Gå til innhold

Newbie på jakt etter snowboard-pakke :)

nomore

Anbefalte innlegg

Lagde en tråd her for noen dager angående å kjøpe brukt. Etter noen dager har eg innsett at å kjøpe brukt er dyrere enn å kjøpe nytt, da eg ikke klarer å finne brukt i ca rett skostørrelse. Så da må eg mest sannsynlig ha sko i tillegg uansett, og da blir faktisk pakkepriser billigere.

Eg har ikke peiling på hva eg skal kjøpe. Eg har stått på brett tre ganger, hver gang med lånt utstyr, og aldri noe mer enn i mindre bakker.

Eg synes det var gøy, men pga andre ting har det aldri blitt noe mer. Nå ser eg tiltakende snø-aktivitet i familien min og tenkte derfor å skaffe meg noe utstyr så eg kan teste det litt mer :)

Hva eg trenger har eg ingen anelse om. Men eg har funnet to pakkepriser, til ca samme pris, og spørsmålet mitt er, grovt forklart, hvilken er best til standard kjøring ned skibakker?

Session: http://www.session.no/display.aspx?menuid=121&prodid=17619

XXL: http://www.xxl.no/vintersport/snowboard/snowboardpakke/snowboardpakke-vice-pulse-mach-1077044

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er amatør selv men det ser ut som om det er ett fett hvem brettpakke du kjøper .

Begge er for nybegynnere og all around brett , Men Session er nok best på snowboard uansett men de er også dyre , ikke at de pakkene var dyre men det kan nok hende at du får den pakka fra session et annet sted til en bedre pris .

Personlig hadde jeg nok kjøpt fra XXL siden jeg har gode erfaringer med kundeservice,reparering av utstyr ( ikke vinterutstyr) god kvalitet på varer osv.

Men session er nok hakket bedre en XXL på akkurat snowboard og den slags utstyr så det er vanskelig og si , Men begge brettene ser bra ut uansett og er nok stort sett helt like

Lenke til kommentar

Ja, ser for meg at i den prisklassen der er det mye likt i forhold til brett, bindinger og sko. Men håpte kanskje noen kjente litt til de spesifike brettene og kunne si om det ene var et dårligere kjøp enn det andre.

Det med XXL er et godt poeng. Har alltid fått god hjelp fra de og i tillegg har de jo fornøyd garanti, som gjør at du kan bytte til en annen modell om du ikke er fornøyd. Er jo en liten trygghet der.

Skulle eg bli helt bitt av basillen bytter eg nok til bedre utstyr etterhvert. Men før eg vet at eg kommer til å bruke det vil eg ikke akkurat bruke for mye penger på det heller. Men samtidig, kjøper eg for billig utstyr eller feil utstyr så kan det jo gi en dårlig start. Valgets kval :)

Lenke til kommentar

Da ble det pakken fra Session. Morrow brett og Morrow bindinger. De hadde ikke Morrow sko i min størrelse, men de hadde tilbud på ThirtyTwo til 70% avslag. Fikk da disse i stede. Og en ProTec Classic Snow hjelm. Super service :)

Når eg gikk inn i butikken var det snø utenfor, og regn. Når eg kom ut var snøen borte. Oh' the irony.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...