CarpoolNorge Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Holdt for noen uker siden parkert på Vika. På den ene side av veien et P-skilt hvor det står at parkering er tillatt etter kl 16 (jeg kom rundt kl 18). På den andre siden (hvor bilen min altså var parkert) er det ingen skilt. Kommer tilbake noen timer senere og en fin gul lapp på frontruta. Hva er gjeldende her? Skiltet på den andre siden av veien? Er det tilfellet gjorde jeg jo ingenting feil. Og siden det ikke var skiltet noe på den siden jeg parkerte. Har betalt og er ferdig med saken, men for fremtiden... Skal parkere på Vika en gang i uken, og det er ikke mange plasser å finne Lenke til kommentar
nomore Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Link til Google Streetview av gaten? Lenke til kommentar
CarpoolNorge Skrevet 7. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2011 Link til Google Streetview av gaten? Google maps Lenke til kommentar
nomore Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Altså Huitfeldts gate? Ser ingen parkeringsskilt der i det hele tatt eg. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Sto det noe grunn på lappen? Ser ut som det er lov der... Du sto ikke for nære krysset, på fortauet eller foran en utkjørsel? Lenke til kommentar
Geggse Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Hva var årsak da? Litt relevant faktisk. Stod du for nær kryss? For nær fotgjengerfelt? Lenke til kommentar
CarpoolNorge Skrevet 7. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2011 Husker faen meg ikke hva det stod... Men var i all fall ikke med grunnlag i for nær kryss eller lignende. Men alle er da enige om det ikke er noen begrensninger her (ut ifra bildene å dømme) Lenke til kommentar
nomore Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Ah, fant skiltet. Lenger opp i gaten Dette er et opplysningsskilt(skiltnr 552), og angir hvor det er lov å parkere og med underskilt, hvilke tidsrom. Skiltet gjelder kun den siden av veien det står på. http://www.vegvesen.no/Trafikkinformasjon/Lover+og+regler/Trafikkskilt/Opplysningsskilt Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 nomore, slike skilt gjelder vel bare fram til neste kryss uansett? Eller har jeg misforstått? Jeg kunne heller ikke finne noe skilting i gata TS linket til, så jeg kan ikke helt skjønne hva problemet her er om han ikke har parkert for nær krysset, foran ei utkjøring eller liknende.. TS, begrunnelsen står på gullappen, den har du vel et sted? Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 24. desember 2011 Del Skrevet 24. desember 2011 Det er ikke soneparkering i området slik at parkering kun er tillatt på merkede plasser? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå