Gaarulf Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 På onsdag / torsdag forrige uke merket jeg at jeg hadde kraftig hodepine, jobber foran skjermen hver dag og musikk og data er det jeg bruker fritiden min på, så tenkte ikke noe særlig over det. Men det ble såpass ille at jeg dro litt tidligere hjem fra jobb. På fredagen gikk jeg på jobb men kjente at jeg absolutt ikke klarte å gjennomføre dagen, så jeg dro en tur til legen for å sjekke det opp. De konkluderte med bihulebetennelse og ga meg en antibiotika kur og noen andre tabletter. Gjorde ingenting i helgen og bare slappet av fordi hodepina var der fortsatt, men reagerte på antibiotikaen og kastet opp. Våknet flere ganger natt til mandag med enda kraftigere hodepine og holdt meg hjemme den dagen, og fikk bestilt time på tirsdag. Fikk da en ny antibiotika kur og en sykmelding. Og nå er jeg her igjen... Døgnrytmen er ganske krise da jeg bruker mesteparten av dagen på å slappe av og sove, smertestillende hjelper ikke noe særlig så jeg går rundt med en konstant hodepine som holder på å ta knekken på meg. Er lut lei av det da jeg ikke funker noe særlig i hverdagen lenger. Kan ikke spille musikk, å lese bøker / se film / tv / pc funker bare en kort stund før jeg bare må gi meg. Heldigvis fikk jeg stoppet trykket i ansiktet pga tablettene. Men altså, trodde bihulebetennelse bare var småtterier som du slapp å tenke noe særlig på, men jeg er jo helt slått ut... Noen som har opplevd lignende? Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 Bihulebetennelser kan være veldig drøye og plagsomme. Som du sier, for noen er det småtterier som lar seg fikses på noen dager med en antibiotikabehandling. Men jeg har eksempler på personer som har måttet være sykemeldt i 6 uker. Hvis det ikke gir seg for deg med den antibiotikakur du mottar nå, bør du be om en henvisning til ØNH (øre-nese-hals), på sykehuset. Det kan være at bihulene dine har "tettet" seg (for å bruke folkespråk). Det kan også være at du har en samtidig pågående soppinfeksjon i bihulene. Det er derfor mulig at de må spyles/skylles. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 (endret) Jeg hadde det i Oktober, etter 3uker følte jeg meg frisk og begynte å trene. Da slo det til igjen og var syk et par uker til. Mitt tips er å ta det veldig rolig til du er helt sikker på at det er borte. Røntgen kan være aktuellt. Tips til kortvarig smertestillende er å koke opp vann, fylle i en balje og så puste inn dampen med en hånduk over hodet. Det løsner opp mye av slimet og får det til å renne ut. Det hjelper for en stund før det så er tett igjen. Endret 8. desember 2011 av Sebbe Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Gå til legen, få en penicillinkur, og ta denne til den er ferdig. Ta det rolig i en ukes tid, så skal den være borte. Jeg har hatt mye bihuleproblemer, og det eneste som hjelper for meg er en slik kur. Ring fastlegen din Lenke til kommentar
Gaarulf Skrevet 9. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2011 Takk for alle svar, hjelper mye med tilbakemelding Har vært til legen igjen i dag og tok røntgen, sikkert for å forsikre oss om at det faktisk er bihulebetennelse og ikke noen andre skumle greier, da det er hodepinen som først og fremst er problemet mitt og ikke trykk i ansiktet (selv om det også merkes). Får bare prøve å ta det rolig enda en uke og satse på at alt ordner seg, begynner bare å bli ekstremt lei av å være dårlig hehe. Merker at jeg ikke får til å sitte foran skjermen i noen særlig grad og bare sover ekstremt mye. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Lykke til, og god bedring ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå