Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Canal Digital Internett - meget fornøyd

Anbefalte innlegg

Nå er helt sikkert dette kjent for de aller fleste, men for meg var det en gledelig nyhet.

Jeg ringte Canal Digital for å få litt informasjon rundt deres wimp-tilbud og fikk da samtidig tilbudet om å gå i fra Mega 25/5 linje til Super70 70/10 linje og samtidig betale mindre enn jeg gjør i dag. Så nå fikk jeg med meg 2 måneder gratis, 150,- kroner i rabatt på neste regning og ikke minst en mye raskere nettlinje for 329,- kroner per måned.

Betalte tidligere 349,-, så selv om 20,- kroner ikke er så mye så er det nå 240,- kroner på et år i besparelse i tillegg til raskere linje og 150,- kroner i rabatt på neste regning.

Jeg var strålende fornøyd med Canal Digital tidligere, og nå er det bare å ta av seg hatten for strålende service og gode tilbud.

Ble mye skryt her nå, men synes faktisk de fortjener det:-)

Prisene er forresten basert på avtale via borettslaget her jeg bor.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alltid bra at de gir mer for kundene og presser prisene - på tide egentlig. Har selv samme greia gjennom borettslag, men betaler NGT for deres 20/1 linje istedet for å øke 2/1 linja til CD. Ville gjerne hatt 70/10, men her er CD alt for ustabil. Faller ut noen sekunder her og der hele tiden, så det blir nesten umulig å spille online spill der stabil linje er et must.

Men at de leverer raskere til billigere penge kan de godt få skryt for ja ^^

Men hørt de struper noe torrent trafikk og hvis de struper noe så er det IKKE bra.

Lenke til kommentar

Alle jeg har snakket med som har CD har samme problemet med CD, og det fordelt over andre plasser enn lokalt her jeg bor. Docsis er? - er det noe de kan skifte ut i sentralene elns, eller er det noe man må leve med så lenge man har de over TV-kabel? (tenkte hvis borettslag klaget og truer med å skifte leverandør hvis de ikke gjør noe med det)

Forøvrig noen flere som kan bekrefte/avkrefte om CD struper noe trafikk?

Lenke til kommentar

Ikke for å ødlegge tråden på noen måte.

Men i går kveld, fikk jeg til slutt 70 mbit linje, måtte ringe CD å bestille, var ikke noen enklere måte.

Og må si jeg er glad for prisene er lavere, ellers vil jeg påpeke at 70 Mbit hjelper lite hos meg, får langtifra den hastigheten 24/7 (har mere en nok kraftig ruter) speedtest vises greit bortsett fra ping. Men selve nedlastingen går tregere en firefox målingene viser. (opp mot 8.1 MB/S) men i praksis skjer det 4 MB/S i nettleseren hvis man ser på størrelsen på selve filen forandres.

Så jeg håper på fiber blir det neste steget, Coax strukturen er å blir dårlig.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Vet ikke om det må byttes. Har alt det nye modemet etter at jeg hadde 100/10 linjen deres på test i en 10 dagers periode tidligere i år. Vil tro at du må ha det nye modemet deres, men vet ikke. Levering på det er uansett bare to dager og blir levert på døren.

Måtte visst ha nytt modem ja. De hadde faktisk allerede bestilt det kort tid etter at jeg ringte på tirsdag, og allerede i dag får jeg det levert. Så det var jo veldig positivt da.

Forøvrig er Canal Digital dønn stabilt, og leverer akkurat det de skal her i området. Så satser på at det fortsetter sånn etter oppgraderingen. :)

Lenke til kommentar

Bare ringte du CD og spurte om de kunne gi tilbud på internett?

Hvis det var meg du mente, så hadde jeg ikke annet valg å ringe.

Men siden å endre selv ikke gikk.

Vi har 25/5 i dag, strålende fornøyd! Hadde vært awesome med 70/10!

Du bør oppgradere, for mere for pengene til lavere pris.

Siden CD har solgt linjen så lenge til høy pris, syns jeg vi alle er fortjent å få mere for pengene.

Lenke til kommentar

Bare ringte du CD og spurte om de kunne gi tilbud på internett?

Hvis det var meg du mente, så hadde jeg ikke annet valg å ringe.

Men siden å endre selv ikke gikk.

Bare ringe inn og si at man vil oppgradere siden man er så fornøyd? Høre om de har en god pris på 70/10?

Morsomt nok, så skriver jeg fra CD nettet vårt nå... Guess im lucky :p

Lenke til kommentar

Meget fornød selv, stort sett. Idag er vel første dagen med trøbbel siden rett over nyttår, ellers har linja vært dønn stabil hele tida (vel, bortsett fra når ruteren min slår seg vrang og gir meg skyhøy ping, men det har jo ingenting med CD å gjøre). Bestilte nettopp 70/10 selv, første gang jeg føler prisen på en linje jeg har hatt står til farta (koster 399 her). Minimum 10 mbit opp har jeg hatt behov for i 5 år.

Endret av Dellers
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...