Gå til innhold

Vimeo test

nomore

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den effekten her er jo mulig fordi kameraet filmer i 60 fps kontra normale kameraer som tar 30 fps(eller 25 fps). Så bildene, i normal hastighet eller i slow motion vil jo være like. Det vil bare være dobbelt så mange.

Så evnt dårlig kvalitet/blurring hadde nok vært der selv uten effekten, eller har oppstått under behandling eller som en følgefeil etter komprimeringen.

Uansett sitter man jo på originalopptaket. Effekten var kul :)

Lenke til kommentar

Har kikket så vidt på de, men GoPro sin overlegne startpakke med festeanordninger passer meg ypperlig. Dessuten kjenner eg flere som har GoPro, og dermed enklere å få hjelp om eg skulle få problemer :)

GPS hadde uten tvil vært en fordel.

Kanskje eg må trekke denne tråden ut av Test-forumet snart? :p

Lenke til kommentar

This: http://www.diskusjon...ic=1369448&st=0 :p

Jeg er helt enig i at "pakken" fra GoPro ser mye bedre ut ja, det eneste jeg har hørt er at menyene på kamereaet er litt knotete, samt at man fysisk må se på kamereaet for å se om det filmer.

Med Contour trenger du jo bare å dytte en knapp fram, så filmer det. De kommer også med blåtann, slik at du kan koble det til iPhone/Android telefon og se hva du filmer. Du kan også endre innstillinger til kameraet på telefonen.

Begge kameraene har jo batteripakker, så det burde være relativt lett å ha med backup batteri.

Det som eventuelt får meg til å bikke over mot GoPro, er at det kommer med et vanntett hus som tåler en del. Dette er jo ekstrautstyr til Contour.

Nå vet jeg ikke hvor røff behandling Contour tåler, om det tåler fukt osv. Har vel Contour Roam eller hva det heter, men det har vel ikke GPS.

Og jeg vet heller ikke hvor ofte man kommer til å bruke slowmo funksjonen.. hmmm... :hmm:

Et annet pluss med Contour er at det er mer "low-profile", det stikker ikke like mye ut som GoPro.

Men jeg skulle gjerne hatt brystfestet til GoPro.

Endret av Hotel Papa Echo
Lenke til kommentar

Av det eg har hørt og sett tåler i det minste GoPro det meste. Bare se på denne filmen som et eks:

Dette med en komplisert meny er blitt løst i versjon 2. Det kommer og snart en Wifi backpack til versjon 2(og 1 med mindre funksjonalitet) som gir fjernstyring og live view. Dette da på iPhone eller Android(vet ikke hvilken av de, eller om det blir begge).

Nå har eg ikke sjekket spesifikasjonene, men Contour med GPS koster litt under GoPro 2, og har langt færre monteringsalternativer i esken, og har ikke eksternt etui som gjør den like solid. Skal du ha like mange festemuligheter og like solid koster Contour mer enn GoPro 2.

For å kunne se video på Contour må man ha et ekstra kort i kameraet etter hva eg forstår, og da fungerer det kun på iPhone(for øyeblikket). Endring av innstillinger kan jo være praktisk, men i praksis tror eg ikke at eg hadde brukt den funksjonen så mye. Spesielt ikke på vinterstid med fare for kondens på telefonen.

Lenke til kommentar

Du har et poeng med kondensen, det gjelder vel også på fuktige sommerdager.

Slik jeg skjønte det med BT, så var det noe de ville implementere på de nyere modeller? Du har også rett i det med fester, Contour kommer vel bare med to fester.

Men WiFi til GoPro, vil det kun funke over nett da? Edge, 3G? Ikke blåtann?

Tror Contour slapp en app til Android market for ikke så lenge siden.

Lenke til kommentar

Kondens kan oppstå på mange dager. I tillegg er man uansett ute i naturen, og der kan det være andre årsaker til at eg ikke vil dille med telefonen til enhver tid. Derav et solid kamera :)

Wifi til GoPro 2 har eg ikke så mye detaljer rundt, men slik eg har forstått det skal den fungere opp mot eksisterende trådløse nett eller lage eget. Slik at enheten du vil bruke til å se med må ha Wifi innebygget. Men det skal og være mulig å koble opp mot et trådløst nettverk og streame rett på nett. Hva du skal streame til vet eg ikke, og der man filmer er ofte de plassene man ikke har trådløst nett å koble seg til... :)

Eg har egentlig bestemt meg for GoPro. Men er usikker på om eg skal kjøpe GoPro Hero 1, som nå begynner å bli ganske rimelig pga Hero 2, eller om eg skal kjøpe Hero 2. Er ca en tusenlapp som skiller.

Den største gevinsten med Hero 2 er bedre opptak i dårlige lysforhold, enklere meny og større vidvinkel(127 vs 170).

Lenke til kommentar

Hero1 har vel kun en indikator på at du filmer (foran), mens Hero2 har 4?

Hero2 ser klart bedre ut som man sammenlikner den. Du har mulighet til slowmo og menyen er bedre.

Lyden er ikke den beste da, men det kan kanskje fikses ganske lett?

De gutta tester forøvrig en del kameraer, verdt å ta en titt på tidligere filmer :)

http://www.youtube.com/watch?v=opedkP7Hbvw&feature=channel_video_title

Endret av Hotel Papa Echo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...