Torhild Jansen Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 Liten og sky. Beskrivelse: .................................. Evalueringsnivå Tips: Jeg ønsker tanker rundt hva som trekker bildet opp og forslag til forbedringer. Link til bildesiden Lenke til kommentar
wasco Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 Du begynner virkelig å få taket på disse fuglebilden Veldig klart og fint med flotte detaljer og en perfekt DOFF Her ville jeg imidlertid kuttet en god del til høyre for å få et tettere utsnitt og unngått sentreringen av den lille fjørballen Lenke til kommentar
Torhild Jansen Skrevet 8. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2011 Du begynner virkelig å få taket på disse fuglebildenVeldig klart og fint med flotte detaljer og en perfekt DOFFHer ville jeg imidlertid kuttet en god del til høyre for å få et tettere utsnitt og unngått sentreringen av den lille fjørballen Tusen takk for en hyggelig og konstruktiv kommentar Lenke til kommentar
Morten Ellingsen Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 Herlig liten tass i fin positur. God skarphet og fin dof. Lenke til kommentar
Karl-Ivar Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 Skarpt og fint, ok positur! Lenke til kommentar
Tove Iren Torland Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 Liten og flott liker fargene på fugl og bakgrunn Lenke til kommentar
Håkon Øvermo Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 Dette ble flott Thorild, skarp og fin. Lenke til kommentar
Tokke Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 Fin lille blåmejse med en fin positur. Ser ud som om der er lidt farvestik? har du fanget den gennem et vindue? Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 Skikkelig bra bilde av tøffingen! Her stemmer det meste... Lenke til kommentar
ethomassen Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 Herlig liten blåmeis- har du fått dem tamme ? Lenke til kommentar
Thore Raaen Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 Fint av en av mine favoritter på matinga. Ville justert vekk ett lite blåskjær. Bra du har fott hele fuglen skarp, det er ikke bestandeg enkelt. Lenke til kommentar
ketil Olsen Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Trasig bakgrunn hvor en ser konturene av hus eller noe lignende. "Sittepinnen" som den bruker er rett og slett stygg. Til og med avkappet av menneskehender.... Så til selve fuglen. Her har du gjort en god jobb,teknisk ikke mye å utsette på det. Skarpt og detaljrikt. Muligens i grenseland i høylyset (fuglens hvite parti under nebb) Men det er ikke snakk om mye. Lenge siden jeg har sett dine fuglebilder,må si jeg ble positivt overrasket. Om du forer småfugler? Kan det være lurt å sette opp fine sittepinner/busker eller hva det måtte være nært tilgjengelig foringsplassen. Greit å tenke litt på bakgrunnen samtidig. Ofte setter småfuglene seg på disse før de går ned på solsikkefrøene. Ønskelig er det jo å få knipset bilder når de ser mot fotografen eller fra siden og ikke som her når fuglen ser i fra deg. Ser her du har brukt F 6,3,det holder i de fleste tilfeller mer en nok,husk å fokuser på det viktigste området,nemlig hodet. På dette bildet ser du at dybdeskarpheten ikke holder,hovedfokusen sitter på kroppen og nebbet er ute av fokus. Vet ikke hvilke innstillinger du bruker til vanlig,men kan anbefale AV og kun bruk av midtre fokuspunkt,da får du stålkontroll under opptak. Uansett gledelig å se at du begynner å få god sving på dette,så lykke til videre og god helg. Lenke til kommentar
Torhild Jansen Skrevet 11. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2011 Trasig bakgrunn hvor en ser konturene av hus eller noe lignende. "Sittepinnen" som den bruker er rett og slett stygg. Til og med avkappet av menneskehender.... Så til selve fuglen. Her har du gjort en god jobb,teknisk ikke mye å utsette på det. Skarpt og detaljrikt. Muligens i grenseland i høylyset (fuglens hvite parti under nebb) Men det er ikke snakk om mye. Lenge siden jeg har sett dine fuglebilder,må si jeg ble positivt overrasket. Om du forer småfugler? Kan det være lurt å sette opp fine sittepinner/busker eller hva det måtte være nært tilgjengelig foringsplassen. Greit å tenke litt på bakgrunnen samtidig. Ofte setter småfuglene seg på disse før de går ned på solsikkefrøene. Ønskelig er det jo å få knipset bilder når de ser mot fotografen eller fra siden og ikke som her når fuglen ser i fra deg. Ser her du har brukt F 6,3,det holder i de fleste tilfeller mer en nok,husk å fokuser på det viktigste området,nemlig hodet. På dette bildet ser du at dybdeskarpheten ikke holder,hovedfokusen sitter på kroppen og nebbet er ute av fokus. Vet ikke hvilke innstillinger du bruker til vanlig,men kan anbefale AV og kun bruk av midtre fokuspunkt,da får du stålkontroll under opptak. Uansett gledelig å se at du begynner å få god sving på dette,så lykke til videre og god helg. Tusen takk for en grei og lærerik kommentar - setter stor pris på det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg