Gå til innhold

Angrerett - treningsmedlemskap bestilt via Internett

0ls

Anbefalte innlegg

For en liten tid tilbake meldte jeg meg inn på et treningssenter over Internett. Bestemte meg så for å bruke angreretten min og sendte de en epost hvor jeg forklarte at jeg ville benytte angreretten min på medlemsskapet. Jeg fikk ikke noe svar, så jeg sendte en epost til.

I dag mottok jeg et inkassovarsel fordi jeg ikke har betalt enda. Fortsatt ingen svar på epostene.

Så jeg ringte treningssenteret og forklarte saken, men fikk beskjed om at angreretten ikke gjelder ved bestilling over Internett. Stemmer dette? Jeg mener ganske bestemt at det skal gå an å benytte angrerett, da jeg ikke har vært innom treningssenteret fysisk og signert et kontrakt og jeg ga beskjed innen 14 dager.

Ble møtt av en lite behjelpelig ansatt i telefonen som insisterte på at jeg måtte komme innom treningssenteret da han ikke var i stand til å ta dette over telefon.

Har jeg ikke angrerett, er dette selvfølgelig min egen feil, men vil gjerne være sikker så jeg ikke blir lurt her og fant ikke så mye info om akkurat dette på nettet.

Setter stor pris på svar:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Kan man angre? Hvis man inngår avtalen på treningssenteret har man ikke angrerett. Angreretten gjelder hvis man blir tilbudt medlemskap uten for ”fast utsalgssted” som på en stand. Da har man fjorten dagers angrerett fra da alle opplysningene om medlemskapet ble gitt."

forbrukerportalen.no

Dette er retningslinjer som Forbrukerrådet har satt, og de viser at man har angrerett når medlemsskapet er tegnet utenom fast utsalgssted, som for eksempel via internett.

Lenke til kommentar

Angrerettloven gjelder ved salg av varer og tjenester utenfor fast utsalgssted. Dvs i praksis si også via internett. Dersom treningsstudioet ikke har opplyst om retten til å angre har du faktisk ett års angrefrist, ikke 14 dager.

Møt opp på treningssenteret, ta en utskrift av angrerettloven og e-postene du har sendt og si at du forventer at de rydder opp. Står de ved kravet så gjør du det tydelig at du ikke gir deg før evnt forliksrådet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...