corwera Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 (endret) da har jeg ny pc og planen var hele tiden åbruke en hdtv som skjerm. jeg har hdmi-kabel, men når jeg har koblet pcn til tvn gjennom hdmi, finner ikke tvn noe. trenger jeg noe mer enn en hdmi-kabel? så sånn ut etter litt googling. jeg bruker en grundig tv og kjører to skjermkort om det er til hjelp kan jeg eventuelt bruke en laptop for å gjøre de første insitllingene på den nye pcn? i så fall hvordan? Endret 9. desember 2011 av corwera Lenke til kommentar
Scorpion88 Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 Du nok installere en skjermkortdriver først. En HDMI-kabel holder. Lenke til kommentar
corwera Skrevet 8. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2011 Du nok installere en skjermkortdriver først. En HDMI-kabel holder. så da trenger jeg en annen skjerm enn tvn fremtil jeg får gjort det? den nye pcn har ikke noen vanlig vga-input sånn som andre. alle skjerm-outputene er hakket større, hva gjør jeg med det? må jeg skaffe meg en adapter eller bare en større vga-kabel som jeg kan koble til en annen pc-skjerm intil jeg får installert ny driver? Lenke til kommentar
Scorpion88 Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 Du nok installere en skjermkortdriver først. En HDMI-kabel holder. så da trenger jeg en annen skjerm enn tvn fremtil jeg får gjort det? den nye pcn har ikke noen vanlig vga-input sånn som andre. alle skjerm-outputene er hakket større, hva gjør jeg med det? må jeg skaffe meg en adapter eller bare en større vga-kabel som jeg kan koble til en annen pc-skjerm intil jeg får installert ny driver? Ja, du trenger nok en skjerm. Det finnes også overgang fra DVI til VGA så kanskje du kan bruke det hvis TV'en din har VGA-inngang. Da må selvsagt PC'en din ha DVI-inngang, noe som jeg regner med at den har. Hva slags TV og PC har du forresten? Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 Har du TV'en tilkoblet før du slår på maskinen? Valgt rett ingang på TV? Skal vel normalt ikke være nødvendig med drivere eller spesielle instillinger for å få bilde gjennom HDMI. Bør få bilde allerede under POST. Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 da har jeg ny pc og planen var hele tiden åbruke en hdtv som skjerm. jeg har hdmi-kabel, men når jeg har koblet pcn til tvn gjennom hdmi, finner ikke tvn noe. trenger jeg noe mer enn en hdmi-kabel? så sånn ut etter litt googling. jeg bruker en grundig tv og kjører to skjermkort om det er til hjelp kan jeg eventuelt bruke en laptop for å gjøre de første insitllingene på den nye pcn? i så fall hvordan? Hallo! Det er ikke nødvendig med drivere. Det som er problemet er at du må slå på TVn først, så går du inn på oppsettet til tven. Options eller en meny som viser deg alle input til tv. Så kan du kople kabelen til HDMI inngangen på TV. Noen tver har flere HDMI innganger. De er merket GAME PC eller photo/kamera/eller gamebox. Når du finner den rette plassen på fjernkontrollen, gjerne en firkant med en pil som peker inn i denne, så trykker du på den og så får du opp menyen over flere innstillinger. Her velger du PC eller Game. Når du så går ut husk å lagre den, slik at den vil bli stående der til neste gang du slår tven på. Enjoy! Vennligst BmOnline Lenke til kommentar
