Konamixx Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 (endret) You could say instead of DPS/heal/tank, we have our own trinity of damage, support, and control, but we prefer to think of them as the variety of elements that create a diverse and dynamic combat system that gives each player a toolbox to work with to solve any encounter we might throw their way. Jon Peters, game designer GW2. Linky Så tydeligvis ikke såveldig diversifisert fra gode gamle healer/tank/dps Endret 7. desember 2011 av Konamixx Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Nettopp. Og om spillerne er vant med den vanlige treenigheten vil de nok holde seg der i GW2 også. Legg til Events som varer en hel uke og man dermed risikerer å se flere ganger, så er det nok ikke så unikt som de vil ha det til. Lenke til kommentar
Øllis Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 (endret) Jeg har selv gledet meg STORT til dette spillet helt siden de lanserte det før finanskrisen (det er såpass lenge siden ja), for gw er det spillet jeg klart har spilt mest opp gjennom. Tenkte å skrive et par punkter med ting jeg personlig gleder meg veldig til med gw 2 - Skalerende verden: dvs at hvis jeg gjør et quest og så kommer det noen å begynner å drepe de samme monstrene som meg, så får begge experience og loot. Dette gjelder også world events ol. - PvP systemet: Det er ikke gearet som avgjør om du vinner eller ikke, men skill. Man kan lage en ferdig max lvl karakter med best mulig armor som er en 100% ren pvp karakter. Dvs at man slipper å grinde honor/marks etc for å kunne bli best. - Questing systemet (Dynamic events): Som mange andre har nevnt så er det veldig lite av at en npc som gir deg en side med tekst som forklarer at de onde grisene har ødelagt gåren deres. Istedenfor så forandrer verdenen seg hele tiden og events dukker opp mens man utforsker spillet. Disse henger også sammen, så hvis man ikke klarer å drepe noen mobs, så kan de f.eks ta over en by og den er deres til man "tar" den tilbake Det er også mange andre veldig lovende løsninger som jeg tror gjør Guild Wars 2 til det store mmo spillet i 2012. Og som mange andre har vært inne på, sjekk ut TotalBiscuit sine youtube videoer, spesielt denne Endret 7. desember 2011 av Øllis Lenke til kommentar
Konamixx Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Nettopp. Og om spillerne er vant med den vanlige treenigheten vil de nok holde seg der i GW2 også. Legg til Events som varer en hel uke og man dermed risikerer å se flere ganger, så er det nok ikke så unikt som de vil ha det til. Tja, det spørs jo hvordan det blir. Slik de forklarer det er det snakk om mindre healing og mer proaktive/preemptive handliger for å unngå skade. Tanking ser vel derimot ut til å bli samme ulla, selv om de kaller det kontroll i spillet. Events som varer en hel uke er uansett uendelig mange ganger bedre enn drep ti rotter quests. Lenke til kommentar
World Of Warcraft Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Vil det si mer i retning Protection Prayers Monk? Håper det, Prot Monk var elsk i PvP Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Det som fremkommer av den ene videoen fra Totalbisquit er at Guardian er noe ala Elementalist Warder i GW og visstnok det nærmeste man kommer en Monk klasse. Siden han ikke nevner Elementalist så er antagelig Warder borte fra den klassen noe jeg også misliker sterkt. Jeg håper egentlig jeg har feil i alle mistankene mine hvis ikke har de ødelagt mer enn de har fikset. Lenke til kommentar
boleoleole Skrevet 7. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2011 Det blir sikkert knallbra, men strengt tatt " intet nytt fra vestfronten". Eller litt nytt ser jeg jo og gleder meg til å teste, men jeg hadde inntrykk av at det ville være like nyskapende som The secret world som kommer utren klasser og xp. Jeg er ihvertfall mer opplyst og oppdatert enn før idag. Lenke til kommentar
NoobCannon Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 (endret) Mange svar finner du her http://www.youtube.com/watch?v=Y4VKhrCDWfg Endret 9. desember 2011 av Vikingr Lenke til kommentar
Dommedag Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 For meg så er det mange grunner til hvorfor GuildWars2 kommer til å bli det beste MMORPG spillet så langt. Som nevnt mange ganger, så er det et ny type quest system. Dette kan gi deg som spiller friheten til å gjøre akkuratt det du vil. Du kan bare løpe rundt drepe ting og tang, være med på random zone events når det er noe i nærområdet etc.. , eller så kan du spørre scouter som vil vise deg veien til andre NPC's på kartet som trenger hjelp. Alt fra å vanne blomster til å hente en sekk i en hule full av troll. Ettersom du gjør fler oppdrag med disse NPCene, så får du nye oppdrag som gjør at disse NPCene liker deg bedre. Ellers har du det ene PvP systemet til Guild Wars 2 kalt WvWvW. Dette er et gigantisk krigssone hvor kampene kan være opp til 14 dager. Her kan du gjøre oppdrag som vil belønne din server med bedre utstyr til å angripe eller beskytte dere mot andre servere. ServerVersusServerVersusServer kan ha opp til 500+ spillere i en og samme krig. Ellers så har de ingen type av "raid - hardcore raiding". Per event så dukker det alltid opp en stor boss som kan scale opp til 100 spillere. Dette vil si at bossen er like hard for 100 folk som den ville vært for 5. Er desverre ingen raid instancer for å raid med guilder for world first og alt det dere. Hele raidingen i GW2 går ut på outdoor event bosser som alle kan være med på å drepe. Ellers har du Dungeon systemet dems hvor du kan være 5 spillere som må samarbeide for å fullføre dungeonen. Dungeons har også forskjellige vanskelighets grader. Guild Wars 2 vil ikke ha noen "tank", "Healer", "DPS" roller. Alle klasser har en eller annen mulighet til å spille defansivt, agressivt eller support. I de fleste MMORPG så har man klasser og per klasse har hver sine angrep. Men i GuildWars2 går det i hovedsak utover hva slags våpen man bruker. F.eks: En Warrior kan bruke Skjold og Hammer for å spille mer defansivt. Disse våpenene vil også gi warrioren defansive angrepsmuligheter. Plutselig kommer en Ranger og prøver å kite warrioren. Da drar warrioren opp Bua si og får 5 nye angrep som er basert på bua. De nye angripa er like effektive som andre våpen siden man ikke har talent trees/runer og så videre man må spesifisere med. Men din rase + klasse vil også gi deg et par standard angrip som du kan bruke om du ønsker. Ellers er GuildWars2 et spill som støtter Esport fenomenet. En del av PvP teamet til Arenanet har solide Esports bakgrunder. (slik som professjonelle starcraft brood war spillere i korea). Uansett så står Esport dem nær.GuildWars2 vil nemmelig gi spillerne sjansen til å danne spill-lobby hvor spillere kan joine, organisere matcher med. Om du har spilt Counter Strike Source, så er hosting systemet ganske likt. Du kan lage et lobby med passord, uten passord, bestemme settings og kjøre på. Dette gir også muligheten for 3rd Party konkuranser. Er allerede et par steder hvor de har ligaer og konkuranser klare for GuildWars2. Arenanet har også sagt at de skal støtte Esporten, men har enda ikke sagt mye om hvordan de har tenkt å gjøre dette. Jeg ville nok trodd at de kjører med Team Rating og de med best rating får delta på de store konkuransene. De skal vel kjøre på med Closed Beta nå, så da blir det forhåpentligvis open beta i løpet av 2 måneder. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå