Gå til innhold

FPS

HC

Anbefalte innlegg

Jeg har et lite problem med fps'en min i spill (spesielt i diablo er dette plagsomt for meg for det er det jeg spiller mest )

jeg har en pc med:

Pentium 4 1,7ghz prossessor

868 Sdram ( )

Geforce FX 5600 256 DDR-ram skjermkort Asus

jeg sliter med fps'en min i diablo, før hadde jeg 7x-8x fps men nå for tida har jeg bare 2x-4x ... det er jævla plagsomt og har kjørt 3d-mark og noe er feil der... for jeg har nemlig kjøpt nytt skjermkort som er over dobbelt så bra som det gamle men med det gamle hadde jeg 7x-8xfps før det ble ødelagt og jeg fikk bedre score i 3dmark med det...

begge harddiskene mine er også fulle (5gb/120gb ledig)

kan det ha noe med driverne å gjøre , er det noen som kan hjelpe meg litt her ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilket skjermkort hadde du før? Hvis det ikke var et fra Nvidia, kan det være de gamle driverne som fremdeles ligger på maskinen og trøbler. En god regel er å formatere c: og legge inn windows på nytt hver gang du bytter ut maskinvare, slik at ingen gamle innstillinger blir liggende i registeret.

Du kan laste ned nye drivere fra www.nvidia.com og håpe at det løser problemet. Hvis det ikke er tilfelle, bør du nok reinstallere..

Diablo 2 har vel ikke noe 3d-grafikk? I såfall er det nemlig resten av systemet ditt som gjør at det ikke går helt glatt. Hvis pentiumen din har Northwood-kjerne, kan du muligens overklokke den en del, og få litt gratis ytelse på den fronten.

Lenke til kommentar
Her problemet ligger .... jeg har de aller nyeste drivern'e til nvidia og jeg hadde et nvidia kort før - bare litt dårligere.... hadde creative 128 ddr geforce 4 titanium 4400 før...

Ehm... GF4ti er raskere kort enn FX5600. At det har dobbelt saa mye ram betyr praktisk talt ingenting for ytelsen.

Lenke til kommentar

Det endre sier er ganske sant : det nye skjermkortet ditt er en stor flopp. Det er faktisk like bra som et Geforce 2mx på steroider. Altså langt under ytelsen til Geforce 4400...

Eneste positive ved kortet er at det har støtte for dx9 (dog ultra sakte he he...)...

Lenke til kommentar
Det endre sier er ganske sant : det nye skjermkortet ditt er en stor flopp. Det er faktisk like bra som et Geforce 2mx på steroider. Altså langt under ytelsen til Geforce 4400...

Eneste positive ved kortet er at det har støtte for dx9 (dog ultra sakte he he...)...

Men tviler for at det er grunnen til at diablo hakker ;)

Lenke til kommentar
Ehm... GF4ti er raskere kort enn FX5600. At det har dobbelt saa mye ram betyr praktisk talt ingenting for ytelsen.
Nu vel, det er vel faktisk bare tull for å være helt ærlig. Jeg har et GF4 Ti4600 kort og en kompis av meg har tilnærmet identisk pc (han har mindre og tregere harddisker, men samme hk, cpu, 1Gb minne osv) som meg men et GFFX5600 128Mb kort og maskinen hans yter bedre enn min så fort man tar ibruk AF og/eller AA. Og helt ærlig, hvem bruker ikke AA/AF idet meste av spill idag??? Greit nok at GF4 Ti4600 har råere grunnytelse, men skal man utnytte kortene fullt ut så er faktisk GFFX 5600 bedre gitt.

Og det er ikke fordi mitt kort ikke funker som det skal, jeg får mine 14500-15000 3DMarks i 3Dmark 2001SE jeg (og tilsvarende helt kurant ytelse i spill).

Lenke til kommentar

Ash: Siden du spør... Jeg bruker ikke AA/AF i noen spill selv i disse dager. Grafikken bli ikke bedre, det er bare kanter som blir jevnere. Og teksturer merker mere til høyere oppløsning enn til anisotropisk filtering. Disse "kosmetiske funksjonene" er, i alt annet enn spill hvor ting går sakte, og scenery spiller en stor rolle, verdt null og niks. Dessuten klarer ikke GeForce FX5600 å kjøre dagen spill med AA/AF i akseptabel oppløsning og bra fps. 800x600 f.eks. er totalt uakseptabelt. 1024x768 er at ABSOLUTT minimum, og 1280x960 og høyere er bra... Skal du ha AA/AF i disse oppløsningene og i tillegg ha spillbar fps (altså rundt 75++ fps), så må man opp på de råeste korta på markedet.

AA/AF = salgstriks... Innen grafikken er på nivå med Final Fantasy (filmen) så er AA/AF i bunn og grunn verdiløst. Som sagt... Grafikken bli ikke bedre... "Buer" blir ikke runderer... Hoder blir ikke mere hodeformet... Mennesker beveger seg ikke mer realistisk...

I tillegg er vel ikke akkurat FSAA'en til nVidia så mye å skryte av... Den er ikke så dålig som ATI fansen skal ha det til...men den er ikke så bra at den er verdt et tap i ytelse...

Full Scene Anti Aliasing? Anisotropic Filtering? BAH! HUMBUG!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...