NeEeO Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 (endret) Hei, på wikipedia sto det "Greenday er et punk band" , hva menes med det? er det noe negativt i det? Hva betyr Punk? Liker forrsten sangen dems "Boulevard of broken dreams" (grunnen til jeg spør). Forresten: Ser ut som om han fyren som synger har fått litt for lite søvn`? øyelokkene hans er så vidt åpne. Mange scener der øya hans er halv lukket. men bare tar en tilfeldig en: spol til 7:07 http://www.youtube.com/watch?v=eavoBwgOsTU&feature=related Endret 7. desember 2011 av Noreply Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 (endret) Klikker du på ordet "Punk" når du er i Wikipedia så kommer du til forklaringen. http://no.wikipedia.org/wiki/Punk http://no.wikipedia.org/wiki/P%C3%B8nkrock Dagens Green Day er på langt nær så "pønkete" som det var tidligere, og jeg synes ikke at punk er korrekt å bruke på dette bandet i dag. PS: Kan jo være greit å endre tittelen på innlegget ditt litt, ser liten vits i å bruke det ordet i denne sammenhengen. Endret 7. desember 2011 av oslo72 Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 7. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2011 Forstår ikke helt, hva syns du jeg skal endre titlen til ? Lenke til kommentar
Lunalotic Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Første 2 albumene til Green day var punk, den videon du poster over er jo pop. 1 Lenke til kommentar
sebbur Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 I mitt hode er Ramones og Sex Pistols og lignene (gamle) band punk. Det som har kommet i ettertid er mer punk-rock. I mitt hode, som sagt. Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Er nok diverse ulovlige rusmidler som har gjort det der med øynene hans. 1 Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 7. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2011 Ser ut som om han sover jo :L Lenke til kommentar
Lurifaxx1 Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Min mening er at Green Day, Blink 182 og alle de banda folk kaller punk overhodet ikke er punk. Et godt eksempel på punk er Sex Pistols, ingen hadde hørt lignende. De øvrige blir mer punkpoprock. 1 Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Forstår ikke helt, hva syns du jeg skal endre titlen til ? Geeh... Føler du at du Må bruke ordet "Helvete" i emnetittelen så er det sikkert greit - ellers så er det totalt unødvendig og useriøst. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 7. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2011 Forstår ikke helt, hva syns du jeg skal endre titlen til ? Geeh... Føler du at du Må bruke ordet "Helvete" i emnetittelen så er det sikkert greit - ellers så er det totalt unødvendig og useriøst. Skjønner hva du mener, skal endre straks. Lenke til kommentar
Ellen11 Skrevet 1. april 2012 Del Skrevet 1. april 2012 Green Day var punk før, men blir flau når folk sier at de fremdeles er et punk band. De er et emosjonelt pop-Rock band! Desverre, for mye av de gammle låtene dems er jo fantisk bra! Lenke til kommentar
Illuminant Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 http://www.youtube.com/watch?v=EDNzQ3CXspU Punkens fedre 1 Lenke til kommentar
weebl Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 Green day, Sum 41, blink 812 etc er vel det som defineres som "college punk/rock" og nei det er ingenting negativt i et sjangernavn, det er andre menneskers tolkning av folk som representerer sjangeren som gjør at ting kan snus til noe negativt. Ikke bry deg om hva artisten har møkka i seg av stoff så lenge du liker musikken, er ingen ting som tilsier at du får en trang for å brenne kirker av å høre på black metal, å pælme brostein på politibiler fordi at du hører på pønk eller poppe piller fordi du hører på hardstyle. 1 Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 Det som er med musikksjangre er at de i veldig stor grad (men ikke alltid) er basert på sound. Det kan være store forskjeller i det musikalske uttrykket, gjennomføringen, og humøret, etc., så lenge det overfladisk høres likt ut. Det er mye av Green Days musikk som har et lydbilde som minner om den tradisjonelle punk-estetikken fra Stooges, Sex Pistols (spesielt), Ramones, -- whatever eksempel man føler for å komme med. Spesielt enkle, repeterende powerchords, simple låtstrukturer og et generelt "bråkete" lydbilde. Det må nevnes at mange neppe er enige i å kalle Green Day punk. Det kan være fordi de synes det har for lite til felles med punk på andre måter. Det kan også være fordi de har en stil som virker "masseprodusert". Punk-holdningen er "DIY", og den skulle være billig og "stygg". GD tjener derimot millioner på finpussede låter med en kalkulert mengde bråk. Om dette gjør at GD ikke er punk, kan selvsagt diskuteres, men det er nok stor enighet om at de er mindre punk nå enn de var før. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå