Gå til innhold

Uke 50mm - 2011


Anbefalte innlegg

Gode forslag, picatta.

 

Problemet er mest å få tid til å gjøre jobben. Redaksjonen til Akam er allerede overarbeidet, og jeg har heller ikke tid, slik at jeg ikke kan følge opp såpass mye som jeg skulle ønske.

 

Bare for å trekke fram ett eksempel her, prøvde å finne tråden via Aktivt Innhold - Foto og Video, umulig, hele tråden er spammet med bildekritikk. Uansett så er det umulig å finne denne tråden om man ikke aktivt går inn for å finne den, noe som forutsetter at man er klar over den på forhånd, eller snubler over den.

 

Har forståelse for at Akam har en presset arbeidssituasjon. Men Akam blir bare mer og mer profesjonell. Så bare dette når Akam som første verdenspresse fikk tak i en Fuji x100. Meget imponerende.

Noe av det beste ved Akam er brukerne/leserne som hele tiden er engasjert og deltar i debatter og utfordringer. Her burde Akam gi noe tilbake ved å gjøre det lettere for enhver å delta og få informasjon om utfordringer.

En sticky banner som ikke er sjenerende, men informativ og spennende er ett alternativ jeg mener kan ta seg ut på akam.no forside.

 

Hvordan Akam ønsker å løse en slik problemstililng er opp til dem. Om man ønsker en dugnadsånd rundt dette, som det virker som om det er nå, eller om man ønsker/har mulighet til å lønne noen for ett slikt arbeid. Hadde jeg fått en ting for ett slikt arbeid hadde det vært bra nok for meg, minimum ville vært å få en attest på arbeidet, som igjen krever en deltakelse og innsats over dugnadsnivå.

 

For jeg mener at det er en problem når deler av Akam kjører igang en 50mm uke, og faktisk deltar, uten at det er tydeliggjort mer på forsiden. Nye besøkende, og lesere som er innom en gang eller to, vil jo ikke så lett få med seg det fantastiske miljøet som er bygget rundt akam og diskusjon.no.

 

 

Håper at til neste utfordring, så kan noen trå til, og om dem ikke har mulighet, be om hjelp til å promotere og organisere en utfordring. Egentlig kunne vel dette vært automatisert gjennom diskusjon.no, men vet ikke om hvilke API eller muligheter InvisionPower tilbyr.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

prøvde å finne tråden via Aktivt Innhold - Foto og Video, umulig, hele tråden er spammet med bildekritikk.

[rant] Det irriterer meg grenseløst. BK er fint, men andre ting forsvinner til side 2 og 3 før man får tenkt seg om. [/rant]

 

Ellers er vel ikke Akam så veldig involvert i utfordringer på forumet, så jeg forstår at det ikke prioriteres, selv om det burde være noe som var høyst aktuelt.

Lenke til kommentar

Beklager beklager jeg er dårlig på å oppdatere underveis. Jeg har bilder alle dagene. Fikk også tatt et bilde 15.12.11 kl 23:58:45.

Ble brått spurt om å være med på noe opptak hos NRK og rakk akkurat hjem så jeg fikk tatt noen bilder. Hvor bra bilde ble er jeg usikker på, men rakk det akkurat.

 

Skal komme med bildene i løpet av fredag/lørdag natt!

Lenke til kommentar

Mitt forslag til neste års 50mm, og månedsfestene, er at det settes av en fast spalteplass på forsiden til akam, slik at det er lett tilgjengelig samt at oppleggene får det fokus og blest dem fortjener.

 

Ser for meg at en banner kan inneholde navnet på utfordringen/festen med en fin bakgrunn, og så kan man via her komme inn på en artikkel om opplegget, hvordan det har vært før osv. Kanskje kåre beste bildet, vise fram beste bildet.

 

En slik bildekarusell på digit.no har på akam.no, kun autogenerert av dagens bilde pr. deltaker hadde vært genialt. Det er altfor mange museklikk for å komme seg inn på hver enkel deltaker for å se deres bidrag. Fra ett brukergrensesnitt utvikling er dette en oppskrift på en katastrofe.

 

 

Jeg vil bare bemerke at all kritikk er ment konstruktivt da jeg mener at dagens opplegg rundt utfordringer og fester, vanskeliggjør og til tider gjemmer alt det gode arbeidet til de som deltar bidrar med. Akam har her ett aktivt og bra miljø som fortjener å komme fram, som igjen vil føre til at flere får med seg utfordringene og deltar.

Hva hvis en ønsker å gå tilbake i tid for å se på tidligere utfordringer?

 

Det som er synd er at Akam ikke er en fotoklubb med forgreininger rundt om i landet, da kunne man ha hatt en idemyldring rundt dette på de neste fotovandringene som arrangerer i de største byene.

Disse fotovandringene er på lik linje med utfordringer/fester, noe som burde vært mer promotert.

Endret av picatta
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...