Gå til innhold

Tv-lisens. Må betale, har ikke tv.

Fokalu

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg var ikke helt sikker på om dette var rett del av forumet for denne posten, men følte det var passende.

Heg har, som emnetittel beskriver, et lite lisensproblem. Jeg solgte tven min i juli, men NRK ønsker likevel at jeg skal betale lisens for dette halvåret. Jeg tenkte ikke på at jeg måtte si ifra til NRK at jeg hadde solgt tven, det var kanskje dumt av meg, men det burde vel ikke være et problem nå når jeg ikke lenger har en mottaker.

Jeg er veldig glad i NRK, og om jeg hadde hatt tv, så skulle jeg gjerne betalt lisens, men jeg føler det urettferdig når jeg må betale lisens for noe jeg ikke har.

Er det noen som kan hjelpe meg med en løsning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fra nrk.no

Lisenstermin 1 blir gjeldende for perioden 01.01 - 30.06 med forfallsdato 31.01.

Lisenstermin 2 blir gjeldende for perioden 01.07 - 31.12 med forfallsdato 31.07.

Melding som kan medføre opphør av lisensen må være mottatt av NRK Lisensavdelingen før ny termin starter for å være gyldig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for den Login :)

Jeg får vel betale da. Som jeg sa, jeg er veldig glad i NRK, som den eneste kanalen i det landet her som produserer/sender noe av kvalitet (med noen unntak så klart). Men prinsippet provoserer meg litt uansett, og jeg liker ikke lisensavdelingen, som jo har en historie på seg for å oppføre seg litt bøllete.

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Jeg tenkte ikke på at jeg måtte si ifra til NRK at jeg hadde solgt tven, det var kanskje dumt av meg, men det burde vel ikke være et problem nå når jeg ikke lenger har en mottaker.

NRK har ingen måte å finne ut av at du ikke lenger har en mottaker, med mindre du sier fra selv. Sier du opp i midten av en lisensperiode, får du ikke pengene igjen. Og sier du fra for sent, må du også betale for neste periode.

NRK lisensavdelingen er definitivt en av de minst kundevennlige bedriftene i dette landet, og da tenker jeg ikke bare på det å si fra for sent og lignende.

Lenke til kommentar

De er det absolutt minst forståelsesfulle og minst medgjørlige kundehandlerne vi har i Norge, og truer bare med skyhøye gebyrer og renter da de er så godt som unntatt inkassoloven:( de vet nemlig at de kan gjøre akkurat som de vil. Det finnes faktisk et eksempel der de prøvde å kreve lisens av en død person. Tror det var nettavisen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...