Gå til innhold

Utstyr for å spille inn sang.

Skal

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har veldig lyst til å spille inn et album. Og jeg fant ut at jeg kanskje kunne, kjøpe meg en mic, og rappe over en beat som jeg finner på nettet. Har lyst på ganske okey kvalitet. kan kjøpe mic for ca to tusen.Har det mye å si hvilket lydkort man har?. og trenger jeg noen spesielle kabler for å koble mikken til pc'n. Har dere noe forslag til hva slags software jeg kan bruke?

Muligens dumme spørsmål :p

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mikrofon: http://www.4sound.no/itempg.aspx?id=699835&artno=294379

Veldig god allarounder, leverer bra lyd og god dybde.

Lydkort (eksternt): http://www.4sound.no/itempg.aspx?id=25907&artno=224816

Utrolig genialt lydkort - har alt du trenger og leveres med inkl Cubase 5 Songwriter edition.

Bra start for deg som har budsjett :)

Hei,takk for et veldig godt svar! Likte mikken, skal vurdere den sterkt!

Hva er forskjellen på ett dårlig og godt lydkort, har egentelig lydkortet noe å si på kvaliteten på selve musikken? Nå tenker jeg på orginalfilen og ikke på pc'n. om du skjønner hva jeg mener, Litt klønete forklart :).

Endret av Skal
Lenke til kommentar

Et godt lydkort er etter min mening viktigere enn en god mikrofon, siden lydkortet bl.a. består av en preamp som forsterker lyden fra mikrofonen. En god mikrofon med et crappy lydkort blir litt som å ha en Ferrari med en Lada-motor. Det som richoel linket til vil nok fungere mer enn bra nok. Sjekk også ut merker som Focusrite og Echo, gjerne på bruktmarkedet, når det kommer til lydkort. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...