HelloKjersti Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 NFI arrangerer NM i Gameplay og frister 100 000 i premie. Les hele saken Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 Jeg jobber med noe greier nå, ikke akkurat banebrytende men hadde vært artig å være med. Men fristen er jo alt, alt for kort. Når jeg er ferdig med eksamener er jo fristen ute. Lenke til kommentar
Zerpent Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 Hvilket spill er bildet i denne artikkelen hentet fra? Dette er forresten en ting dere kan bli flinkere til. Ofte jeg har sett bilder i artikler uten noe info om hva det er fra. Bare et tips ;-) Lenke til kommentar
TST Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 Hvilket spill er bildet i denne artikkelen hentet fra?Dette er forresten en ting dere kan bli flinkere til. Ofte jeg har sett bilder i artikler uten noe info om hva det er fra.Bare et tips ;-) Enig, der bør vi bli flinkere. Bildet er fra Drømmefall: Den Lengste Reisen. Har presiert det i saken nå. Lenke til kommentar
hendelse Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 på tide å ta frem Game Maker free version og prøve å lage et spill der man faktisk kan stoppe etter man har begynt å gå.... 1 Lenke til kommentar
Icetears Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 Hvilket spill er bildet i denne artikkelen hentet fra?Dette er forresten en ting dere kan bli flinkere til. Ofte jeg har sett bilder i artikler uten noe info om hva det er fra.Bare et tips ;-) Den lengste reien av funcom, SELVFØLGELIG! Lenke til kommentar
Tanketrekker Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 Jeg har allerede meldt meg på Gleder meg, hele jula fri fra jobben til å lage games! Bruker MMF2 for de som er intr... PuTs Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 Det er for kort tid for meg. Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 Blir spennende å følge med på Lenke til kommentar
Howy95 Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 Gi meg et år, og jeg har motoren for å lage bra gameplay. Lenke til kommentar
DanielVikan Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 Trodde artikkelen hadde noe med Den lengste reisen å gjøre/dreamfall Lenke til kommentar
Visjoner Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 Er det bare meg eller høres 100 tusen lite ut. "Bare lag en spillbar prototyp, VINN, så kan du få... 100 tusen kr..." Hva er typisk budsjett for å utvikle et spill? For ikke å snakke om en film? Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 Må vel anta de forventer simple konsepter, ikke AA+ -produksjoner. Lenke til kommentar
Merk. Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Dette var jo en grusomt nære tidsfrist. Det forventes vel ikke at noen skal lage en prototyp fra bunnen og opp på en måned? Selv om man har et lass ferdigskrevet kode er jo ikke det rimelig. Kanskje det er bare jeg som er treig Er det bare meg eller høres 100 tusen lite ut. "Bare lag en spillbar prototyp, VINN, så kan du få... 100 tusen kr..." Hva er typisk budsjett for å utvikle et spill? For ikke å snakke om en film? Flere indiespill har null kroner i budsjett, så jeg vil si at 100 000,- kommer godt med. Lenke til kommentar
Tanketrekker Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 (endret) "Flere indiespill har null kroner i budsjett, så jeg vil si at 100 000,- kommer godt med." Tenkte akkurat det samme, null i budsjett, folk liker spillet ditt, du får penger til å forbedre det, så man kan nok lage et greit spill for 100 høvdinger Synes ikke to uker er så liten tid til å lage et spill? Hvorfor synes folk det? Det skal jo bare være en prototype av ideen til temaet som blir utgitt den 27? Har sett game jams som varer 1 time, 24 timer 72 timer etc, og mange av disse spillene er gode ideer til å bruke videre.. Se for eksempel på spillet Canabalt, det ble laget på en to-dagers game jam med bruk av flixel (mener det var to dager)og det ble utrolig bra mottatt PuTs Endret 9. desember 2011 av Tanketrekker Lenke til kommentar
Merk. Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 (endret) Med flash o.l. trenger man vel ikke så mye tid nei. Jeg tenkte bare at siden dette er arrangert av NFI, og pengepremien var så stor, så var standarden satt litt... høyere. Det hadde vært mye lurere å sette tidsfristen til slutten av 2012.Da hadde nok mange lovende spillprosjekter kommet frem i lyset. Endret 9. desember 2011 av Merk. Lenke til kommentar
Skjalgsm Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Det er blitt veldig vanlig å bruke Unity3D for å lage småspill om dagen. Både gamemaker og flash er blitt for gamle. (Det finnes i gratisversjon med alt man trenger for å være med i denne konkurransen). Man har bare litt over en uke på seg til å finne på noe morsomt, samt lage en spillbar prototype på det. En prototype som demonstrererer game play trenger ikke å ha noe grafikk, så en liten uke burde være nok til å vise fram noe. Lenke til kommentar
Tanketrekker Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Hvis du går inn på siden min Nindie: http://nindie.web44.net/wordpress/?p=10 så ser du her en lang liste med forskjellige spillutviklingsprogram Se på visuell koding hvis du ikke liker programmering like mye, gamemaker er et slikt program som Skjalgsm nevner over.. Jeg bruker fortsatt mmf2... At flash har blitt gammelt tror jeg ikke, nå så kan man jo også konvertere flash filene sine til html5, noe som gjør det "spennende" igjen med flash Hvis man skal lage et kraftig og stort spill så lønner det seg selvsagt å gå for koding, men for å lage protoyper og for å teste ideene dine, så er det helt klart best med et program som gamemaker eller mmf2.. My two pence..... PuTs Lenke til kommentar
Visjoner Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Må vel anta de forventer simple konsepter, ikke AA+ -produksjoner. Flere indiespill har null kroner i budsjett, så jeg vil si at 100 000,- kommer godt med. Poenget mitt er at jeg stusset over ord som NM, spillmakertalent og Norsk Filminstitutt... Høres ut som det går an å fleske til med litt mer enn 100k (som ikke dekker en kvart årslønn til en programmerer). Hva vinner du hvis du er et lovende filmskapertalent? Synes kanskje det høres ut som ambisjonsnivået til norsk spill ikke er så høyt hvis det er det som er gulrota. Hvor mye bruker ikke Norsk Filminstitutt til å støtte produksjon av filmer hvert år? Kanskje vi burde få et norsk Spillinstitutt... Hadde det ikke hørtes bedre ut å vinne et par millioner i støtte mot å fremsette et lovende spillkonsept? Dra igang et skikkelig prosjekt? Lenke til kommentar
OlavHelland Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Må vel anta de forventer simple konsepter, ikke AA+ -produksjoner. Flere indiespill har null kroner i budsjett, så jeg vil si at 100 000,- kommer godt med. Poenget mitt er at jeg stusset over ord som NM, spillmakertalent og Norsk Filminstitutt... Høres ut som det går an å fleske til med litt mer enn 100k (som ikke dekker en kvart årslønn til en programmerer). Hva vinner du hvis du er et lovende filmskapertalent? Synes kanskje det høres ut som ambisjonsnivået til norsk spill ikke er så høyt hvis det er det som er gulrota. Hvor mye bruker ikke Norsk Filminstitutt til å støtte produksjon av filmer hvert år? Kanskje vi burde få et norsk Spillinstitutt... Hadde det ikke hørtes bedre ut å vinne et par millioner i støtte mot å fremsette et lovende spillkonsept? Dra igang et skikkelig prosjekt? NM er jo en bonusgreie i tilleg til NFI sin faste spillstøtte ordning som deler ut rundt 13 millioner i året. Det er et alternativ for folk som ikke kan sette av flere måneder til å lage en søknad for å få støttemiddler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå