SondreU Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 (endret) Har en acer aspire 5739 som jeg tidligere har spillt cod mw2 på middels høy grafikk i timesvis uten problemer. laptopen ble etter hvert varmere og varmere for hver gang til den til slutt kom på det nivået den er på nå hvor den skrur seg av (100 grader (prosessor)) etter få minutter med spilling. jeg har nå testet den med skyrim på lav grafikk og i det jeg starter spillet går den rett opp i 90 grader C og øker raskt opp til 100 og skrur seg av. (maskinen har en temp på 70-75 ved vanlig bruk og etter oppstart når jeg ikke har åpne program) Først tenkte jeg det var fordi pc'en ikke kunne "dra" skyrim men ettersom jeg tidligere hadde spillt mw2 på den og dette ikke lengere var mulig tenkte jeg å teste pc'en med et mye dårligere spill. Jeg skjekket da temperaturstigningen når jeg spillte Deer Hunter 2005 med standard instillinger på grafikk osv. og også her skrudde pc'en seg av. jeg har filmet temperaturstigningen og lurer på om noen har noen forslag til å løse problemet. Jeg har også acer's "idiotforsikkring" på 3 år. gjelder dette garantien som en feil? Skyrim test 1 :http://www.youtube.com/watch?v=nszOhY4avVA&feature=plcp&context=C247e7UDOEgsToPDskJ71Ga2wz-MoIyePMPXgiyX Skyrim test 2: http://www.youtube.com/watch?v=6JFdNp2JBIM&feature=plcp&context=C28941UDOEgsToPDskJF0E1C2XB0FhOzutwh6-jp Deer hunter 2005 test: http://www.youtube.com/watch?v=Xf5ayxgiR_4&feature=plcp&context=C29f04UDOEgsToPDskKhWQi0BUCcOQblMyxVP7yH SE TEMP 2. GANG JEG GÅR PÅ SKRIVEBORD Er dette normalt? Hva kan jeg gjøre med dette? har jeg krav på reperasjon eller likninde med acer garantien jeg kjøpte? (tidligere har de bare renset vifter osv uten noe resultat) Endret 7. desember 2011 av SondreU Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Prøvd å blåse ren viftene? Luft på boks fungerer fint. Eventuellt bare blåse inni der. Slet med det samme på en thinkpad engang og da var vifta full av støv og bøss. Lenke til kommentar
SondreU Skrevet 7. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2011 Har tidligere levert den inn og fått blåst rent der jeg kjøpte den, ettersom garantien ikke lengre gjelder om jeg skrur den opp selv. dette hjalp da svært lite, men skal levere den inn for å ordne noen småfeil å skal også be om at den blåses ren. om dette ikke fungerer skal jeg prøve luft i boks Lenke til kommentar
arthon Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 Hvis du kommer til CPU'n, skift kjølepasta. Ellers er det ikke sikkert det er nok å blåse ut støv fra viftesystemet, det burde også støvsuges. Lenke til kommentar
thyes Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 Å bytte kjølepasta er sikkert det som skal til ja. Jeg hadde problemer med skjermkortet på min Asus G73JH før, temperaturer nådde over 100 grader og PCen slo seg av. Sendte den inn og fikk byttet skjermkort, og siden har den fungert fint. Dette med temperaturer vil bestandig være et problem for laptops, uansett hvilken kjøleløsning de har og hvor moderne de måtte være, desverre. Men idiotforsikringen, dekker ikke den så og si alt? Isåfall er det vel bare å søle litt brus over tastaturet, miste den i bakken et par ganger etc. Lenke til kommentar
SondreU Skrevet 8. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2011 Forsikkringen skal dekke så og si allt ja Skal dra ned å få de til å bytte kjølepasta mens den først er levert inn, men er usikker på om dette er størstedelen av problemet siden "metallrillene" i kjølesystemet til prsessoren ( ytterste delen på kjøesystemet, ved siden av utblåsningsviften)er glovarm hele tiden. alstså virker det som varmen fra prosessoren blir bra ført over til kjølesystemet, men viften sliter med å føre ut varmen når den blåser gjennom disse "rillene". det er 2. gang pc'en er inne med denne feilen + nettverkskort osv. så om jeg må levere inn en gang til og feilen fortsatt er der har jeg vel krav på ny pc / pengene tilbake ettersom den da har blitt prøvd reparert 3 ganger uten at feilene er ordnet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå