du dette? Kilder? Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 Hva snakker du om? Selvsagt tester blizzard både PvP og PvE internt før det sleppes. (...) Dessuten buffes klasser og specs til tider med vilje for å gi folk som er lei klassen sin mulighet til å rerolle og spille litt lenger. Hvordan vet du dette? Kilder? Jeg vet det fordi jeg har spilt og følgt med på oppdatering og begrunnelser for dem siden spillet ble lansert. Ifølge Activision Blizzard selv så er det en umulig oppgave å balansere spillet, det er ikke rart da de heller velger å kontrollere ubalansen og la klasser som har vært lenge i skyggen komme frem i lyset. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 Jeg tror du tillegger deres forsøk på å balansere best mulig en hensikt de ikke bevisst går etter. Det at de "henter klasser frem fra skyggen" er derimot et bevis på at de prøver å balansere, uten å få det skikkelig til, noe de også innrømmer. 1 Lenke til kommentar
Boris Yeltsin Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 Jeg dinget her om dagen 85 med min druid, og nå er jeg top 400 gearet personen på realmet og plass 63 av alle druids på serveren. Arkanzul - Troll Druid Jeg kjøpte meg blått iLvl 377 pvp gear, bare for å komme meg i Twilight instancer, derfra tok det knapt 1 uke før jeg fikk meg fullt epic gear. Så det har blitt enkelere. Men hva kan vi forvente etter 7 år? Jeg tror også mange av oss har blitt "eksperter" og kan lese spillet mye bedre, enn det vi gjorde for 5-6 år siden. Det tok meg rundt 1 år å skjønne forskjell på pve og pvp build Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå