Mariannehegelind Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Husker at læreren min en gang sa at 50% av alle partnere er utro, når det er såpass høyt prosent,er det da naivit av oss å forvente at kjæresten alltid kommer til å være trofast mot oss? Må man ikke nesten regne med at den personen er utro? Personlig syns jeg dette er en trist tankegang, å gå rundt å tenke at kjæresten kommer sikkert til å bedra meg,men å ta det som det største sjokket noen sine og at du aldri skal snakke med gutter igjen,gjør deg til et enda tristere menneske... Ville egentlig aldri hatt et sexuelt forhold til en god kompis,det hadde bare ødlagt vennskapet og vært rart.. Og etter at en av oss får kjæreste,blir det enda rarere... Lenke til kommentar
medisinOmsider Skrevet 11. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2011 Det gjelder jo alt annet, jeg har jo kjørt bil i flere år uten at noe har skjedd enda. Skal en tenke sånn på alt kan en aldri forlate sengen. Dette har selvfølgelig slått meg. Det gjelder mye, det gjør det. På alle andre områder er risikobildet klart. Jeg kjører til jobb fullt klar over at jeg kanskje må fylle ut en skademelding eller at jeg må bruke 6 måneder på å lære å gå igjen. Dette kan sammenliknes med et formalisert avvik. Det er ingenting formalisert med samlivsbrudd. Det er ingenting som sørger for at det går korrekt for seg. Derfor går det så langt at mennesker dreper hverandre pga samlivsbrudd. Merk mennesker som opp til gjerningsøyeblikket er helt friske, dreper andre mennesker. Det sier litt om hvilket emosjonelt helvete en del av disse bruddene fører til. Jeg liker å tro at jeg besitter kunnskap andre ikke makter å fatte. Jeg er hevet over dette pga de erfaringene jeg har gjort. Svak er jeg, som alle andre. Men jeg er mer bevist på mine svakheter. Jeg er dessverre ikke aseksuell, det kan jeg leve med. Det er en fin følelse av at behovene er der, men jeg klarer meg uten. Tenk litt på dette. Det som omfatter sex er ofte lite gjennomtenkt og det er ofte store meningsforskjeller. Et fint eksempel her er lover som omfatter prostitusjon verden over. Om dette var en enkel sak å definere hadde alle I-land behandlet prostitusjon likt. Voldtekter er også et fint tema for å skape diskusjon. Hvem voldtar? Som oftest er det bekjente. Tenk på mørketallene! Hvorfor skjer det? Fordi mennesker med det svære intellektet vårt ikke er hevet over dyrene engang når det kommer til sex. Det må bli bråk når man mikser det primitive(sex), med et avansert følelsesliv dyr ikke har. Da går det over stokk og stein. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå