Gå til innhold

Kjøp av klokke

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg vurderer å skaffe meg en klokke, det jeg tenker mest på er at den skal vare en stund samtidig som den skal se pen ut. Hvilke klokkemerker annbefalerer dere?

Jeg liker vanligvis ikke den "nye" stilen med alt av stål (inkl lenker) men jeg fant en som ikke så spessielt ille ut. Nemlig Omega Seamaster Aqua Terra Quartz ( http://www.urverket.no/omega-seamaster-aqua-terra-steel-grey-dial-p-8799.html )

Hva synes dere?

Vurderer også et par gammele klokker (da mener jeg gammel...) men det jeg er mest bekymret for er at de ikke skal vare så lenge (blir nok kjøpt brukt)...

Av de eldre moddellene som jeg vurderer:

Omega Seamaster: Stål, 1957 Med gull tall og svart (bakgrunn, heter det urskive montro?) med skinnreim.

Denne stilen liker jeg veldig godt. (jeg fant den brukt så jeg prøver å finne en som er kanskje av nyere dato, + den hadde en litt "personlig" preg (var en gave til en pers... med inngravering)

(prøver å finne bilde..)

2: Omega Constellation 1970, stål men med en stilig dato merking, liker og liker den ikke... Synes designen så ganske fin ut.

Med skinnreim

Men jeg har et spørsmål: Kan jeg ta skinnreim OG en slik moderne "metall" reim ?

Jeg er litt usikker på pris, klokken som jeg nevnte ovenfor koster 15k. Jeg er snart 16 (til januar) og tenkte enten å ønske meg en klokke eller kjøpe en. Jeg har ca 5-6 k i banken (jeg jobber, thats why) tenkte at pris på en klokke skal være i mellom 5 og 10 k . Hva synes dere om det?

Endret av Stalthy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...