Gå til innhold

Hvordan fjerne administrator hos windows 7?

Anbefalte innlegg

Har fått ny bærbar pc.

Holder på å legge inn programmer osv.

Men blir nektet å legge inn f.eks. VLC video

Samme gjelder plassering.

Har ett passord som bruker, men dette passord kan ikke brukes som administrator.

Hadde ikke disse problemer på en stasjonær kjøpt Januar i år.

Også denne hadde windows 7.

Noen som vet hvordan administrator funksjonen fjernes, helst må jeg få det inn med teskje..

MVH

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er som nevnt i innlegget eier av maskinen.

Hentet den i dag, og som jeg nevner holder jeg på å legge inn programmer som jeg gjerne bruker - da på den stasjonære pc.

Men jeg har aldri hatt noe passord som administrator, og jeg vil ha administrator bort.

Jeg logger inn som bruker av maskinen med eget passord.

Og ja, det skal la seg gjøre å fjerne bruk av administrator.

Endret av Vårbris
Lenke til kommentar

Du kan ikke fjerne den innebygde administrator kontoen, på en korrekt installasjon av Windows 7 skal den uansett være deaktivert som standard oppsett.

Dette har uansett ikke noe med problemet å gjøre, om du er eier på datamaskinen regner jeg med at du kjører med en konto som har administratorprivlegier.

Selv som administrator har du ikke tilganger til alle mapper i Windows feks vil "c:\Documents And Settings" typisk være utilgjengelig. Dog har du muligheten som administrator å ta eierskap av disse mappene. Jeg vil heller anbefale å bruke mapper som du har eierskap over allerede. (Med lese og skrive-privlegier.)

Merk også at selv om du kjører som administrator betyr dette ikke at prosesser du starter automatisk kjører som administrator. Om prosessen ikke gjør dette automatisk kan man velge dette selv.(Ved å høyreklikke på filen)

Endret av fenderebest
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...