Grizzler Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Jeg hadde en RMA på et grafikkort, sendte det inn, men jeg gjor en tabbe. Jeg sendte inn 2 x 6pin til 6pin (direkte fra GPU til Strømforsyning) . Jeg fikk et nytt grafikkort i retur og der var selvfølgelig ikke de kablene med lengre, sendte en mail til kundesupporten om de kunne sende meg de tilbake, men de sier at de har de antagelgivis kastet. De henviste meg så til en side og spurte om jeg kunne finne kablene der http://www.deltaco.se/menu/267/index.aspx Problemet er at jeg ikke kan finne den, og jeg lurer på om noen her kan henvise meg til hvor jeg kan finne et bilde eller en side de har det på så jeg kan linke det til kundesupporten. De jeg sendte inn ligner litt på denne til venstre http://www.playtool.com/pages/psuconnectors/pcie6.jpg Bare at den ser slik ut på begge ender og har ikke noen overgang/adapter/molux Den var også rød. Noen som vet hva det heter? Evt, hvor jeg kan skaffe det (uten å kjøpe ny strømforsyning, det var forøvig en Chieftech 750w) Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Kontakt Chieftec, dette er en proprietær strømforsyningskabel som du ikke får tak i andre steder. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 http://www.dealextreme.com/p/6-pin-power-adapter-cable-for-pci-express-video-cards-28979 Funger helt sikkert greit, eneste det kan ta noen uker desverre. Lenke til kommentar
Grizzler Skrevet 7. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2011 En sånn har jeg, 2 faktisk men de funket ikke. Det jeg bruker per idag , er en 8pin til 6+2pin bruker kun 6 i grafikkortet + en 8 til 8pin men jeg kan dele den til 4 og bruker kun de 4pin i grafikkortene, det blir jo egentlig 2 pin for lite, og jeg er redd for at det ikke er nok, eller at jeg ikke kan prøve med overklokking. Fins det en plass jeg kan skaffe en slik 8 til 6+2 pin? Da har jeg det samme som 2x 6 pin Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 (endret) en 8 til 8pin men jeg kan dele den til 4 og bruker kun de 4pin i grafikkortene Det er til CPU, jeg overrasket over to ting her: At du fikk den inn At kortet ditt ikke har gått kaputt. 12V/ground er reversert sammenlignet mot PCIe-koblinger. Trekk den ut nå! Endret 7. desember 2011 av arni90 Lenke til kommentar
Grizzler Skrevet 7. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2011 Hmm.. skal ta et bilde når jeg kommer hjem, så kanskje viser det litt bedre. Men cpu? Den er jo koblet direkte på hovedkortet? Den 8 pin'n fungerer jo bare å bruke i slottene på strømforsyningen der PCI-E kortene fungerer. Det jeg har er en slik en http://www.playtool.com/pages/psuconnectors/connectors.html#pciexpress8 Som jeg har koblet i strømforsyningen og på den andre enden som jeg kobler i grafikkortet så kan jeg splitte den i 2. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Hmm.. skal ta et bilde når jeg kommer hjem, så kanskje viser det litt bedre. Men cpu? Den er jo koblet direkte på hovedkortet? Den 8 pin'n fungerer jo bare å bruke i slottene på strømforsyningen der PCI-E kortene fungerer. Det jeg har er en slik en http://www.playtool.com/pages/psuconnectors/connectors.html#pciexpress8 Som jeg har koblet i strømforsyningen og på den andre enden som jeg kobler i grafikkortet så kan jeg splitte den i 2. Nå er det forskjellige hakk på tilkoblingen, noen av pinnene er 6-kantet og noen er 4-kantet. Nå må du si helt klart hva det er du trenger. Er det en PCIe 6-pin, 6+2-pin eller 8-pin du trenger? En EPS12V 8-pin splittbar til 2x ATX 4-pin er det du snakker om nå, det har en annen pinout (12V kommer ut forskjellige steder enn på PCIe). Kjører du dette i grafikkortet vil du drepe grafikkortet. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 (endret) Som jeg har koblet i strømforsyningen og på den andre enden som jeg kobler i grafikkortet så kan jeg splitte den i 2. Jeg antar at det er en slik en du trenger 2 av? Denne er til Chieftech, og jeg har flere av dem som jeg ikke bruker. Endret 7. desember 2011 av -alias- 1 Lenke til kommentar
007CD Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Bare så det er sagt, du kan IKKE jukse å trikse bak der med kabler. Modulære strømforsyninger er IKKE! Standardisert bak, og begynner du å plugge i histen og pisten så sier det poff og du har død hardware. Du må ta kontakt med Chieftec, du kan IKKE bruke andre merker sine kabler grunnet at dette ikke er standardisert. 1 Lenke til kommentar
Grizzler Skrevet 7. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2011 (endret) Ok, av en eller annen grunn så fant jeg en til 6+2 pin kabel! så da skal alt være OK. Legger ved hvordan jeg hadde det. Denne kabelen her til venstre var den jeg brukte i tilegg til 6+2 kabelen.. den til høyre fikk jeg 2 stykk av når jeg fikk det nye grafikkortet, som jeg ikke fikk til å bruke. Holdt på å spør Alias om du kunne sende en slik som du har på bilde, men slipper heldivis det nå. Endret 7. desember 2011 av Grizzler Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 Du bør være glad for at du ikke har drept skjermkortet ditt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå