NgZ Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 Da jeg skulle skru på HTPC-en i kveld, skjedde det ingenting. Etter å ha obbelt og trippelsjekket strømledningen var det derfor bare å åpne den opp og titte. Uten at jeg ble noe klokere av det. Hardware: Hovedkort: M3N78-EM med innebygget NVIDIA GeForce® 8300 CPU: AMD ATHLON X2 7750 Strømforsyning. En 200Watts sak som fulgte med HTPC-kabinettet fra AOpen Har forsøkt: Koble fra "alt", har forsøkt å starte med kun CPU+vifte, EN rambrikke (i tre forskjellige spor) og det innebygde skjermkortet (du'h). men det napper ikke engang i CPU-viften når jeg trykker inn på-knappen. Har også forsøkt å kortslutte powerknapp-pinsene på hovedkortet, siden powerknappen noen ganger har vært litt vond å trykke helt inn. PSU-en fungerer fint når jeg "tyvkobler" den, og ser u til å gi nogenlunde normale spenninger, selv om 11,4V på 12V kanskje var litt lavere enn normen - men fortsatt ikke lavt nok til at hele skjiten skulle være så død. Hva er det som gjenstår av feilsøking nå før det sendes i retur? Bør kanskje kjøre en CMOS-reset, men slo meg ikke som veldig sannsynlig at BIOSen som ikke har vært rørt på to år er problemet... Alt er kjøpt samme sted, mend et hadde vært greit å være sikker på at det var CPU eller hovedkort i hvert fall. Ser for meg at Amentio blir vrange hvis jeg sender hele kabinettet med innmat koblet opp om det er HK eller CPU det er feil på, når all innmaten er kjøpt i løsvekt. Og jeg tror ikke man kan skru den PSUen ut av kabinettet uten å bryte garantimerke/demontere PSUen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå