Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Fengselfugl ^^

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer jo an på forbrytelsen?

Det er mange som gjør verre ting enn å smugle 100 flasker vodka inn til landet, uten å bli straffet for det.

Spørs vel på mine egne etiske grenser.

Skattesnusk? Tjaaa, kjipt.

Tyveri? I så fall må det være en god forklaring, etc.

Disse etiske grensene varierer vel fra person til person.. Var det noe spesielt du hadde i tankene? God natt.

Lenke til kommentar

Er jo viden kjent at et fengselsopphold bare øker sexappellen for damene. Viggo Kristiansen får kjærlighetsbrev i fengsel.

Du friske verden, han er siktet for voldtekt og drap på 2 småjenter. Ja, skjønner at det er tiltrekkende, som hankjønn kjenner jeg tiltrekkningen selv! :ermm:

Denne verden tar ukontrollert av, skulle tro jeg var i en evig drøm!

*Går å henger seg i garasjen* :no:

Lenke til kommentar

Man må vurdere bagasjen vedkommende har med seg inn i forholdet. Kanskje vedkommende har dårlig dømmekraft, kommer fra et dårlig miljø, er lett påvirkelig og kanskje vaner som alt påvirker forholdet deres. I tillegg bør du også vurdere om noen av kameratene/kontaktene kan være farlige/truende ovenfor vedkommende nå eller fremover, og om dette kan gå ut over deg(eller begge to) og evnt fremtidige barn. Dette er en reell risiko du bør ha i bakhodet. Selv om han har sonet dommen, blitt rehabilitert og havner på rett kjør så kan en gammel kamerat eller farlig kontakt ødelegge alt en gang i fremtiden.

Deretter må du jo vurdere om du kan leve med det vedkommende har gjort. Enten bryr du deg ikke om det og sier at historie er historie, eller så tenker du over det og kanskje lar det plage deg. Det er ikke trivelig.

Lenke til kommentar

Det spørs jo såklart veldig på hvilken forbrytelse personen har vært inne for. Hadde ikke hatt noe problemer med en som hadde sittet inne for fartsovertredelser. Seriøse forbrytelser som voldtekt, vold, drap osv. hadde aldri kunnet fungert for min del.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Kunne du innledet et forhold med en som har vært i fengsel?

Jeg ekskluderer her straffer som innebærer: drap, voldtekt og seksuelle overgrep mot barn eller andre svake stilte.

Om nei - Hvorfor ikke?

:) God natt!

Ja, det kunne jeg ha gjort.

Lenke til kommentar

Utifra personlig erfaring gikk noe som så ut til å kunne bli et lovende forhold i dass når det kom frem at jeg hadde prøvd Hasj på en fest i en alder av 16 år, noe som da og nå er er et par år siden og ikke noe som gjentok seg. Var å regne som "eks-narkoman" da. Nyttet ikke å forklare da at det var over 5 år siden heller, for gjort var gjort som vedkommende så flott påpekte det. Håpet er jo å en dag finne ei dame som kan akseptere fortiden min.

Lenge leve nulltoleranse for stoff.

Endret av ThinRedLine
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Utifra personlig erfaring gikk noe som så ut til å kunne bli et lovende forhold i dass når det kom frem at jeg hadde prøvd Hasj på en fest i en alder av 16 år, noe som da og nå er er et par år siden og ikke noe som gjentok seg. Var å regne som "eks-narkoman" da. Nyttet ikke å forklare da at det var over 5 år siden heller, for gjort var gjort som vedkommende så flott påpekte det. Håpet er jo å en dag finne ei dame som kan akseptere fortiden min.

Det var en lite plausibel grunn til å gjøre det slutt. Å prøve hasj kan umulig være det verste du (eller noen andre) har gjort i løpet av livet ditt.

Lenke til kommentar

Selv kunne jeg det, men hadde varierert veldig på hvilken forbrytelse det var snakk om.

Av en eller annen grunn ser jeg det værre om en jente har vært i fengsel enn en gutt, vet ikke hvorfor.

Men uansett kan man jo havne i fengsel ved å fyllekjøre, noe som jeg hadde brydd meg lite om vis jeg hadde likt personen.

Hadde vel kansje vært lettere å fortelle hva han hadde blitt straffet for, enn å vente på at en skal gjette seg frem til det.

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Det kommer an på. Hadde det vært tyveri eller svindel, så hadde jeg skygget unna. Slike personer har jeg ingen tillit til. Fartsovertredelser hadde vært greit.

Lenke til kommentar

Hehe, "MOT"-kampanjen vil jo at en skal stå for egne valg og ikke være redd for gruppepress. Helt ærlig tror jeg det ligger mer gruppepress i det at en ikke skal benytte seg av illegale rusmidler enn at en skal det. "Venner" har lett for å ekskludere deg når det kommer frem at du har brukt et illegalt rusmiddel. Enda verre er det når en bor i ei bygd.

Det er jo en "fin" tilnærming. Har du et problem? Bruker du cannabis? Da er det på huet og ræva ut med deg, klar deg sjæl!

(...) gikk noe som så ut til å kunne bli et lovende forhold i dass(...) Ting er ikke alltid hva de ser ut til, i tilleg finnes det drøyt 3 milliarder gærne hormonskruller der ute, nok av fisk i havet med andre ord.

Kan legge til at dommere ironisk nok dømmer deg mildere dersom du kommer fra et velrenomert hjem med ressurssterke foreldre enn de som har vært i bråk hele livet.. Dette er jo egentlig helt riv ruskende gale.

Det er jo nettopp de som har hatt gode oppvekstkår som burde straffes hardere, for de burde tross alt vite mye bedre enn en som har fått juling av en alkoholisert far helt siden vedkommende begynte på barneskolen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...