corwera Skrevet 9. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2011 Du nok installere en skjermkortdriver først. En HDMI-kabel holder. så da trenger jeg en annen skjerm enn tvn fremtil jeg får gjort det? den nye pcn har ikke noen vanlig vga-input sånn som andre. alle skjerm-outputene er hakket større, hva gjør jeg med det? må jeg skaffe meg en adapter eller bare en større vga-kabel som jeg kan koble til en annen pc-skjerm intil jeg får installert ny driver? Ja, du trenger nok en skjerm. Det finnes også overgang fra DVI til VGA så kanskje du kan bruke det hvis TV'en din har VGA-inngang. Da må selvsagt PC'en din ha DVI-inngang, noe som jeg regner med at den har. Hva slags TV og PC har du forresten? Har du TV'en tilkoblet før du slår på maskinen? Valgt rett ingang på TV? Skal vel normalt ikke være nødvendig med drivere eller spesielle instillinger for å få bilde gjennom HDMI. Bør få bilde allerede under POST. da har jeg ny pc og planen var hele tiden åbruke en hdtv som skjerm. jeg har hdmi-kabel, men når jeg har koblet pcn til tvn gjennom hdmi, finner ikke tvn noe. trenger jeg noe mer enn en hdmi-kabel? så sånn ut etter litt googling. jeg bruker en grundig tv og kjører to skjermkort om det er til hjelp kan jeg eventuelt bruke en laptop for å gjøre de første insitllingene på den nye pcn? i så fall hvordan? Hallo! Det er ikke nødvendig med drivere. Det som er problemet er at du må slå på TVn først, så går du inn på oppsettet til tven. Options eller en meny som viser deg alle input til tv. Så kan du kople kabelen til HDMI inngangen på TV. Noen tver har flere HDMI innganger. De er merket GAME PC eller photo/kamera/eller gamebox. Når du finner den rette plassen på fjernkontrollen, gjerne en firkant med en pil som peker inn i denne, så trykker du på den og så får du opp menyen over flere innstillinger. Her velger du PC eller Game. Når du så går ut husk å lagre den, slik at den vil bli stående der til neste gang du slår tven på. Enjoy! Vennligst BmOnline takk for alle svar der har dere bilde av pcn (i første post). den har ikke den vanlige, blå, lille vga-porten (mener at det heter det). jeg bruker nzxt-kabinett og 2x hd radeon 6950 om det hjelper noe grundig er tvprodusenten. er det bare å sveie innom expert eller clas olhson og skaffe meg en vga til dvi-adapter? er det i så fall de riktige navnene( dvi til vga og ikke vice versa f eks)? hvor mye vil det koste? jeg har prøvd å ha alt koblet til på forhånd før jeg skrur på tv og pc, ja. da hadde den koblet til hdmi-inngangen og den fant ingenting der. så at tvn har en egen port som ehter "pc\ vga in" (bare dumt at pcn ikke har vga-port) btw, POST? sikker på at det er slik for grundig-tver? Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Har du sjekket at grafikken skal stå på HDMI og at TV'n står på HDMI? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Det er vanlig på mange skjermkort at man må skru på TV-en først og ikke skru på PC-en før man har koblet til HDMI-kabelen og satt TV-en til riktig inngang. Begge mine PC-er er slik. En vei utenom kan være å bruke DVI-utgangen på skjermkortet og en DVI-HDMI-kabel eller adapter. Det er det jeg gjør. Lenke til kommentar
corwera Skrevet 10. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2011 Det er vanlig på mange skjermkort at man må skru på TV-en først og ikke skru på PC-en før man har koblet til HDMI-kabelen og satt TV-en til riktig inngang. Begge mine PC-er er slik. En vei utenom kan være å bruke DVI-utgangen på skjermkortet og en DVI-HDMI-kabel eller adapter. Det er det jeg gjør. så.... skru på tv, sette på hdmi3-kanalen (som den porten hdmi-kabelen er i tvn), så koble til pcn, så skru pc på? når dette ikke funker så har jeg intet annet valg enn å holde på-knappen på pcn nede i 5 sek så den skrur seg av. har hørt stygge ord om denne måten å skru av pcn, kan denne metoden ødelegge pcn på noen måte? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Tror poenget til "sedsberg" er at du: 1) Kople til kabler (PC _> TV ) , Laptop = off . 2) Forbereder TV til å "lytte på" HDMI input nummer X , input chioce TV-Menu 3) Starter, slår på PC/Laptop 4) I Windows - aktivere PC/Laptop sin HDMI output - enten via drivere eller FN-tast. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå