Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Erfaringer med ADSL-leverandører

Anbefalte innlegg

Endelig har jeg midler til å skaffe meg bredbånd og legge ISDN-kortet under slegga en gang for alle. Jeg har sjekket litt og følgende fire leverandører kan levere linje der jeg bor:

NextGenTel

Telenor Online

Tiscali

Tele2

Prisene varierer litt, men ikke av betydning. Telenor er jeg litt skeptisk til i og med at de har sperre på max nedlasting, selv om det frister med gratis montering + 'hurtigsvarpremie'.

Noen som har noen gode/dårlige erfaringer med disse fire?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Jeg skulle egentlig ha fra Telenor først, men det tok over to måneder uten at jeg fikk det så jeg bestemte meg for NGT istedenfor. Det kom som lovet på litt under to uker. Jeg har hatt en del nedetid, men det kom nylig en fyr og fiksa det. Han koblet ut noe greier og nå funker det helt fint.

Ellers vil jeg ikke anbefale Telenor siden de bruker PPPoE for å koble deg til. Jeg har hørt at dette er skikkelig kronglete, og at du blir logget av ofte o.l. De har jo også GB grense, og jeg kunne ikke levd med dette ettersom jeg laster ned/opp minst 1 GB hver dag.

så IMO, er NGT et meget bra valg.

Lenke til kommentar

Sjekk Kvalito IT, de var utrolig kundevennlige og absolutt ikke noe krøll med bestilling, tilsending av utstyr eller båndbredde, dessuten lå de på topp siste IT avisen speed test på alle hasighetene over ADSL leverandørene.

De har også kjempebra loggføring så hvis linja skal ned eller har vært nede så kan du gå inn og se hvorfor og når.

Jeg er storfornøyd med dem ihvertfall og har ikke hørt om noen som har klaget på dem 8)

Lenke til kommentar

Velg Telenor har att bare gode erfaringer med de. Har hatt ADSL i ca 1 1/2 år uten noe form for problemer, har ikke hatt nede tid i det hele tatt.

Jeg vet at det er mange her på forumet som ser rødt når jeg sier dette men hvorfor ikke velge Telenor de er like gode/dårlige som de andre leverandørene.

:woot::woot::woot:

Lenke til kommentar

Telenor har jo begrenset download og begynner og rote så mye når du har nådd grensen og blaaah, blir dårlig bare av tanken. Dessuten så SUUUGER support, ja den gjør virkelig det...så lengst inn i brennheite $atan hiet. Og Telenor er grådig og monopolister på alt og blah...u got the picture. Max Hat!

Lenke til kommentar

Hehe Bluecom har også sucky support om det skulle være noe...stenger jo nesten så og si rett etter middagstiden når de fleste logger på og tryner over no feil. Ikke har de mye ekstra speed på linjene sine heller og feilrapporter kan man glemme.

Ikke Telenor og ikke Bluecom, NGT har fått noe kjeft i det siste virker det som...så noen tråder her om det.

Har du kabel TV forresten? Det skal vist være laget til ganske bra ordninger på internett der...

Lenke til kommentar
Hehe Bluecom har også sucky support om det skulle være noe...stenger jo nesten så og si rett etter middagstiden når de fleste logger på og tryner over no feil. Ikke har de mye ekstra speed på linjene sine heller og feilrapporter kan man glemme.

Supporten til Bluecom er opp frem til kl 20.00 på hverdager og de ser ut til og bruke driftsmeldingsiden sin selv om de akuratt som samtlige andre ISP-er ikke står til gull når det gjelder blodferske driftsmeldinger.

Det er svjv planer på og sterk forbedre supportens åpningstider.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt Tiscali i ca 1/2 år, og ikke hatt noe trøbbel. Bestilte det da det var gratis etablering.

Pakken med ADSL.modemet kom før lovet tid, og var enkelt å sette opp.

Også oversiktilig oppsett av e-post-adresser, brukerkonto, hjemmeside o.l. på web.

Lenke til kommentar
Bare gode erfaringer med nextgentel har hatt dem litt over 2 år nå.er kjempefornøyd...er ut hastighet viktig velg NGT.

Har hatt 5-6 timer totalt nedetid..

Styr unna telenor,du kommet til å angre på Gb begrensingen

jeg angrer ikke på at jeg valgte telenor. har den 30gb tingen, men skal jo litt til for at jeg bruker opp den... ta hensyn til pris og hva du skal med linja, ikke velg f.eks. NGT bare fordi folk sier det er best og TN er no dritt..

personlig hadde jeg sett på pris kontra linje

Lenke til kommentar
Vekg alt annet enn Telenor!!! Bruk de andre slik at markedet blir litt mer konkuransedyktig.

Samme gjelder moblibruk.Ikke ta dem for de er størst men fordi de er billigst!Det er ikke telenor i noe!!

Shortyboy

Hvilket operativsystem bruker du? Microsoft?

Lenke til kommentar
Bare gode erfaringer med nextgentel har hatt dem litt over 2 år nå.er kjempefornøyd...er ut hastighet viktig velg NGT.

Har hatt 5-6 timer totalt nedetid..

Styr unna telenor,du kommet til å angre på Gb begrensingen

jeg angrer ikke på at jeg valgte telenor. har den 30gb tingen, men skal jo litt til for at jeg bruker opp den... ta hensyn til pris og hva du skal med linja, ikke velg f.eks. NGT bare fordi folk sier det er best og TN er no dritt..

personlig hadde jeg sett på pris kontra linje

Har en kompis som maste på den samme 30Gb grensen. Da han sjekket, hadde han aldri vært over 10Gb i måneden. Du skal laste 1Gb pr. dag, og da skal du stå på litt. Det er jo måte på hvor mye ny warez og mp3'er som kommer ut daglig.

Lenke til kommentar

Har netopp byttet fra Telenor til Nextgentel og er meget fornøyd.

Jeg opplevde endel "sirup" med Telenor dette er nå borte som dugg for solen. Burde gjerne legge til at jeg gikk fra den dårligste linja til Telenor

til 1024-512 linja til Nextgentel så det burde jo gå litt kjappere ja :D

Opplevde også mye rot med Telenor ,du får jo med 3mnd gratis Icanal,denne avbestillte jeg .Dette ble ikke registrert hos Telenor ,jeg ringte til dem etter den første regninga,ble lovet at de skulle fikse det til neste regning.Dette ble selvfølgelig ikke gjort,jeg ringte igjen og ble lovet på nytt .De skulle sende meg bekreftelse på at alt var i orden.Etter 14dager uten å få bekreftelse ringte jeg igjen og ganske riktig ingenting var blitt gjort.Denne gangen la jeg ikke på før allt var ordnet gjennom telefonen :evil: Alle som har prøvd å ringe Telenor vet hvor lang tid det kan ta....say no more.

Lenke til kommentar

Hvilket operativsystem bruker du? Microsoft?

Hva har det med saken og gjøre?

Det er et dårlig eksempel hvis du hadde tenkt og bruke det mot vedkommendes innlegg, et OS og ei simpel ADSL-linje er ikke sammenlignbart på noen måte, det er en fordel og støtte konkurrentene til Telenor uansett hvordan man vrir og vender på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...