Sessan Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 (endret) Hei. Planlegger en post-it war (google det, om du ikke kjenner fenomenet) på jobben. I den forbindelse prøver jeg å finne ut hvordan jeg kan ta et bilde eller en tegning og gjøre om til et "rutenett" slik at det kan brukes som oppskrift. Aner ikke hva det egentlig kalles, og ihvertfall ikke hvordan det gjøres. Om dere googler post-it war, får dere opp masse bilder som forklarer hva jeg mener. Noen som kan hjelpe? Endret 8. desember 2011 av Sessan Lenke til kommentar
tech8 Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 (endret) En enkel måte er vel å bare skalere ned bildet til ønsket antall piksler (f.eks.20x30) og så forstørre det opp ca 10x slik at hver piksel enkelt lar seg identifisere (store firkanter). Dette kan gjøres enkelt i MS Paint om du ikke har bedre software. Ellers finnes det sikkert software som gjør jobben mer automatisk for oppgaven din. Før: Etter: Tok ca 0,5 minutter å gjøre. Klistrejobben kan derimot være kjedelig, så den bør du vurdere å delegere bort til en kollega. Endret 8. desember 2011 av tech8 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå