NeEeO Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Hei, Man trenger nok gps til treningsappen Endomondo, men er gps gratis? Trenger man internett når man bruker emondo? Hvordan fungerer det, er helt blank! Trenger man noe annet, som f.eks plasserings greier...? Takk, Noreply Lenke til kommentar
Swome Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Når eg bruker runkeeper til trening trenger eg i hvert fall ikke internett. Trenger bare internett for å synce med nettsiden. Regner med det samme gjelder for endomondo. Lenke til kommentar
Stagga89 Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Og bruker du bare gps så er det gratis ja Lenke til kommentar
MonaH Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 (endret) Stusser på noe ang denne. Bruker den på Nokia N8, og det fungerer bra. Bruker den ikke mot internett da jeg er ute, så da skal det jo ikke koste noe. Men jeg laster opp History via internett da jeg kommer hjem (Options, History, Upload) Og så ser jeg på faktura at det koster?? (bruker bare internett ellers på mobilen, aldri noe som koster) Men det skal da ikke koste noe da jeg er på mitt eget nett da jeg laster opp History??? Endret 14. januar 2012 av MonaH Lenke til kommentar
MonaH Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Ser den prøver koble seg til noe da jeg starter Endomondo, men jeg har nå slått av muligheten til å koble seg på nett via datatrafikk (som kommer på mobilregninga), kun bruk på eget nett. Da øker ikke mobilregninga. Etter svar et annet sted, virker det som at Endomondo koster når den henter posisjon/kart eller noe i oppstarten, noe jeg trodde var gratis (GPS) Virker ikke som den er helt fri for utgifter likevel.. Hmm.. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Å hente kartet er naturligvis ikke noe som skjer via GPS, men via datanett. GPS gir kun posisjonsdata, ikke kartmateriale. Du bør uansett fikse et abn med inkludert datatrafikk så lenge du har en smarttelefon. Lenke til kommentar
MonaH Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 (endret) Jammen, ja, jo Men når jeg har slått av muligheten til å bruke datatrafikk, (som går på regning) Brukes kun på mitt trådløse hjemmenettverk, det er da jeg ikke skjønner hvorfor bruken likevel kommer på regninga?!! Får en ikke henta kart via internett da, kun via datanett (som kommer på regninga)?? Har max 10 kroner pr.dag innkludert. Men da jeg prøvde denne Endomondo ute på en tur, økte regninga med 11 kroner på ene turen, 12 kroner andre turen. Endret 15. januar 2012 av MonaH Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Joda, kartet hentes fra internett, og da det nettet du er koblet opp til til enhver tid. Uavhengig av om dette er mobilnett eller annet nett (wifi) Hvis data koster max 10,- pr. dag og du blir belastet mer har du en leverandør som fakturerer for mye. Uansett, inkludert en viss mengde data er fornuftig. Selv har jeg 500 minutter, sms, mms og MB inkludert.. Og det for 199,- i mnd. Lenke til kommentar
MonaH Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 (endret) Jammen, da jeg sier at telefonen KUN skal bruke mitt trådløse netthverk her hjemme, ikke noe annet, ikke mobilnett i det hele tatt... Hvordan kan kostnadene på "Internett på mobilen i Norge" øke?? Det er det jeg ikke får inn i hue.. Det på bildet, der det nå står 27,89, det er den summen som øker bare jeg starter opp Endomondo. Innstillingene der har jeg på "Internet access, og valgt mit eget hjemmenettverk. Endret 15. januar 2012 av MonaH Lenke til kommentar
MonaH Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Tror jeg har fått det til.. Satte innstillingene "Databruk i hjemlandet" til Kun WLAN-nettverk. Jeg hadde "spør alltid" der før, men den spurte aldri Fakturaen min har iallefall ikke økt noe på "Internett på mobilen i Norge" i dag (enda) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå