fanitullen Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Jeg trenger litt hjelp til å velge meg ett nytt kamera. Har nå lest så mange forskjellige reviews at jeg er fryktelig forvirret - snart vil jeg ha det ene, snart det andre... Kameraet bør ligge i prisklassen 3-5000 kroner og jeg ønsker 3-5 mpxl og litt zoom. Jeg skal bruke det til å ta bilder av katter først og fremst (men også som feriekamera), derfor bør det være forholdsvis kjapt. Problemet med mitt eldgamle! kamera (Canon Powershot A5 zoom) er at katten ofte har flyttet på seg etter at kameraet er ferdig med å fokusere - kattene er også ofte for små i bildet (digital zoomen er ikke mye verdt...). Kameraet bør ha en grei makro-funksjon (close-ups av nyfødte kattunger - ja, jeg er litt gal :oops: ). Skarpe, fine bilder (også inne) - det sier seg vel selv at man vil ha! Jeg må ikke et kamera proppfullt av funksjoner, ei heller må det være av de aller minste, men heller ikke for klumpete - jeg skal ha det med rundt omkring. Jeg har i første rekke konsentrert meg om Canon og Olympus, men lurer på om det nye kameraet til Kodak (DX6440) kanskje gir meg gode nok bilder - er litt skeptisk? Bli veldig takknemlig for tips og råd Christina ------------------------------------------------------ av Fanitullen (N) - Norske skogkatter http://home.online.no/~chrvest (der de fleste bildene er tatt med mitt gamle kamera...) Lenke til kommentar
Ursa Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Jeg vet at alle de tre fabrikantene du nevner tilhører toppsjiktet, og jeg tror også at kameraet du nevner vil være veldig godt. Kodak leverer enkle modeller, beregnet på folk som vil ha gode bilder og slippe kluss med overføring (du får ofte en slags dokkingsstasjon med på kjøpet) Husk at de fleste nettbutikker har en tidagers angrefrist på alle kjøp, det er greit å vite. lykke til! Verden er bra for katteelskere! Lenke til kommentar
Drake Ramore Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 The C-4000Z provides room for growth. It allows more complex — and often more interesting — photography as the experience, and the interest, of the user grows, but does not deter or intimidate the neophyte by overwhelming them with technicalitiesLinsa er ganske lyssterk i hele zoom-området - og det teller vel positivt? "AE Bracketing" som steves-digicams nevner er jo veldig kjekt, det samme med mulighet for serie-bilder av urolige katter. Olympus C-4000 Zoom har relativt bra vidvinkel med sine 32 "35mm-ekvivalente" mm, og det er mer vidvinkel enn det normale (35mm på 3x zoom'er) Er alle mulighetene (ekstern blitz, m.m.) litt overkill for deg, så er jo alltids Canon PowerShot A70 et bra valg - dpreview konkluderer med "Highly Recommended" ihvertfall... Sony leverer også bra digitalkameraer med fine farger, men de bruker jo ikke den lett tilgjengelige og billige Compact Flash'en da... Lenke til kommentar
cris_82 Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Pentax Optio S har det en tenger og det er et lite kamera.... jeg er så fornøyd 8) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå