Denanonyme Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 (endret) *Slettet* Endret 10. juli 2012 av kopterduden Lenke til kommentar
SirDrinkAlot Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like? Hva er det du spør om igjen? Kan du utdype? Jeg har på følelsen at svaret på spørsmålet ditt uansett er nei. Lenke til kommentar
Denanonyme Skrevet 7. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2011 (endret) *Slettet* Endret 10. juli 2012 av kopterduden Lenke til kommentar
SirDrinkAlot Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 Ok, jeg tror jeg skjønner hva du mener nå. Men hva skal dette forklare og hvordan skal du gjøre det kvantitativt? Og hva nytt forutsier dette som vi kan teste? Lenke til kommentar
Denanonyme Skrevet 8. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2011 (endret) *Slettet* Endret 10. juli 2012 av kopterduden Lenke til kommentar
-trygve Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 Jeg er ganske sikker på at det ikke finnes noen slik teori; jeg tror ikke engang en slik teori vil gi noen mening. Sammenfiltrete partikler er fri til å bevege seg hvor som helst i rommet, så om ideen din skal fungere må enten alle punkter i rommet identifiseres med alle andre punkter, eller så må de sammenfiltrete partiklene på et eller annet vis forårsake at akkurat de punktene de til enhver tid befinner seg i blir identifisert med hverandre. Det første forslaget tviler jeg på at det er mulig å få noe meningsfullt ut av i det hele tatt. Det andre forslaget er det ikke utenkelig at kan vises å være en reformulering av mer standard sammenfiltring, men jeg kan ikke se hvordan denne reformuleringen skal kunne bringe noe ny innsikt. [...] kvantesammenfiltrering kan påvise at to objekter, som må anses som ett objekt, separert uansett avstand som oppfører seg identisk selv om det kun er ytre påvirkninger på det ene [...] Ut fra denne formuleringen får jeg en følelse av at du tror korrelasjonen mellom sammenfiltrete partikler er sterkere enn den faktisk er. Hvis jeg har et sammenfiltret elektron-par og virker på det ene med et magnetisk felt slik at banen avbøyes vil det andre likevel fortsette rett frem. Der sammenfiltringen derimot viser seg er hvis jeg måler spinn-projeksjonen til det ene elektronet langs en akse. Idet jeg har målt den vet jeg med en gang hva spinn-projeksjonen til det andre elektronet langs den samme aksen er. Lenke til kommentar
Denanonyme Skrevet 8. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2011 (endret) *Slettet* Endret 10. juli 2012 av kopterduden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå