tom waits for alice Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Har fått meg en ny MacBook Air 13,3" som jeg skal bruke som reisemaskin etc. Men siden jeg skal kjøre mye Windows på den, deriblant programmering i Visual Studio, så har jeg behov for en to knapps mus. (Ctrl-trackpad klikk blir litt for klønete for mine gamle hender.) Nå har jeg ikke skaffet en MBA for å drasse rundt på en diger klump av en mus, så jeg tenkte meg noe lite og hendig. Til denne bruken er egonomien ikke så viktig, så lenge musen er solid, nøyaktig og pålitelig. Jeg har hatt både en Microsoft med tråd og en trådløs Logitech før, men det er en stund siden og de har begge gitt opp ånden. Så har noen et godt forslag til mus til dette bruket? Trådløs eller trådet, blåtann eller USB mottager. Ikke så nøye bare den funker med både OSX og Windows 7. Geir Lenke til kommentar
G4RM Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Jeg er veldig glad i Logitech sine trådløse, bl.a. pga liten "dongel" som det ikke er nødvendig å ta ut av USB port når jeg putter pc i veske om jeg er litt forsiktig. Ny dongle kostet forøvrig kr 90 En litt liten og lett variant som fungerer bra: Logitech Wireless Mouse M705 Nano Og min favoritt, litt større og dyrere: Logitech Anywhere Mouse MX Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 7. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2011 Takk. Den nederste minner litt om den jeg hadde, kanskje en nyere utgave. Ja, det er hendig med en USB-mottager som er så liten at den kan stå i maskinen hele tiden. En ting mindre å holde rede på. Nå har Air bare to USB-porter, men normalt skal jeg vel ikke ha noe koblet til, annet enn en minnepenn av og til, så det er ikke noe stort problem. Sånn er selvsagt blåtann greit, da trenger den ingen port i det hele tatt... Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 8. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2011 Jeg kjøpte Anywhere-musa. Som jeg trodde, det er en oppdatert versjon av den jeg hadde før. Funker rett ut av boksen på både OSX og Windows, så jeg er fornøyd. Følger med software også, SetPoint/Control Center, men til mitt bruk tror jeg at jeg dropper det. Takk for tipset G4RM. Geir Lenke til kommentar
G4RM Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Takk for tipset G4RM. Hyggelig å kunne svare noe på forumet, ikke bare spørre hele tiden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå