Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ny trådløs router, ustabil nettilgang

Anbefalte innlegg

Kjøpte en ny Air Link trådløs router her om dagen, den er koblet til et Zhone modem. Alle enheter (både pc'er og mobiler) har god tilgang til routeren. Men innimellom mister noen av enhetene tilgangen til internett, mens andre fremdeles har tilgang (jeg kan ha tilgang på mobilen, men ikke på pc'en og av og til omvendt).

Har restartet router og modem ørtifjørti ganger. Tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Arrrggg..... hvorfor kan ikke folk spørre FØR de kjøper noe istedenfor å komme etterpå og finne ut at de har kjøpt katta i sekken.

Jeg har sagt det før pg jeg sier det igjen, tester av routere må tas med en god klype salt da de nesten aldri blir langtidstestet. Følgelig kan en ustabil drittboks få prima karakter, ref. f.eks D-Link Dir-655.

SUKK........

Sorry, jeg bare måtte få det ut. :blush:

Lenke til kommentar

Arrrggg..... hvorfor kan ikke folk spørre FØR de kjøper noe istedenfor å komme etterpå og finne ut at de har kjøpt katta i sekken.

Jeg har sagt det før pg jeg sier det igjen, tester av routere må tas med en god klype salt da de nesten aldri blir langtidstestet. Følgelig kan en ustabil drittboks få prima karakter, ref. f.eks D-Link Dir-655.

SUKK........

Sorry, jeg bare måtte få det ut. :blush:

har d-link 655. fungerer ok, men dårligere en forventet. klarer ikke å makse 70mbit nett linja med den.

har du noen forslag til en bra router ? siden du mener å ha peiling ?

Lenke til kommentar

De routerne som får best omtale her inne er modeller fra Netgear, Linksys/Cisco og Asus.

Nå er det ikke alle modellene fra disse som er gullende gode heller men min erfaring med Netgears modeller er veldig gode, det samme gjelder Linksys.

Skal du ha en avansert router så er Netgear WNDR3800 et godt valg, eller WNDR3700 som er på tilbud hos Komplett denne helga. Linksys E4200 får også gode skussmål men jeg har ikke noen erfaring med denne.

Lenke til kommentar

Du skal kunne makse 70Mbit med DIR-655. Er det trådløs, så sjekk at WLAN er satt til 40MHz i routeren.

klarer å makse 70mbit på en annen pc som er nærmere ja. men ikke på hoved pcen min. avstanden blir vel litt for stor. ja jeg har seff satt 40mhz. eller så hadde jeg ikke fått 300mbit.

De routerne som får best omtale her inne er modeller fra Netgear, Linksys/Cisco og Asus.

Nå er det ikke alle modellene fra disse som er gullende gode heller men min erfaring med Netgears modeller er veldig gode, det samme gjelder Linksys.

Skal du ha en avansert router så er Netgear WNDR3800 et godt valg, eller WNDR3700 som er på tilbud hos Komplett denne helga. Linksys E4200 får også gode skussmål men jeg har ikke noen erfaring med denne.

ok, hva med den nye netgear routeren som skal "klare" 900mbit eller hva det var.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...