dude80 Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Når jeg slår på pc'en og logger meg på windows, så får jeg etter en liten stund denne beskjeden: remote procedure call ( rpc ) avsluttet unormalt. Så kommer det en nedtelling 50 sec, og så slår maskinen seg av. Hva i all verden kan dette være? Lenke til kommentar
Jerryman Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Når jeg slår på pc'en og logger meg på windows, så får jeg etter en liten stund denne beskjeden:remote procedure call ( rpc ) avsluttet unormalt. Så kommer det en nedtelling 50 sec, og så slår maskinen seg av. Hva i all verden kan dette være? Vi ser vel her en MSblast worm. Ta en titt på http://www.effekt.no/webvisning/msblast.htm her får du en grei forklaring på hvordan du kvitter deg med problemet. Lykke til, det går nok bra skal du se :smile: Lenke til kommentar
dude80 Skrevet 15. august 2003 Forfatter Del Skrevet 15. august 2003 merkelig...den pc'en brukes KUN til å nettbank. Ingen filer lastes ned eller noe Lenke til kommentar
Jerryman Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Da laster du jo stadig ned noe. Du må ikke tro MSblast er noe du klikker "ja, jeg vil infisere maskinen min" Det kommer av seg selv, vel og merke dersom du ikke bruker prevensjon da. Lenke til kommentar
EC Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Feilpostet - hører hjemme under programvare-delen av forumet. Stenges. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg