HDSoftware Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Heisan alle... Jeg har litt problemer med en FTP server. Vi leier en linje på Torp IT der vi har egen IP adresse. PÅ denne linja har jeg en Cisco RV082 router. På LAN'et bak routeren har jeg plassert en FTP server i form av en NAS boks fra NetGear. Denne har ip adressen 172.17.0.2 Siden FTP serveren står på LAN og ikke på WAN så anntar jeg at jeg må bruke passive port range for å få til FTP serveren og har satt opp følgende på routeren: FTP [TCP/21~21]->172.17.0.2 FTPPassive [TCP/55000~55099]->172.17.0.2 Dette fungerer helt greit, helt til en av kundene våre har en begrensning i FW'n som forhindrer denne portrangen. Det jeg med en gang tenker er, burde jeg kunne publisere denne FTP serveren uten å bruke passive mode? Noen som kan hjelpe meg litt her.... Lenke til kommentar
conundrum Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Det er ingen grunn til at du skulle trenge å bruke Passive Mode fordi serveren står på LAN-segmentet. Passive Mode ble laget for å gjøre det enklere for NAT-routere o.l. på klientsiden, ikke på serversiden. Det faktum at Passive Mode fungerer hos deg, betyr at RV082-routeren åpenbart har en god FTP ALG. Active Mode burde helt klart fungere, og det er jo svært enkelt å teste. Får en klient på utsiden sett fillisten i en vilkårlig katalog, virker det. Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 7. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2011 Så det du sier er at jeg kan slå av hele passive greia og kjøre ftp serveren rett igjennom port 21? Trenger jeg ikke gjøre noe som helst? Det skal jeg jagge prøve i morgen.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå