progressiv Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Hei Trenger litt assistanse i forbindelse med oppsett av 2 x pc'r i nettverk mot en router. Routeren er også koblet mot et ADSL modem. Har koblet dette sammen og begge maskinene får tilgang til internett via routeren. Problemet er at jeg ikke får koblet de to maskinene sammen i nettverk. Den ene maskinen ser alt til å være ok på, mens den andre får ikke tilgang til "mine nettverkssteder". Den søker litt så får man en feilmelding som sier: "MSHOME is not accessable. You might not have permission to access this network resource. ...." Jeg har lagt til arbeidsgruppen "MSHOME" på begge maskinene. Hva kan være galt? Nettverkskortene på begge maskinene fungerer jo, de har jo tilgang til internett. Så det må jo være et eller annet med innstillingene på den ene maskinen. Men jeg finner ikke ut av det! Hjelp! På forhånd takk, André Lenke til kommentar
the_lynx Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 En løsning er å legge maskina til som en nettverksstasjon ved å putte inn maskinnavnet. På xp: Min datamaskin -> Verktøy -> Koble til nettverksstasjon Skriv inn navnet på maskinen i "Mappe" kolonnen. Eks.: DinMaskinDokumenter Dette er en nødløsning, men den funker. Pass på at deler en mappe på den maskinen du skal koble til. Lenke til kommentar
progressiv Skrevet 16. august 2003 Forfatter Del Skrevet 16. august 2003 Dette fungerer faktisk heller ikke. Jeg kan se arbeidsgruppen "MSHOME", men får ikke koblet meg til den. Når jeg kjører "net view" kommandoen får jeg følgende feilmelding: "System error 6118 has occured. The list of servers for this workgroup is not currently available." Når jeg kjører "Network Diagnostics" i Winxp ser alt ok ut bortsett fra en feilmelding under nettverkskortet mitt og IP adressen. 100% tap ved sending av data. Kan det være noe galt med nettverkskortet mitt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå