jørund Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Har dei siste månane gradvis oppgradert pcen min. I november kjøpte eg nytt hovedkort og kabinett, men når eg sette alt i hop så var det ingen reaksjon på skjermen. Har dette hovedkortet med denne prosessoren, denne straumforsyninga, dette skjermkortet, desse Ram-brikkane i dette kabinettet. ALLE vifter verkar, ALLE lys lyser, LED-firkantane viser bokstavane "FF", noko så vidt eg veit betyr at alt er bra. Har prøvd å skifte til anna type ram, har prøvd å bytte ram-slots, har set pcen i hop på nytt fleire gongar, har rett leidningar alle plassar, har kopla nok straum på hovedkortet, har prøvd å starte opp utan harddisk, med berre nødvendige delar og har prøvd å resette bios, ta ut batteriet, osv... Er rådvill og treng hjelp snarast. Lenke til kommentar
PHCTF Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 Prøvd en annen skjerm? Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 (endret) Har dei siste månane gradvis oppgradert pcen min. I november kjøpte eg nytt hovedkort og kabinett, men når eg sette alt i hop så var det ingen reaksjon på skjermen. Har dette hovedkortet med denne prosessoren, denne straumforsyninga, dette skjermkortet, desse Ram-brikkane i dette kabinettet. ALLE vifter verkar, ALLE lys lyser, LED-firkantane viser bokstavane "FF", noko så vidt eg veit betyr at alt er bra. Har prøvd å skifte til anna type ram, har prøvd å bytte ram-slots, har set pcen i hop på nytt fleire gongar, har rett leidningar alle plassar, har kopla nok straum på hovedkortet, har prøvd å starte opp utan harddisk, med berre nødvendige delar og har prøvd å resette bios, ta ut batteriet, osv... Er rådvill og treng hjelp snarast. Hei! Kjører du SLI eller bare et kort? Dvs om du har SLI med bro, så må du sette kabelen i rett kort for å få bilde. Vennligst BmOnline Endret 8. desember 2011 av BmOnline Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Prøvd en annen skjerm? Støtter denne, test med en annen skjerm. Eventuelt hvilken powerpin har du koblet til skjermkortet? Har du noen indikasjonlys på skjermkortet og HK som du kan sjekke med manualen at disse starter opp på en korrekt måte? Har dei siste månane gradvis oppgradert pcen min. I november kjøpte eg nytt hovedkort og kabinett, men når eg sette alt i hop så var det ingen reaksjon på skjermen. Har dette hovedkortet med denne prosessoren, denne straumforsyninga, dette skjermkortet, desse Ram-brikkane i dette kabinettet. ALLE vifter verkar, ALLE lys lyser, LED-firkantane viser bokstavane "FF", noko så vidt eg veit betyr at alt er bra. Har prøvd å skifte til anna type ram, har prøvd å bytte ram-slots, har set pcen i hop på nytt fleire gongar, har rett leidningar alle plassar, har kopla nok straum på hovedkortet, har prøvd å starte opp utan harddisk, med berre nødvendige delar og har prøvd å resette bios, ta ut batteriet, osv... Er rådvill og treng hjelp snarast. Hei! Kjører du SLI eller bare et kort? Dvs om du har SLI med bro, så må du sette kabelen i rett kort for å få bilde. Vennligst BmOnline Les teksten, han kjører kun et skjermkort. Lenke til kommentar
ChrisR Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Hei. Vi har prøvd annet skjermkort og ram (1333MHz) uten hell. På debug-displayet skifter det mellom 19 og raskt FF. Har prøvd å tatt ut det meste av kabler (kun strøm som står i), men forsatt ikke noe liv i skjermen. Etter det jeg har funnet på nettet betyr "19" ("Pre-memory South Bridge initialization is started". This is the point where the system starts to initialize the SB950 chipset of the board.) Kan være at maskinen må stå på til det evt. går bort? Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Hovedkortet har vært på markedet en stund og ikke alle 990FX kort kommer ikke med BIOS som trengs for støtte av de nye FX-prosessorene fra AMD. The MSI 990FXA-GD80 works not with the tested FX-processor, despite the AM3+ socket. Even if the new BIOS version "B11" is installed, the system will not boot. The motherboard hangs during BIOS POST with error code 19. MSI also working on a new version of its BIOS. Du må oppgradere BIOS. Eneste måten å gjøre dette på er vel nesten å få tak i en annen AMD AM3+ prosessor enn Bulldozer og oppdatere med den. Lenke til kommentar
jørund Skrevet 12. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2011 Hovedkortet har vært på markedet en stund og ikke alle 990FX kort kommer ikke med BIOS som trengs for støtte av de nye FX-prosessorene fra AMD. The MSI 990FXA-GD80 works not with the tested FX-processor, despite the AM3+ socket. Even if the new BIOS version "B11" is installed, the system will not boot. The motherboard hangs during BIOS POST with error code 19. MSI also working on a new version of its BIOS. Du må oppgradere BIOS. Eneste måten å gjøre dette på er vel nesten å få tak i en annen AMD AM3+ prosessor enn Bulldozer og oppdatere med den. Ok, skal prøve dette. Men eg vil legge til at eg hadde ein annan prosessor når eg først fekk hovedkortet, med same problemet, og AMD AM3+ prosessoren kom først ei veke etterpå i posten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå