Sono Juventino Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 (endret) Se siste post. Endret 13. desember 2011 av Sono Juventino Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Minne: Apple bruker standardgreier, specs finner du på Apple.com. Bare å kjøpe det billigste du ramler over som oppfyller kravene. 4 får deg over kneika, 8 er komfort. Hvor mye du burde gå for? Kommer an på hvor utålmodig du er og hvor mye penger du har ... Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Macer er kjent for å være litt sære når det gjelder RAM? Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Kjøp en SSD og spander på deg 8GB ram! Lenke til kommentar
Zabaniya Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Kjøp TO SSDer, og selg heller en GB av minne! Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 7. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2011 Har 12gb i min stasjonære, så jeg er vel litt bortskjemt til vanlig. Den har derimot også SSD til OS og to disker i Raid 0 for lagring. Er dermed litt usikker på om det er Ram eller hardiskene som bidrar til opplevelsen til tider. Det er også derfor jeg spør. Har selvsagt fått med meg hardiskkrisa. Vurderer å bytte den standard 160gb 520rpm-disken, men det handler litt om pris også. Er som sagt ute etter å bytte tre komponenter, kanskje 4/(til 5 ettersom CD-inngangen kan byttes med disk) Mannen med ljåen: Har hørt det jeg også. Er derfor jeg ønsker å høre litt. Med andre ord. Jeg har en bra maskin jeg bruker til vanlig. Er derfor viktigst å ha en BRA NOK maskin som ikke irriterer meg. Er også veldig spent på å høre anbefalinger på tastatur og skjerm. Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 8. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2011 (endret) Har bestemt meg for å gå for Logitech Illuminated etter å ha lest litt tester og brukeromtaler. Håper fortsatt på anbefalninger til skjerm i samme/bedre klasse som NEC MULTISYNC EA261WM 26". Hadde også vært fint med spesifikke minneanbefalninger. Edit: Blir ikke Logitech Illuminated allikevel. Støtter visst ikke mer enn tre tastetrykk samtidig, noe som fort blir veikt til spilling. Endret 12. desember 2011 av Sono Juventino Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 12. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2011 (endret) Beklager å bumpe tråden. Jeg mangler allikevel svar på mine spørsmål. Håper på et par nye svar. Gjerne bare på èn av komponentene hvis dere har noe å komme med. MacBook-minne: - Kompatibilitetsproblemer ettersom jeg har hørt. Noen som kan anbefale noe spesifikt? Burde jeg heller selge maskina og gå for en ny en? Har vurdert det seriøst også. Budsjett: Prøv meg. Jeg kan vurdere det meste. Tastatur: - Lavprofil alla Logitech Illuminated. Har hørt det ikke støtter flere enn 3 trykk om gangen. MIST Oghma og Logitech diNovo Edge vurderes. Noen som har disse? Hvordan vil de fungere til spilling? Jeg foretrekker enkle tastaturer i lavprofil, men helst med ledning og støtte for 5-6 samtidige tastetrykk. Vurderer: Microsoft Sidewinder X4 og Razer Lycosa. Budsjett: 200 - 1200, gjerne så lite som mulig. Skjerm: - Var ekstremt fornøyd med min NEC MULTISYNC EA261WM 26". Har det kommet skjermer som gir mer for pengene? Vil gjerne ha rundt 26"+ ettersom det funker bra til spilling/design-oppgaver og tillater mye info på skjermen. Budsjett: Rundt 3500-4500 Endret 13. desember 2011 av Sono Juventino Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå