Eriksendrul Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 Hallo , Tenkte og få stått litt på brett denna vintern , Men ser at det brette jeg har trenger en Fixer up . Prøvde det litt i går og det fungerer jo men trur jeg kan få mere ut av det , Det er noen vanlige riper og noen litt større riper i brettet , tenkte kanskje det var noe jeg fikk gjort selv men er usikker på åssen og hva jeg kan gjøre Jeg skal ikke slipe kantene men egentlig bare få en jevnere "såle" på brettet så det glir bedre og at snø ikke fester seg noe i brette . Noen tips ? Lenke til kommentar
Mephisto- Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 Hallo , Tenkte og få stått litt på brett denna vintern , Men ser at det brette jeg har trenger en Fixer up . Prøvde det litt i går og det fungerer jo men trur jeg kan få mere ut av det , Det er noen vanlige riper og noen litt større riper i brettet , tenkte kanskje det var noe jeg fikk gjort selv men er usikker på åssen og hva jeg kan gjøre Jeg skal ikke slipe kantene men egentlig bare få en jevnere "såle" på brettet så det glir bedre og at snø ikke fester seg noe i brette . Noen tips ? har ripene gått gjennom ytterlaget? Altså kommet inn til kjernen? Til sliping av stålkanter er det bare å pusse litt på dem. Avrund dem eller bare lag en liten vinkel Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 8. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2011 Hallo , Tenkte og få stått litt på brett denna vintern , Men ser at det brette jeg har trenger en Fixer up . Prøvde det litt i går og det fungerer jo men trur jeg kan få mere ut av det , Det er noen vanlige riper og noen litt større riper i brettet , tenkte kanskje det var noe jeg fikk gjort selv men er usikker på åssen og hva jeg kan gjøre Jeg skal ikke slipe kantene men egentlig bare få en jevnere "såle" på brettet så det glir bedre og at snø ikke fester seg noe i brette . Noen tips ? har ripene gått gjennom ytterlaget? Altså kommet inn til kjernen? Til sliping av stålkanter er det bare å pusse litt på dem. Avrund dem eller bare lag en liten vinkel Nei ripene har ikke gått inn i "kjernen" og jeg skal ikke slipe kantene Men ripene er nok litt breiere en de er dype men det er snakk omm at de er ca nøyaktig like breie som - som den bindestriken og noen er ca -- breie og noen er ca " en bindestrek" dyp . Lenke til kommentar
Mephisto- Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 Hallo , Tenkte og få stått litt på brett denna vintern , Men ser at det brette jeg har trenger en Fixer up . Prøvde det litt i går og det fungerer jo men trur jeg kan få mere ut av det , Det er noen vanlige riper og noen litt større riper i brettet , tenkte kanskje det var noe jeg fikk gjort selv men er usikker på åssen og hva jeg kan gjøre Jeg skal ikke slipe kantene men egentlig bare få en jevnere "såle" på brettet så det glir bedre og at snø ikke fester seg noe i brette . Noen tips ? har ripene gått gjennom ytterlaget? Altså kommet inn til kjernen? Til sliping av stålkanter er det bare å pusse litt på dem. Avrund dem eller bare lag en liten vinkel Nei ripene har ikke gått inn i "kjernen" og jeg skal ikke slipe kantene Men ripene er nok litt breiere en de er dype men det er snakk omm at de er ca nøyaktig like breie som - som den bindestriken og noen er ca -- breie og noen er ca " en bindestrek" dyp . Så lenge det ikke er i nærheten av kjernen så ville jeg bare vokset som vanlig Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Til sliping av stålkanter er det bare å pusse litt på dem. Avrund dem eller bare lag en liten vinkel Man bør absolutt ikke avrunde kantene dersom målet er å få bedre kantgrep. http://www.youtube.com/watch?v=6NZDd--tBp8 For å reparere sålen kan du bruke P-tex: http://www.youtube.com/watch?v=40tNp7K_GJ8 Francis Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 (endret) Kanter er noe dritt, la dem bli litt "slappe". Blir diggere og stå. Endret 28. desember 2011 av Wizzlee Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Det kommer nødvendigvis an på hva målet med skikjøringen er. Dersom man skal kjøre mye på rails vil man ha sløve kanter slik at man ikke hekter, men dersom målet er rene skjær og høy fart er kantene viktige. Francis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå