Schrader Skrevet 7. februar 2002 Del Skrevet 7. februar 2002 Jeg kunne tenke meg å ta noen nattbilder, men mangler erfaring med hvordan jeg skal kunne stille inn kameraet så det ikke blir difust, men klare bilder og gode farger selv med lite lys! Trenger å få det inn med "teskjed" :smile: Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 7. februar 2002 Del Skrevet 7. februar 2002 Nå kjenner jeg ikke ditt kamera, men generelt så bør du under nattfotografering bruke stativ - det er viktig. Deretter kan du jo selvfølgelig prøve kameraet i auto-mode, og knipse et bilde. Det fine med digi-kamera er jo at man ikke har filmutgifter. Se i veiledningen for kamera om du kan stille tiden manuelt. Prøv med 5 - 10 sekunder. Prøv til du får det til. Lykke til. Lenke til kommentar
Schrader Skrevet 7. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2002 Takk for et raskt svar, har sett noen eksempler på hva kameraet klarer i mørket og det er slett ikke så ille! Gleder meg til å ta like bra bilder... Er bildene som blir lagt ut "redigert" før publisering? For meg så virker det nesten for bra til å være sandt mange ganger! Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 8. februar 2002 Del Skrevet 8. februar 2002 Når man tar nattfotos tar man gjerne ti femten bilder eller mer med ulike instillinger. Da finner man som regel kanskje et eller flere bilder som er ganske vellykket. Er ikke et bilde helt bra, er det bare å justere eller manipulere bildet i et passende pgm. til det blir helt bra. skarsk Lenke til kommentar
Mjauritz Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Hvilke digitalkameraer er det som er spesielt godt egnet til nattfotografering? Helst innenfor 3000,- Lenke til kommentar
Drake Ramore Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Det bør uansett ha manuell kontroll med lukkertiden; inntil 15 sekunder eller ihvertfall en type "bulb"-modus. Som du ser hos megapixel.net så har noen siter også tester med nattbilder, her under Test Photos i testene de har foretatt med kameraer som har mulighet for manuell eller lang (over 3-5 sek) lukkertid. Litt etter hva du er villig til å betale så kan trolig HP photosmart 735 (15sek) eller Nikon CoolPix 4300 (1min) være gode valg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå