Wild Berries Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Hei. Håper noen kan hjelpe til med denne problemstillingen. Jeg har følgende utstyr montert slikt : Thomson tg789vn (ifra NGT) som det er 4-fire porter ut på. 3-tre av portene fordeles på 3-tre maskiner som har direkte kontakt med internett. Port 4-fire fra Thomson går til en D-Link Gamerlounge (ikke WiFi versjonen)og direkte inn i wan porten. Portene på den er fordelt på resten av PC`ene som står rundt. Denne kommer jeg ikke inn på.... Av de 4-fire portene til den, går den siste til en Jensen Airlink 53900, som er satt opp som repeater. Denne kommer jeg heller ikke inn på. Tar jeg kabel direkte fra D-Link`en, så kommer jeg inn. Jensen Airlink 53900, kabel inn i PC`en, ett godt stykke arbeid for å komme inn på den.. Så hva jeg gjør jeg åpenbart feil ?. Takk for svar Vennlig Hilsen W_B Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Mulig du veit dette men du skal ikke ha 2 eller flere routere etter hverandre på samme nett uten å sette dem som type aksesspunkt. Dvs at de bare skal videresende signalet fra den første routeren videre. Lenke til kommentar
Wild Berries Skrevet 8. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2011 Takk for svar Men det hadde vært til meget stor hjelp om de eller noen andre kunne utdype hvordan jeg setter opp D-Link`en til kun å være switch / aksesspunkt. Kommer ikke innpå D-Link ved tilkobling direkte til PC`en (Win7) nå Hadde det vært bedre å kjøpt seg en egen switch ?. Takk for svar Vennlig Hilsen W_B Lenke til kommentar
crazyfrog Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 Hei, Dette kan du trikse til. Enkleste ville nok vært med en switch, men jeg har lignende opplegg. Hvis du kobler til direkte til de som du vil ha tilgang til og setter statisk ip på de forskjellige enhetene (må være i samme nett). Da trenger du og skrive inn ip i webbrowser så kommer du inn og kan styre dem. Men anbefaler og se på switch da trafikk vil gå fortere. kort forklart. Med en switch i slikt oppsett vil ikke måtte "tenke" for og sende pakkene. Da er det mer tut og kjør passthrough. Fungerte det ? 1 Lenke til kommentar
Wild Berries Skrevet 8. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2011 Hei. Først og fremst Takk for svar. Nå har jeg satt en switch inn i steden for D-Link GamerLounge`en. Men har fremdeles ikke kontakt med Jensen Airlink`en. Den hadde jeg forøvrig problemer med å få kontakt med når den var satt rett inn i PC`en og Så hva gjør jeg åpenbart feil her ?. Nettet er slikt Thomson sine 4-fire porter er er fordelt slik : 1-Hovedpc 2-Pc 3-Pc 4-rett inn i switchen 8 porters switch, hvor fire porter er til andre PC`er Men den ene porten er dedikert til Jensen Airlinken. Så hva er det jeg gjør feil ?. Takk for svar Vennlig Hilsen W_B Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 Uhm...er du veldig ny på dette med routere og nettverk?? Du må inn og konfigurere Airlinken. Lenke til kommentar
Wild Berries Skrevet 9. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2011 Uhm...er du veldig ny på dette med routere og nettverk?? Du må inn og konfigurere Airlinken. Ja, har tullet rundt med det i ca 30-tretti år, men møter fortsatt på problemer.... Så visst de kan lese, så ser de at jeg ikke kommer inn på Jensen Airlink`en. Ikke en gang når jeg setter den rett i PC`en Sist jeg kom inn på den var bare flaks, nye forsøk uten resultat. Skriver rett 192.198.0.1, men nei. Sist jeg kom inn på den var bare flaks, nye forsøk uten resultat. Nå har jeg satt opp Thomson ifra NGT - Switch - Jensen Arilink. Kommer fremdeles ikke inn. Jeg vil komme inn på Jensen Airlink`en ifra "office" PC`en, men ikke tale om. Takk til de som kan bidra, og de som har bidratt. Vennlig Hilsen W_B Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Koble Jensen rett i PC. Gå i kommandovindu og skriv ipconfig <enter> Da skal du få opp egen ipadresse og routerens (gateway). Kommer det ikke opp noen adresse eller 169.x.x.x så har du ikke kontakt med DHCP (IP-server) i router. I såfall kan du prøve å resette routeren (>10 sek i lite hull ved strømkontakt bakpå). Alternativt har du kanskje satt opp statisk IP på PC? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå